Status
Tråden går ej att kommentera.
RoTe
Här har vi ännu en tråd på BH som visar att Sveriges rikes lag enbart skyddar de som gjort något dumt.

Ändå bryr sig ingen svensk medborgare om att ändra på detta. T.ex. genom att sluta vanerösta på S eller M...
 
S
Nu har ju rättsprocessen precis börjat så kan inte uttala mig om ovanstående :)
 
RoTe skrev:
Här har vi ännu en tråd på BH som visar att Sveriges rikes lag enbart skyddar de som gjort något dumt.

Ändå bryr sig ingen svensk medborgare om att ändra på detta. T.ex. genom att sluta vanerösta på S eller M...
Kan du lämna några exempel?
 
RoTe skrev:
Här har vi ännu en tråd på BH som visar att Sveriges rikes lag enbart skyddar de som gjort något dumt.

Ändå bryr sig ingen svensk medborgare om att ändra på detta. T.ex. genom att sluta vanerösta på S eller M...
Vill du diskutera politik finns det andra forum som är mer lämpade!
 
  • Gilla
Steffo1980 och 8 till
  • Laddar…
Vill bara ge dig cred till dig för att du orkar ta striden mot dem! Det är stort av dig och sådana som du behövs för oss andra!
 
  • Gilla
Hubbe2 och 3 till
  • Laddar…
S
Locos skrev:
Vill bara ge dig cred till dig för att du orkar ta striden mot dem! Det är stort av dig och sådana som du behövs för oss andra!
Kul att man får stöd! :)
 
S
Jo det har tillkommit ännu mer sedan dess.
 
Oavsett hur du väljer att göra, önskar jag dig lycka.
/ e
 
Ecceback skrev:
Men då har jag en / flera frågor till TS.
Varför driver du detta så hårt?
Varför är det så viktigt att få rätt?

Samt varför lägger du inte pengarna du riskerar att förlora på att exempelvis dränera om osv?

Som tidigare sagts allt detta i välmening, då jag tycker du råkat illa ut.

/ e
det är väll en ren principsak att man försöker få upprättelse när något gått fel eller? om du blir drabbad av brott, om du blir rånad på gatan visst fan vill du att banditen får en påföljd eller hade du tyckt att "shit happens" och knallat vidare i livet eller kanske dragit tillbaka din anmälan när banditen är hittad och gripen?

här kan jag bara svara för min egen del, men för mig ligger det djupt rotat att har jag rätt så har jag rätt. då vill man ju få rätt också.
 
För mig handlar det om att om alla får rådet att släppa det och knyta handen i fickan kommer inget bli bättre. Min förhoppning är att blir det fler rättsfall finns ju chansen att något blir annorlunda längre fram (för andra). Bara man är beredd på konsekvenserna; att det kan dra ut på tiden, att man faktiskt kan gå minus på kuppen. Det blev TS upplyst om högt upp i tråden verkade medveten om och beslutet är helt hans.

I mitt fall är det faktiskt förvåningen över att det är en universitet/högskoleutbildning att bli mäklare och så har man så löjligt lite ansvar. Har själv en universitetsexamen och funderar jag över vad jag kan hållas ansvarig för är det inte lätt att sova på nätterna. Att man säger "mäklaren sa" och känner sig dum gör mig förbannad och upprörd och om folk skulle ha så lågt förtroende för min yrkesgrupp skulle jag skämmas.
 
O
Mäklare har idag lyckats bli en yrkesgrupp som folk har väldigt lågt förtroende för. Mäklare är inget yrke.... Det är en pågående rättsprocess...
Det är ganska intressant hela mäklarbiten, normalt sett när någon kan tänkas sitta på "två stolar" kallas det för jäv...
I fastighetsbranschen kallas det mäklare....
 
  • Gilla
RoTe
  • Laddar…
S
Blir lite fundersam vad "totalrenovering" betyder....på bilderna på bloggen så ser det ut som att det är ett gammalt gjutjärnsrör på avloppet i källargolvet....är inte avloppet bytt?
 
S
Enk Projektet skrev:
Blir lite fundersam vad "totalrenovering" betyder....på bilderna på bloggen så ser det ut som att det är ett gammalt gjutjärnsrör på avloppet i källargolvet....är inte avloppet bytt?
Det fanns ingen toalett i huset när säljarna köpte huset. Men du har rätt det är ett äldre avloppsrör som går ner i marken och under huset. Kommer inte på namnet nu....
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.