Rottan skrev:
Någon som vet vad "elektronikfel (501)" betyder på en 305:a.
Har hänt 2 ggr nu när den stå i laddaren och jag öppnar luckan. Måste bryta strömmen för att få igång den igen.
Är garanti, har bara haft den 1 mån. Men vore kul att veta vad för fel den uppger.
Kommunikationsproblem mellan huvudkretskortet och displaykretskortet. Lämna in.
 
  • Gilla
Rottan
  • Laddar…
Nonkan skrev:
Kommunikationsproblem mellan huvudkretskortet och displaykretskortet. Lämna in.
Tack! Ett enkelt fix om de nu har kort hemma då.
 
Hej.
Någon som har koll på om man kan byta NiMH batteri mot det nya Li-ion i en 220 från 2012?
Tänkte att när man ändå byter kan man ju lika gärna ta ett bättre batteri..?
 
Rottan skrev:
Tack! Ett enkelt fix om de nu har kort hemma då.
Kan vara mjukvarurelaterat också, och då är det ju ännu enklare :)
 
  • Gilla
Rottan
  • Laddar…
Pärrko skrev:
Hej.
Någon som har koll på om man kan byta NiMH batteri mot det nya Li-ion i en 220 från 2012?
Tänkte att när man ändå byter kan man ju lika gärna ta ett bättre batteri..?
Nej, helt olika laddningsteknik.
 
Attans.. Tack för snabbt svar Nonkan..
 
OpiMaza
Hej på er
vad har ni för "lutningar" på era tomter har på ett ställe drygt 25-27% och känner att bara det är inte motiv nog att köpa en större maskin. Kommer det att fungera?
Går det att köra flera "områden' med en 305? har i dagsläget ett område som maskinen inte kan nå utan det får bli manuell körning där om det nu fungerar.
 
Redigerat:
Nonkan skrev:
Kan vara mjukvarurelaterat också, och då är det ju ännu enklare :)

Ok, så det kan även ligga i SW, för de hade laddat ner den senaste. Men den var ju från nov 2012, jaja än är det ju inte kris. Gräset har ju precis börjat växa :)
 
Skulle beställa en 330 av min ÅF, de fick besked från HQ att de var slutsålda för säsongen :(
 
magnil skrev:
Skulle beställa en 330 av min ÅF, de fick besked från HQ att de var slutsålda för säsongen :(
320/330 är en testserie som endast släpps i ett antal exemplar på den svenska marknaden. När vi gjorde försäsongsbeställningar fick vi teckna dessa i en viss proportion mot 220/230. Kolla med någon större ÅF, de bör ha kvar. Vi har ett fåtal kvar i alla fall, men det går inte att göra påfyllningsbeställningar under säsong. Fokus ligger på 220/230 då det är en mogen produkt, så något har Husqvarna lärt sig från lanseringen av G2 i början på 2000-talet.
 
Precis, men är den uppdaterad vid försäljningstillfället (vi pluggar in alla för att registrera dem på kund och se till att det är senaste mjukvaran) så är det troligen hårdvarurelaterat.
 
Nonkan skrev:
320/330 är en testserie som endast släpps i ett antal exemplar på den svenska marknaden. När vi gjorde försäsongsbeställningar fick vi teckna dessa i en viss proportion mot 220/230. Kolla med någon större ÅF, de bör ha kvar. Vi har ett fåtal kvar i alla fall, men det går inte att göra påfyllningsbeställningar under säsong. Fokus ligger på 220/230 då det är en mogen produkt, så något har Husqvarna lärt sig från lanseringen av G2 i början på 2000-talet.
Kanske bättre att vänta till nästa säsong då HQ uppenbart känner sig osäkra på att produkten är ordentligt testad.
 
magnil skrev:
Kanske bättre att vänta till nästa säsong då HQ uppenbart känner sig osäkra på att produkten är ordentligt testad.
Detta är ju bara min åsikt men jag tror mer det handlar om att göra en så mjuk övergång som möjligt. Fasar man in generation 3 lite sakta behåller man produktvärdet i generation 2 längre. skulle de bryta tvärt skulle 220/230 bli "gamla" över natten.

Min 330 ska köras igång inom några veckor så det återstår att se hur väl den fungerar, men HQ-säljaren sa att de redan är testade en längre tid på gräsmattor i Spanien.
 
Håller med ovanstående. Det är nog bara för att kunna sälja den gamla utan alltför stor förlust...
Det är ju fortfarande en väl fungerande produkt.
 
MattisH skrev:
Håller med ovanstående. Det är nog bara för att kunna sälja den gamla utan alltför stor förlust...
Det är ju fortfarande en väl fungerande produkt.
Känns ändå som att taktiken är att Gardena slussas in som säljare av de gamla produkterna och att HQ skall stå för det senaste. R160 (AM220) finns ju redan men ingen större men när det väl gör det släpper kanske HQ dem.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.