T
simpa81 skrev:
Ah, bra tips! Ska vara hemma i morgon, då kan jag hålla lite koll på dem! Idag har frugan varit hemma.
Ja, stå och häng över ryggen på dom hela dagen(y)
 
  • Gilla
simpa81
  • Laddar…
tank77 skrev:
Ja, stå och häng över ryggen på dom hela dagen(y)
Haha, nja, däremot ska jag valla elektrikern en stund! Sen ska jag försöka få upp listerna på grabbens rum. Tydligen sätter de inte upp sig av sig själv, har provat. De har legat i garaget i en månad nu...
 
  • Gilla
sj6
  • Laddar…
tank77 skrev:
Ja, stå och häng över ryggen på dom hela dagen(y)
Hahaha...

Det vet du precis som mig är det värsta vi hantverkare vet men råkar man ut för sådana grisar som inte ens städar ur bjälklaget så bör man ju kolla lite så att det verkligen blir gjort... De betalar ju dock för arbetet ;)
Med detta inte sagt att de ska hänga över dem för det gör absolut inte saken bättre när man känner sig bevakad hela tiden... ;)
 
Snabb fråga, vad är ok enligt BKR? Får det vara "vad som helst" i väggen bakom våtrumsgipset?
 
Jag brukar också städa ur bjälklagen så gott det går, men är det verkligen nödvändigt? man hittar ju hur mycket skit som helst där och det verkar ju inte ha hänt nått...

ang. kunder som hänger över axeln så hade jag en kompis som gjorde mycket svartjobb ett tag för många år sen, hans svar på vad det kostade var: (först ett pris på jobbet) och ska du vara hemma så är det 1500:- till :)
 
  • Gilla
sukke2k och 2 till
  • Laddar…
simpa81: ja, förutom kartonggips i våtzon1
 
nino skrev:
simpa81: ja, förutom kartonggips i våtzon1
Härligt! De hade nämligen tänkt lämna de gamla spånskivorna på samtliga väggar, men det är alltså OK?
 
simpa81 skrev:
Härligt! De hade nämligen tänkt lämna de gamla spånskivorna på samtliga väggar, men det är alltså OK?
Absolut det är fullt godkänt och underlättar för att montera allt möjligt utan att behöva bry sig om pluggar mm. Däremot är spånskiva inte godkänt för montering av allting utan kortling men det har de säkert koll på,
 
Lolle skrev:
Absolut det är fullt godkänt och underlättar för att montera allt möjligt utan att behöva bry sig om pluggar mm. Däremot är spånskiva inte godkänt för montering av allting utan kortling men det har de säkert koll på,
Ah, tack för snabba svar! Ja, det verkar som att de kommer att sätta kortlingar lite här och var.
 
Tänkte precis på det när jag läste tråden nu. Ska dom inte ta bort gipset på väggarna? Men det var tydligen spån, då är det ju bara bra att behålla det, blir stabilare och lättare att skruva upp grejer på väggarna sen.
 
Igår var elektrikern här hela dagen, har dragit ny el till golvvärme, spegelskåp, spotlights samt pax-fläkt.

Det som gjorde mig lite brydd var att han sa att det inte behövdes några pottor till spolarna. Taket kommer att sänkas 45mm, så det blir ju lite luft ovanför. Men hans motivering var att det var 12v-spottar, de blir ju inte så varma. Men 35 watt är väl ändå 35 watt? Ska kontakta tillverkaren av spottarna för att höra vad de har att säga. Eller vad säger expertisen här? Behövs inga pottor?
 
Det är inte LED då? Som motsvarar 35w halogen?
 
Nä, han hävdade att det var 12v halogen.
 
B
Jag har 20w 13v halogen från hide a lite och de krävde ca 45mm. Tror 35w brukar kräva ca 12-15 cm. Du kan ju kolla vad det är för fabrikat på de och sedan googla. Mvh
 
mitt badrum är lite större. dom bilade bort hela golvet och drog nya rör ner till källaren. kakel,klinker, golvvärme,nytt undertak(spottar), ny dörr. gav 78000 för jobbet plus tätskikt. köpte badkar, kakel,klinkers handfat och toa vid sidan om. vattenburen handdukstork ingick i priset.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.