_dalkarl_ skrev:
I verkligheten är den riktigt tyst enligt mig, men en "L" bör ju vara lite tystare. Min mobil fångar ljud väldigt bra, lyssna bara på de stökiga fåglarna i bakgrunden.
Uppfattar min M som tystare än grannens HQ. Vet inte vad det är för nr på den , men det är fjolårets modell.
 
Inspelning med mobiltelefon gör ju att diskantljuden framträder ganska tydligt då telefonerna är byggda för att förstärka just sådana frekvenser, så det är nog ingen fara gällande ljudnivån.
 
_dalkarl_ skrev:
Vad jag sett gör den alltid en 360. Rörelsemönstret påverkas inte vad jag upplever det.

Sen kanske vi ska kalla den för "Landroid M" istället för 2.0, det var väl bara en åf som kallade den 2.0 innan worx lanserat den som Landroid M. Kan tråden döpas om? :)
Oftast gör min M en 360 när den ska gå på begränsningkabeln. Men ibland gör den en enkel 90 graders sväng vänster in på kabeln. Blir inte klok på vad det är som påverkar den till vilket den ska välja.
 
matspeter skrev:
Oftast gör min M en 360 när den ska gå på begränsningkabeln. Men ibland gör den en enkel 90 graders sväng vänster in på kabeln. Blir inte klok på vad det är som påverkar den till vilket den ska välja.
Samma här, jag tror det har att göra med vilken vinkel som den åker in mot kabeln, om den åker in mot färdriktningen till basen eller med.
 
Felkod "upp och ner"

Hur gick detta då till? Tydligen fick de grovnabbade bakhjulen tag i slingan på ett ställe och vevade upp den kring däcket.

1368696703321.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Mycket ska man vara med om.
 
Inget fel på styrkan i drivmotorerna
 
Oroväckande att den inte stannar tidigare.
 
legion skrev:
Oroväckande att den inte stannar tidigare.
Den fastnade i mönstret på däcket och drog med den ett 3/4-delsvarv, när kabeln blev stum reste den sig upp på bakhjulen. Detta var på den del av slingan som jag fuskat lite med märlorna då jag inte är helt säker på hur denna Ö ska dras.
 
jag som ska lägga begränsningskabel ikväll tackar för bilden och erfarheten att man inte ska fuska med märlorna även när man ska prova "layout" på hur man ska dra begränsningskabel.
 
Grottisen skrev:
jag som ska lägga begränsningskabel ikväll tackar för bilden och erfarheten att man inte ska fuska med märlorna även när man ska prova "layout" på hur man ska dra begränsningskabel.
detta var läxa nr3 klipparen har kapat min slinga på två ställen också pg yvig kabeldragning. Dock lätt löst, i mitt fall har jag lött och krympslangat de skarvar som krävts.
 
Beställde en Landroid M igår.
Gräsmattan är U-formad, inga lutningar, och inga trånga passager, ca 700 m2.
Det enda lite knepiga är att det sitter buskar med kanske 1,5 - 2 m mellanrum utefter ett staket, ca 0,5 m från staketet.
Gissar att jag får lägga slingan innanför dessa och köra runt buskarna med bensinaren...
Men jag skall nog testa lite och se om det går att få till något först.
Har ca 15 m gräsmattegräns mot en granne (häck mellan), men det är inte troligt att han skaffar robot inom överskådlig framtid, så det bör inte vara något problem med störningar.
Klippkapacitet, funktioner och pris känns helt rätt på denna för mina förutsättningar.
Bara hoppas att det stämmer nu...
 
Tja, mycket om denna 'billiga' gräsklippare, är den nått att ha?

kan nån nämna FEM bra saker och FEM dåliga saker med den?
Är det värt att lägga lite extra pengar för e.x en Indego? (gillar dock inte ljudnivån på indegon..)
 
+ klippresultat
+ Tyst, låg ljudnivå
+ lång garanti (3år med registrering)
+ bra batterityp (lithium)
+ pris prestanda

- kräver mer planering vid installation av begränsningskabeln
- ej lokal service
- ej guidekabel
- lämnar lite kantklipp
- basstationen placerars längs med begränsningskabeln
 
_dalkarl_ skrev:
+ klippresultat
+ Tyst, låg ljudnivå
+ lång garanti (3år med registrering)
+ bra batterityp (lithium)
+ pris prestanda

- kräver mer planering vid installation av begränsningskabeln
- ej lokal service
- ej guidekabel
- lämnar lite kantklipp
- basstationen placerars längs med begränsningskabeln
Vill nog byta ut det där med basstationen (som jag inte tycker är något minus) mot problemet med att närliggande (<3,5 m) robotinstallationer kan störa ut Landroiden om man nu har grannar så nära. Vidare är service är inte lokal men väl fungerande och snabb med gratis frakt, dvs. den är inte längre ifrån än ditt postinlämningsställe. I övrigt skriver jag under på allt det andra.
 
Bra info grabbar
Såna här sammanfattningar ska ju finnas på prisjakt :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.