Mikael_L skrev:
Om jag är inne i en tråd och trycker på "visa alla" där uppe till höger där man navigerar mellan sidorna i tråden så skickas jag bryskt till forumets startsida istället. Får alltså se sidan med alla ämneskategorier.
Win XP, firefox 5.0.1
Kan det vara så att du har javascript avstängt?
 
Mikael_L
Johan mlg Karlsson skrev:
Kan det vara så att du har javascript avstängt?
Hehe, ja så kan det ju förstås vara.
Borde tänkt på det. :surprised:

Men det förstod du väl direkt, du vet ju att jag klagat på bhstatic/javascript/processorkraft ... och kör med scriptblockern på här ...

Nu när jag slog på scripten så började direkt processorfläkten rusa här.
Och att skriva är en "pain in the ass", då det kommer några bokstäver då och då, medan ff är helt upphängt mellan.

Men orsaken är hittad då, inget fel. Utan bara min scriptblocker som stoppade funktionen.



edit:
Ni ser väl på "er sida" vad för webläsare folk surfar in med?
Operativsystem också då?
Ser ni också om javascript och sånt är igång?

För ni statistik på detta, för att optimera siten mot de vanligaste webläsarna osv?
 
Redigerat:
Saker och ting blir inte längre snabbare för att man deaktiverar javascript, utan snarare tvärtom, allting blir betydligt snabbare med javascript aktiverat eftersom sajten då laddar in mindre viktiga saker i efterhand istället för att göra det under sidladdningen.
Problemet är snarare att flash är så segt så att det har ihjäl din dator. HTML5-annonser är på väg, och när dom kommer så kommer allting bli betydligt bättre. Tills vidare skulle jag rekommendera att avinstallera flash, eller ifall du nödvändigtvis måste ha kvar flash för någon annan site, lägga in addonet Flashblock.
Jag sitter och jobbar på en smått antik häck till dator och med flash avinstallerat och javascript aktiverat så har jag sidladdningar på runt 300 millisekunder. När jag sedan använder sajten så är den precis lika snabb och responsiv som vilket program som helst.

Ni ser väl på "er sida" vad för webläsare folk surfar in med?
Moderna webbläsare är så pass bra att man inte behöver optimera för dom, det fungerar bra ändå. Däremot så måste vi tweaka något otroligt mycket för att få Internet exporer att uppföra sig.
Vi för statistik över vilka operativsystem och vilka webbläsare besökarna använder, men jag tror inte vi har någon siffra på hur många som har javascript deaktiverat.
 
  • Gilla
Bo.Siltberg
  • Laddar…
Vet inte om detta är rapporterat, men i IE10 (Metro) fungerar inte radbrytning (returtangenten) då man skriver inlägg. Det händer ingenting då man trycker "retur".
 
Har du provat med Ctrl-Retur? Brukar funka ibland.
 
vojma skrev:
Har du provat med Ctrl-Retur? Brukar funka ibland.
Testrad 1 (retur funkar inte) (inte heller ctrl-retur) Skall också testa i desktopläge
 
vojma skrev:
Har du provat med Ctrl-Retur? Brukar funka ibland.
Nu kör jag i desktop mode (retur tangent fungerar inte) (inte heller ctrl-retur) Detta gäller IE 10
 
"Visa alla" fungerar nu utmärkt i XP med Firefox.

Johan, ändra inget!

Det är kanonbra nu!

God Jul alla!
 
Vill bara rapportera att buggen nu är löst gällande att logga in på forumet med ens autosparade uppgifter i Firefox!

Mången tack, för nu slipper man manuellt plita ner uppgifterna varje gång man ska logga in....
 
P
Verkar som om det inte går att visa mer än 30 inlägg per sida längre? Jag brukar köra med 100 inlägg i taget av bekvämlighetsskäl.
 
Helt riktigt. Vi har minskat ner maximala antalet per sida. Delvis av prestandaskäl, delvis för att jobba runt en del buggar som gjorde att det inte alltid fungerade att gå in i alla trådar med 100 inlägg per sida. Som kompensation så har vi istället en "Visa alla" som visar alla inlägg i en tråd på samma sida.
 
P
Jag kan leva med det. Men min DBA-hjärna funderar på vad det gör med prestandan om man hämtar alla inlägg i vissa megatrådar. :cool: Nåja det jämnar nog ut sig...
 
Rent konkret händer att det blir segt. I jättemega-trådar så säger den till att den inte har tillräckligt med minne. I lite mer normala trådar som tex den här så är det inte så mycket stor skillnad ändå. Även ifall den bara visar dom sista 15 inläggen så måste den i vilket fall läsa igenom indexet och sortera tabellen för att kunna lista ut inläggsnummer på inläggen den visar. Att sedan samtidigt också skicka med själva inläggen tillbaka är ganska lätt operation ändå. Den här tråden är tex inte mer än runt en megabyte stor.
 
Bowman
När jag prenumererar på en tråd, får jag det "omedelbara emailet" efter ganska exakt 9 Tim?
Har varit så i minst två dagar nu.

Skall det vara så?
ImageUploadedByTapatalk1358669004.146561.jpg

ImageUploadedByTapatalk1358669014.456170.jpg
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.