1 087 läst · 3 svar
1k läst
3 svar
bygga innertak hjälp!
Hejsan! Nu är det så att jag ska bygga mitt första innertak i min lägenhet. Behöver råd och tips utifrån era erfarenheter och kunnande.
1: plåtreglar eller trä samt vad för storlek krävs på detta och vad är billigast?
2: något moment som är lite krångligt och man kan tänka sig lite för innan?
3: rummet är 3 meter brett och då ska det ju finnas (reglar?) som bär upp reglarna i mitten av taket. ska det fästas med något speciellt?
Tack på förhand! Daniel
1: plåtreglar eller trä samt vad för storlek krävs på detta och vad är billigast?
3: rummet är 3 meter brett och då ska det ju finnas (reglar?) som bär upp reglarna i mitten av taket. ska det fästas med något speciellt?
Tack på förhand! Daniel
Är inte riktigt med på förutsättningarna?eldanne skrev:Hejsan! Nu är det så att jag ska bygga mitt första innertak i min lägenhet. Behöver råd och tips utifrån era erfarenheter och kunnande.
Tack på förhand! Daniel
Har du rivit ut det gamla innertaket, eller ska du sänka mot det befintliga taket?
Ska du ha gips, panel eller folierad spånskiva?
Som sagt, berätta mer om förutsättningarna och vad du vill ha för slutresultat!
Liknande trådar
-
Hjälpa att bygga en portal med grind.
Attefallshus, friggebod, garage & andra småhus -
Hjälp med att bygga vägg ru t
Byggmaterial & Byggteknik -
Hjälp en idiot bygga altan
Altan & Uteplats -
Bygga innervägg i lägenhet. För sovrum. Innertak av gips och parkettgolv.
Byggmaterial & Byggteknik -
Platsbygga skrivbord - Hjälp att tänka
Möbelsnickeri