Efter flera timmars småpul av det där tråkiga slaget som är nödvändigt, tar tid men inte syns så mycket och en massa städning så var det äntligen dags! Första markeringen inför första innerväggen!

Om man skulle tycka att spånplattegolv och obehandlade gipsväggar var ett sjysst designscheme och accepterade en extremt öppen planlösning skulle vi nästan kunna flytta in i tillbyggnaden!
Tillsammans med en bunt yllefiltar då, eftersom elementen inte är installerade...
 
Jag har fortsatt riva innertaket i ena kupan och i snedtaket. Monterat ner ett element. Börjat vindtäta kupan.
 
Mätt och räknat på hur mycket list och foder jag ska beställa från det lokala hyvleriet. Hoppas på att få mer handgripligt gjort imorgon. Vi har lite slarv vid spackling av remsor att fixa till. Hatar skiten. Har kommit överens om att nästa gång vi sätter gips tar vi in någon som fixar spackling och slipning.
 
Idag har jag sågat och fräst golvlister i teak till badrummet. :)
Imorgon blir det till att fräsa klart, slipa och olja. Hoppas jag. :)
 
Den nymålade salongen har blivit tillfällig fönsterverkstad.

18 innerbågar skall plockas ur, målas om, och återmonteras med tätningslister och någon form av låsning för att slippa tejp i framtiden.

De två första nästan klara nu på morgonen. 16 kvar..

Screen Shot 2013-03-17 at 10.19.16 AM.png
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Bo.Siltberg och 1 till
  • Laddar…
Mikael_L
mycke_nu skrev:
Den nymålade salongen har blivit tillfällig fönsterverkstad.

18 innerbågar skall plockas ur, målas om, och återmonteras med tätningslister och någon form av låsning för att slippa tejp i framtiden.

De två första nästan klara nu på morgonen. 16 kvar..
Och du som trodde att du hatade (bara) målning ... :p
 
AnneFi
Mycke_nu - älskar dina fönster. Önskar jag hade sånna på mitt hus. Får nöja mig med att ha det på mitt växthus. Köpte några begagnade som står och väntar på renovering.
 
Jag är mest avis på att det inte verkar finnas någon snö på Gotland:cool:
 
  • Gilla
Mikael_L och 1 till
  • Laddar…
Idag blev det lite mer spackling som sambon fixade. Själv ägnade jag mig åt att ta itu med en gammal surdeg med en hylla som jag satt upp i höstas i köket; jag lyckades borra mig mitt i fogen mellan tegelstenar (vi har kaklat utanpå) så spikpluggen bet inte riktigt. Köpte mig flytande plugg i veckan, sicket jädra mirakelmedel. Nu sitter hyllan som berg.

Sen började jag ta bort lite träreglar runt fönstren så att snickaren kan bygga upp nya smygar och sätta integrerade fönsterbrädor. Ett hästjobb, de är spikade med tretumsspik samt limmade så de sitter något överjäkligt. Plus att de är torra som fnöske så de spricker och har sig. Tack för att multiverktyg finns. :)
 
Mycke_Nu; Jag blev lite avis på de där tapeterna... var hittade du de? Är de easy-up? Är de snordyra?
 
Satt vindpapp. Det blåste rakt igenom väggarna. Börjat regla upp innertaket och börjat isolera lite.
ImageUploadedByByggahus.se1363553517.174541.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Kaklat i köket. Är jäkligt nöjd. :)
 
Börjat med första innerväggen. Den mest besvärliga, den som är ända upp till nock, kommer att ha två skjutdörrar och en liten vindslucka.,,
 
thomasx skrev:
Idag har jag sågat och fräst golvlister i teak till badrummet. :)
Imorgon blir det till att fräsa klart, slipa och olja. Hoppas jag. :)
Check, check och check. :) :) :)


Fasiken vad fint det blev med pigmenterat timberex olja på teaken :)
 
thomasx skrev:
Check, check och check. :) :) :)


Fasiken vad fint det blev med pigmenterat timberex olja på teaken :)
Var har du bilderna då? :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.