Boviken
Nu förstår jag inte?

Skall ja PM dom som verkligen kan uttala sig om produkterna, kan jag inte fråga detta här rakt ut?

På andra trådar på BH frågar andra villrådiga konsumenter om tips och erfarenheter om andra företag, men du tycker jag inte skall göra det här om detta företag?
 
Skicka ett PM och fråga om han inte kan komma in i denhär tråden och prata med dig, hur svårt är det?
Är ju inte säkert att han följer tråden.

Tråden är läst 19 582 gånger, och väldigt få inlägg med praktiska upplevelser av just kaminerna i fråga. Så att få svar på en fråga här verkar kunna bli svårt.


Är du anställd av Norrlandsimporten eller? Du framstår verkligen inte som en konsument
 
Boviken
Jag bad om tips från någon här som har erfarenhet av deras produkter och undrade vad du menade om att PM.
Men ja skall inte fråga dig mer.:banghead:

Någon som har erfarenhet av företagets produkter.
 
Boviken förstår inte riktigt problemet. Varför uppskattar du inte Ichgarys genomgång? Den var väl jättebra och säger i alla fall mer om bolaget än vad tio kunder gör. Jag uppskattar den typen av konsumentinformation jättemycket.
För att dra ett annat exempel. De irländska asfaltsläggarna har jättemånga nöjda kunder och sedan väldigt många missnöjda, genomför svartjobb, slänger skräp i kommunen etc. Man skall inte sanktionera den typen av verksamhet även om referenserna är goda och det finns många nöjda kunder, anser i alla fall jag. Man gör marknadsekonomin en otjänst. Men om din fråga är om det finns nöjda kunder som köpt varor där hos Norrlandskaminen eller vad de heter? Ja det är klart det finns.
Men det finns ju hederliga bolag som tex Nibe som de konkurrerar med. Det skulle ju aldrig falla dem in att kopiera eller producera material som inte är sant. Och det skulle troligen aldrig falla dig in att köpa en bil, mediciner eller något annat där materialet är förvanskat. Därav blir ditt inlägg nästan misstänkt likt insiderjobb alternativt att du helt enkelt aldrig tänkt igenom ditt handlade. Följer man det konsekvent blir nämligen företagsklimatet något som i alla fall inte jag vill ha. Jag vill att de läser Ichgarys inlägg och skärper sig.
Det bästa man kan göra är ju att inte köpa av ohederliga företag som kopierar material och ljuger om ursprung. Då skärper de sig, säger som det är och konkurrerar med lika villkor som andra.
 
Boviken
Jag kommer ringa företaget under morgondagen och be efter referenser alt. besöka deras butik.

Men jag hade hoppats någon av alla som skriver hade haft erfarenhet av produkterna och ville få höra från en kund om produkten var bra. Lite svårt att testa en sådan produkt på plats :) men läste nu i kväll att de erbjöd nöjdkundgaranti på alla sina kaminer.

Men jag blev skeptiskt när det verkar som ingen av de som klagar på företaget inte sett eller testat deras produkter.
 
Ichgarys inlägg var dock extremt objektivt.

Det tycker jag verkligen du skall göra - kontakta dem. Och mitt svar ä fortfarande att du kommer att få en mängd referenser som är jätteglada användare av deras produkter. Klart bättre än att jönsa runt här. Precis som om du söker på irländska asfaltsläggare och sedan väljer att tala med dem i 20 minuter och få lite referenser. Du kommer att få nummer till många nöjda kunder trots att i stort sett samtliga medier tagit upp att det är problem med dem. Det finns i princip inga företag som inte har några glada kunder.

Men det som jag tycker du skall fråga dig är om Ichgarys och Energimannens inlägg rörde mediciner eller en bil eller annan produkt hade du då fortfarande varit nyfiken på det bolaget ...
 
På denna tråden är det en klick sura konkurenter som styr så vanligt folk får knappt komma till tals om det inte är något negativt, dom andra blir raderade därav att det inte mycket diskuterande om produkterna,
Jag har själv köpt pelletskamin, garageport och växthus.
Och jag har ingenting att klaga på när det gäller kvalitet och service.
 
Dom flesta inläggen i den här tråden handlar inte ett dugg om huruvida kvaliteten är bra på deras produkter.

Dom påstod sig vara ledande i norden läste jag någonstans, men dom kan inte stava och har massor med brister i deras marknadsföring.

Försökte hitta den där tyska tillverkaren av cyklar igår kväll, jag hittade grossisten fast ingen av cyklarna motsvarade bilderna på de som dom hade.. En länk till tillverkarens sida hade ju varit uppskattat så att man får lite mer data på dem.
 
Göran.W
paujon skrev:
På denna tråden är det en klick sura konkurenter som styr så vanligt folk får knappt komma till tals om det inte är något negativt, dom andra blir raderade därav att det inte mycket diskuterande om produkterna,
Jag har själv köpt pelletskamin, garageport och växthus.
Och jag har ingenting att klaga på när det gäller kvalitet och service.
Trevligt du är nöjd men faktum kvarstår att så fort man ifrågasätter något om deras produkter blir man väldigt otrevligt bemöt för det blev jag trots jag ställde en högst berättigad fråga om vilken motor det satt på snöslungan för bilden sa en sak och texten en annan.
Då blev jag väldigt otrevligt bemött och dom sålde dessuton slungan jag hade bokat och skickade sen ett väldigt hånfullt mail om det.
Det är inte bara jag som blivit bemöt så utan fler i tråden.

Sen kvarstår ju faktum att deras marknadsföring är under all kritik för där är massor med fakta fel som nämts tidigare.
 
Haha, besökte för första gången deras sida just. Värre fall av falsk marknadsföring får man nog leta efter. För cyklarna lär du inte hitta någon tillverkare, och de är nog inte producerade i Tyskland. Cykel-på-köpet cyklarna har högre komponentkvalitet än dessa.
 
Boviken
GzO skrev:
Haha, besökte för första gången deras sida just. Värre fall av falsk marknadsföring får man nog leta efter. För cyklarna lär du inte hitta någon tillverkare, och de är nog inte producerade i Tyskland. Cykel-på-köpet cyklarna har högre komponentkvalitet än dessa.
Hur vet du detta?????? Hur kan man bara kasta ut sig något sådant rakt ut utan att veta??
Du skriver att du besökte sidan första gången idag och du såg direkt att cykel på köpet cyklarna är av bättre kvalitet än vad det erbjuder. HUR SER DU DETTA......
 
För det priset spelar det ingen roll vilken kvalitet det är, om det även är fri frakt så kan man ju köpa två och ha en som reservdelscykel.. Är nog inte omöjligt att jag ska köpa en sådan, är väl förmodligen som en Biltema-cykel kvalitetsmässigt..
 
Boviken
GzO skrev:
Haha, besökte för första gången deras sida just. Värre fall av falsk marknadsföring får man nog leta efter. För cyklarna lär du inte hitta någon tillverkare, och de är nog inte producerade i Tyskland. Cykel-på-köpet cyklarna har högre komponentkvalitet än dessa.
Jag googlade cyklarnas fabrikat för att se om det fanns(Target)???? Det stämmer de kommer inte från Tyskland. :)

www.arkus.com är agenten/skaparen av dessa cyklar och de verkar ligga i Polen, tycker det är oerhört mycket gissningar frår GzO/Ichary sida. Polen är väll ganska kända för bra grejer vi är ju dock inne i 2010talet nu?
 
har sett en garageport därifrån skenorna va tunnare än vad elfas är till hyllsystemen och själva porten va inte heller mycket att ha.
 
Boviken skrev:
Jag googlade cyklarnas fabrikat för att se om det fanns(Target)???? Det stämmer de kommer inte från Tyskland. :)

www.arkus.com är agenten/skaparen av dessa cyklar och de verkar ligga i Polen, tycker det är oerhört mycket gissningar frår GzO/Ichary sida. Polen är väll ganska kända för bra grejer vi är ju dock inne i 2010talet nu?
Jag har inte gissat någonting vad jag vet, men jag tycker att du är extremt okritisk till det där företaget. Nästan så att du låter liite partisk.
Men skaparen av cyklarna verkar inte vara Arkus & Romet, kan du visa bilden/bilderna som övertygade dig att det är just dom som tillverkat cykeln?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.