mortimer skrev:
Instämmer med föreg. talare. GPS eller inte GPS börjar bli för mycket härinne
Jag tycker det till slut har stillat sig med den frågan så sluta hänga kvar vid det som varit.
 
M J skrev:
Kan inte tänka mig att man köper den om man egentligen vill ha en slumpklippare, det finns ett antal sådan i samma prissegment också att välja på.
Det antalet är väl inte så himla stort iofs, worx är den enda jag kommer på om man har ca 800kvadrat att klippa.
 
Gimbal skrev:
Det antalet är väl inte så himla stort iofs, worx är den enda jag kommer på om man har ca 800kvadrat att klippa.
Även HQ AM308 skall ju klara den ytstorleken och förmodligen också Gardena R70Li. Dessutom några av Zuchettis klippare (Stiga, Ambrogio, Wiper, ...)
 
Ja fast då får plocka fram fler tusenlappar.
 
vbgpeter skrev:
[länk]
Synd, då blev den ju plötsligt 1500 spänn dyrare ... :eek:
 
peternicklas
Gimbal skrev:
Ja fast då får plocka fram fler tusenlappar.
Just precis nu ja. De flesta av oss har gett närmare 15' för Indegon.
 
Eriksgatan
M J skrev:
Kan inte tänka mig att man köper den om man egentligen vill ha en slumpklippare, det finns ett antal sådan i samma prissegment också att välja på. Det finns säkerligen de som köpte en Indego utan att veta vad det är de köpt, men de finns inte här.
Jag är här! Och det finns fler här. Ingen som beställde klippare i april 2012 och då betalade handpenning kunde väl veta vad de skulle få?
 
Om du läste inläggen innan så ser du att frågan var om Indego-köparna valde den för priset eller för tekniken, och mitt inlägg ett svar på det. De som köpte förra året gav också betydligt mer för sina klippare och hade flera billigare namnkunniga slumpklippare att välja på, men valde ändå Indegon. Varför? Själv älskar jag ny teknik och ville absolut ha "det senaste" när jag läst om den, betalade därför villigt fullpris första gången, jag skulle bara ha den. En effektiv robot som inte behövde vara ute alltjämt och ockupera trädgården för barnen men ändå hinner sköta gräsklippningen genom att komma ihåg var den klippt lät toppen, som klipparnas motsvarighet till min Neato som jag också är nöjd med. "Äntligen en intelligent klippare!"
Varför valde du Indegon, Eriksgatan?
 
Redigerat:
Köpte en från hornbach på prisgarantin mot cheapys priser. Kommer nog att packa upp den i helgen. Ska bli kul att prova på något kul på trädgården helt enkelt. Någon som vet om larmet och pinkoden fungerar på dessa apparater? Läste någonstans att det inte var aktiverat eller bristfälligt.
 
Upptäckte idag att det finns 3 versioner av Indegon, var och installerade 2 st på den ena stod det 78decibel och den andra 75, sen har ju första versionen 86 :) 78 decibellan larmade inte när man lyfte... men det gjorde 75.an.
 
  • Gilla
M J
  • Laddar…
Intressant! Du kollade inte vad där var för programvara i 75db-maskinen?

De som finns hittills som är kända är:
Software Release 5.7 Build 04435 "86db"
Software Release 5.7 Build 04462 "78db"
Software Release 5.8 Build 04679 (larmar)
 
Kollar det nästa gång.......

Sen startade kniven direkt nästan efter att maskinen lämnat laddstationen, vilket den inte gör på 5.7/86
 
Redigerat:
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.