Har tyckt det varit mycket smidigt att beställa på Sigro och sedan åka till Dahls och hämta själv (bor hyfsat nära). Har funkat klockrent.

Har handlat mycke på sigro genom åren, synd om dom börjar strula till det nu. Det verkar som att man på senare tid (år?) ändrat sin distributionsmodell och nu plockar från lokala grossister typ Dahl och Ahlsells.

Sist jag handlade landade mina prylar i fel Dahlbutik och Sigro var själva oförmögna att få ordning på detta. Dom visste liksom inte vad dom skulle göra för att rätta till problemet (mitt paket hamnade i Lund istället för i Älvsjö). Lösningen var inte märkligare än att man tog telefonen och ringde ett par samtal till Dahl som kunde se att någon siffra blivit fel i sigros beställning och därefter såg man till att prylarna hamnade hos mig i rätt tid (dvs innan stundande helg).

Jag vet inte om detta är en trend men synd är det iaf om detta blir vanligt. Logistik är det enda dessa nätbutiker behöver vara bra på!

Jag har tyvärr också dålig erfarenhet av en leverans från Sigro. Det jag beställde blev liggande på en distributionscentral och jag undrade efter ett par dagar om de kunde utöva någon form av påtryckning på deras leverantör, men det ville de inte. Det hade lämnat deras lager och då tyckte de inte att det var så noga längre. Ett av deras förslag var att jag skulle åka till distributionscentralen och hämta det själv. Problemet var att det var över 50 mil enkelresa dit. Och jag hade ju betalat för leverans till hemmet. Så jag var inte jättesugen på att sätta mig i bilen.
Efter kontakt med det lokala transportföretagskontoret fick sändningen ökad prioritet och kom hem dagen efter.

Om man hårddrar det så verkar de flesta ha problem med leveransen och inte själva företaget?
Vi bor nämligen bara ett par mil ifrån och är på jakt efter badrumsmöbler.

I mitt fall var det leveransen, ja. Men Sigro var helt ointresserade av att få leveransen att fungera.

Någon som kan fylla på med sina erfarenheter av hur garantihantering, reklamationer och returer fungerar? Själv har jag glädjande nog inte behövt testa det :)

Mikael_L
För mig fungerade det alldeles utmärkt med sigro.

Och ett dusch-set (stång, slang och handtag) blev fel, jag ringde och påpekade det. Skickade sen en bild på det felaktiga med epost och dom skickade omedelbart ett nytt som jag fick ett par dagar senare.
Nu var även detta lika felaktigt, och sigro konstaterade att utförandet hade förändrats men med samma RSK-nummer.
Jag fick iaf behålla båda seten.
I efterhand har jag undrat om setet verkligen hade förändrats eller om sigro kanske helt enkelt råkat blanda ihop bilder och/eller beskrivningstext. Men jag har helt enkelt inte idats grotta mer i det, det funkar ju bra så här också.

Kontentan är att jag är nöjd med sigro. Jag är även nöjd med både rinkabyrör och bynor som även de har fått leverera VA-grejer till vårt husbygge.
På denna ort sköter DHL sig faktiskt bra, så det brukar inte strula med leveranser, men det finns ju en (minst en) ökänd DHL-terminal i sthlm-området, som pga sin inkompetens ger företagen som anlitar dom dåligt rykte.
Som kund är det ju svårt att se orsaken till utebliven eller försenad leverans.

edit:
Jag kan ju tillägga att både rinkabyrör och bynor lyckades även de strula till det lite med leveransen, några småfel blev det. Men alla dessa tre företag tycker jag skötte det hela bra och proffsigt gentemot mig.

Redigerat:
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.