idag ville den inte ut o klippa för den säger att det är fel på tråden? laddstationen står och blinkar som om tråden va av. valde uteslutnings metoden och tog en bit överbliven och garanterat hel tråd och satte i men det funkade inte ändå. borde alltså va laddstationen som ballat ur? nån med liknande bekymmer?
 
tonyman skrev:
idag ville den inte ut o klippa för den säger att det är fel på tråden? laddstationen står och blinkar som om tråden va av. valde uteslutnings metoden och tog en bit överbliven och garanterat hel tråd och satte i men det funkade inte ändå. borde alltså va laddstationen som ballat ur? nån med liknande bekymmer?
Startade du om stationen efter bytet? Märkt att det kan ta lite tid annars.
 
jodå den var avstängd i 20 minuter.
 
Hej ! Får min Indigo imorgon och skall börja dra kabel . Har en liten fundering ! Har en flaggstång mitt i trädgården, behöver jag dra kabel runt den eller känner maskinen av den ? Barnen har även en studsmatta, kommer den känna av den utan avgränsningskabel ? tacksam för svar !
 
Ännu en nybliven Indego ägare, blev till slut för frestande för att kunna låta bli!

Jag tänkte höra om nån på tråden har tips om kabledragningen... Kan inte nån som är nöjd med hur det fungerar lägga upp en enkel skiss över hur han dragit ? :) På Boschs egna material ligger huset alltid snällt vid sidan, men jag har mitt hus mer i mitten av tomten med gräs runtom. Funderar på om man då måste lägga "huvudslingan" runt alltihop och lägga huskroppen som en "ö". Eller om huvudslingan kan läggas lite mer som visas nedan (inte vidare exakt markerat med gul linje.):
ScreenHunter_01 May. 14.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
A
Börjar med att be om ursäkt om detta redan finns svarat på, men hittar inget när jag sökt.

Klarar Boschen av biytor? Hur hanterar den smala långa passager? Har en passage på ca 13 meter som är 1.2m bred.

Har efter timmar av läsning fortfarande inte fått koll på om indegon fungerar bra eller bara hjälpligt?
 
Redigerat:
Hade samma problem, drog ut laddaren från 220 uttaget och satte i den igen och då funkade det.
I Boschs reklam får då jag en uppfattning att klipparen är ansluten till GPS. Ringer Bosch och frågar
men får svaret att det är den inte och man vet inte när? Finns det någon som har andra uppfattningar?
 
Stämmer det med 35-13 cm så får man lägga ganska breda plattor för att slippa trimma.

Någon som experimenterat med att krympa avståndet på 35cm?
 
Hej på er

Jag är en ny medlem med stora problem att få karteringen att funka och har läst en del här om det på forumet fram och tillbaka men blir inte klok...
1. Skall klipparen direkt följa hela tråden runt tomten utan att lämna avgränsningstråden?
2. Hur lång tid tar en kartering för er?
3. Det verkar som om klipparen bara kan svänga vänster/ moturs..hmm...
4. Finns det någon begränsning i hur man kan dra avgränsningstråden...?

Tomten är på ca 600m2, Laddstationen har dryga 2m framför och bakom, grön lampa lyser...men efter bara någon meter så avviker han från linan..... Jag har tagit bort kartorna, gjort om fabriksinställningen....men samma "förvirrade" intryck....jag har även "förenklat" dragningen tråden så det inte skall vara svårt för roboten att följa den men....efter någon meter så....hmmm....viker den av..letar upp den igen...kör en bit, viker av igen...kör runt i samma spår 20-40 varv...viker av...irrationellt mönster. Skall det vara så?
Hjälp mig och jag bjuder på öl...;-)
 
Eriksgatan
Välkommen Malund71!
1. Ja
2. Har 300 meter tråd, tar kanske 5 minuter. Det gör man en gång om allt fungerar, så vad spelar det för roll?
3. Fungerar båda hjulmotorerna?
4. Stor fråga. Vad menar du? 20-450 meters längd är en begränsning. Har funkat att följa manualen för oss andra.
En sak jag gjort utöver standard är att lägga in tråden i ett litet rakt plaströr 3 meter närmast laddstationen för att tråden skall bli helt rak.
 
Redigerat:
Eriksgatan
aberg_pelle skrev:
Ännu en nybliven Indego ägare, blev till slut för frestande för att kunna låta bli!

Jag tänkte höra om nån på tråden har tips om kabledragningen... Kan inte nån som är nöjd med hur det fungerar lägga upp en enkel skiss över hur han dragit ? :) På Boschs egna material ligger huset alltid snällt vid sidan, men jag har mitt hus mer i mitten av tomten med gräs runtom. Funderar på om man då måste lägga "huvudslingan" runt alltihop och lägga huskroppen som en "ö". Eller om huvudslingan kan läggas lite mer som visas nedan (inte vidare exakt markerat med gul linje.):
Ser ut som helt vanlig kabeldragning på en normal tomt. Kör på den!
 
  • Gilla
aberg_pelle
  • Laddar…
Eriksgatan
Eriksgatan
tonyman skrev:
idag ville den inte ut o klippa för den säger att det är fel på tråden? laddstationen står och blinkar som om tråden va av. valde uteslutnings metoden och tog en bit överbliven och garanterat hel tråd och satte i men det funkade inte ändå. borde alltså va laddstationen som ballat ur? nån med liknande bekymmer?
Var slingan med den "överblivna tråden" minst 20 meter? Och dragen enligt anvisningarna?
 
Eriksgatan
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.