Larsson81 skrev:
Benen är i vanlig planhyvlad furu 70 x 70, Sargen är 95 x 22 planhyvlad furu ihop skruvade med sådana här [länk],
Hyllplanet av limfogsskiva.

Åhh tack, jag tyckte det var jättesnyggt. Skall snickra mig ett eget :D TACK för inspirationen!
Hade du gjort en låda oxå eller är det "bara" utsmyckning?

MVH
A-K
 
Mycket fina alster i denna tråd!
Bidrar lite blygsamt med mitt projekt jag gjorde för ett par år sedan.

Hörnsoffa med fyra bord för uterummet.

Ritningsstadiet:

60617-projekt-snickra-hornsoffa-uterummet-assem1.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder



Resultatet:

60618-projekt-snickra-hornsoffa-uterummet-img_0391.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
iSnobben och 4 till
  • Laddar…
Har funderat på detta med damcyckel & upphängning,men sen lilla grå vill inte vara med,har för närvarande gått i baklås.
Hoppas den frisknar till så småningom och kan komma med något vettigt som löser den knuten.

Bengt
 
Larsson81 skrev:
Benen är i vanlig planhyvlad furu 70 x 70, Sargen är 95 x 22 planhyvlad furu ihop skruvade med sådana här [länk],
Hyllplanet av limfogsskiva.
Men näää... nu måste jag fråga vart du fått tag på planhyvlad furu 70*70?? Hittar det bara som tryckimpregnerad. Kanske nån mer som har tips om vart man hittar det?
 
50talshusBlg skrev:
Åhh tack, jag tyckte det var jättesnyggt. Skall snickra mig ett eget :D TACK för inspirationen!
Hade du gjort en låda oxå eller är det "bara" utsmyckning?

MVH
A-K
Japp det är en låda
 
  • Gilla
50talshusBlg
  • Laddar…
50talshusBlg skrev:
Men näää... nu måste jag fråga vart du fått tag på planhyvlad furu 70*70?? Hittar det bara som tryckimpregnerad. Kanske nån mer som har tips om vart man hittar det?
Jag har handlat på både Beijer och på Carl hedin. På det ena stället så var kanterna fasade och hos dom andra så var dom avrundade. Var av sämre klass än det vanliga planhyvlade virket så jag fick spackla en det kvistar och märken.
 
  • Gilla
50talshusBlg
  • Laddar…
Ser att alla är jätteduktiga. Har en lång väg att vandra. Blev precis klar med mitt allra första projekt!
Vill gärna ha kritik/tips!

20130318_185142.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Blev lite knackigt så jag har ett mycket begränsat antal verktyg :(
Tog allt jag hade, dvs:

Makita Handöverfräs
Bosch Skruvdragare
Bosch Multi-Cutter
Dremel 300

Diverse handverktyg. Då jag har så begränsat med verktyg, slipade och kapade jag allt med Multi-Cuttern.. blev sådär!
 
  • Gilla
amatörsmurf
  • Laddar…
Du har ett bryne i bakgrunden. Använde du det? Till vad i så fall? Annars har du inte använt alla verktyg... :)
 
Darth Peter skrev:
Du har ett bryne i bakgrunden. Använde du det? Till vad i så fall? Annars har du inte använt alla verktyg... :)
Ej mitt bryne! :/
 
Ett litet projekt i helgen till dotterns stora glädje.
Limmade spillbitar av 45mm reglar och sågade efter mönster från en "Rita hästar"-bok. 15kr kvastskaft från K-Rauta och fransar från ett överkast som vi häftade fast.

Glad blev hon och önskar sig nu ett stall...
 
  • uploadfromtaptalk1363632658514.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
amatörsmurf och 6 till
  • Laddar…
För några år sedan började jag att intressera mig för allmogsnickeri. Det är fascinerande vad man kan åstadkomma med enkla handverktyg. Mitt första projekt blev den här stolen som är en kopia av en stol från Klarälvsdalen.
Färdig.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Jag skrev till och med en liten bok om hur jag gjorde.
 
  • Gilla
Fanjunkarn och 8 till
  • Laddar…
cust3000 skrev:
Mycket fina alster i denna tråd!
Bidrar lite blygsamt med mitt projekt jag gjorde för ett par år sedan.

Hörnsoffa med fyra bord för uterummet.

Ritningsstadiet:

[bild]


Resultatet:

[bild]
Mycket stiligt!

Har själv funderat på att göra något liknande.

Har du gjort dynorna själv också?
 
Tack, iSnobben!
Skummaterialet måttbeställde jag.
Överdragen sydde min kära sambo, tyget lyckades hon hitta som var avsett för soffor mm.
 
Hemmakatten
gadu^ skrev:
Ett litet projekt i helgen till dotterns stora glädje.
Limmade spillbitar av 45mm reglar och sågade efter mönster från en "Rita hästar"-bok. 15kr kvastskaft från K-Rauta och fransar från ett överkast som vi häftade fast.

Glad blev hon och önskar sig nu ett stall...
Jättefin häst :) och självklart vill dottern ha ett stall till sin fina häst.
Och det får hon förstås som påskpresent, eller...?

Det kan nog räcka med en rundstav/klädstång med ett tygskynke/draperi på, och förstås en liten ho/hink för hästmaten. Det hinner du innan påsk.:)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.