Helt åt skogen att överge Tapatalk.. Provar väl denna Påtvingade app ett tag

Sent from my GT-I9305 using Byggahus.se mobile app
 
Per Eskilsson skrev:
"Alla Tapatalkare som börjar använda Byggahus app före årsskiftet slipper liksom forumgudarna reklam i den. Posta från den nya appen så att jag vet vilka ni är."
Oj då!!! Känner du att det börjar brännas under fötterna? En liten morot för att försöka locka med några av de som kommer att drabbas av er reklamhysteri?

Tänk om alla går med på det? Då står ni där med en app som har kostat både tid och pengar men som inte genererar några inkomster. Inte riktigt vad ni hade tänkt er kanske.

Vad kommer att hända med forumet om alla forumgudar "hoppar av"? Då har ni inte mycket att hänga i nästa års julgran.

Det är dags att ni inser att ni är betydligt mer beroende av medlemmarna än vad medlemmarna är av er.
 
  • Gilla
jlinxx och 3 till
  • Laddar…
Vi har fortfarande inte beslutat om vi ska införa reklam permanent i appen överhuvudtaget. Vi vill testa reklam i januari månad för att lära oss hur det fungerar. Tapatalkanvändare som börjar använda Byggahus appen före årsskiftet och postar i denna tråd slipper reklam. För många är Byggahus appen bättre än Tapatalk appen eftersom den inte kostar något. Sedan någon vecka tillbaka bygger Byggahus appen på senaste stabila versionen av Tapatalk vilket gör att den hänger med i utvecklingen på ett helt annat sätt än tidigare.
 
Men det är ju inte reklamen som är den springande punkten. I stället handlar det ju om att det finns användare som inte är det minsta intresserade av en app från varje jäkla forum vi hänger på. Stödet för Tapatalk kostar er inte något i reda pengar. Jag tror att de användare som inte är intresserade av att betala för Tapatalk nöjer sig med er app. Ni når fler användare på ett för dem bättre sätt. Det innebär inte att ni måste ta bort stödet för Tapatalk.

Utöver det förstår jag om det finns många användare som finner det mäkta irriterande med ert experimenterande med nya app-versioner och reklam hit och dit. Har gnällt för om det förr men en produktionmiljö är inte rätt ställe för att mecka runt...
 
Redigerat:
Per Eskilsson skrev:
Vi har fortfarande inte beslutat om vi ska införa reklam permanent i appen överhuvudtaget. Vi vill testa reklam i januari månad för att lära oss hur det fungerar. Tapatalkanvändare som börjar använda Byggahus appen före årsskiftet och postar i denna tråd slipper reklam. För många är Byggahus appen bättre än Tapatalk appen eftersom den inte kostar något. Sedan någon vecka tillbaka bygger Byggahus appen på senaste stabila versionen av Tapatalk vilket gör att den hänger med i utvecklingen på ett helt annat sätt än tidigare.
Men alltså hur kan du säga att Byggahus appen är bättre för många eftersom den är gratis. Men de som har ett antal forum samlade i Tapatalk appen, och antagligen är väldigt aktiva, för dom är det också bättre med byggahus appen? Och då är lösningen att stänga av dom från forumet om dom inte använder er egen app?!

Girighet har nått en ny nivå.. Ännu konstigare är det att dessa Tapatalk användare kommer slippa reklam i BH appen om dom postar innan nyår. Så varför inte bara låta dom ha kvar Tapatalk som dom trivs med och som underlättar deras liv samt gör det enklare för dom att läsa och posta här?!

Nej, borde hålla mig borta från denna tråd, blir bara förbannad!
 
Nej, det är inte reklamen som är den springande punkten. Det är att vi vill kunna välja om vi vill visa reklam (och för vem) eller inte. Det kan vi inte i Tapatalk, men det kan vi i vår Byggahus app.

Att du phl dessutom blir påmind om Byggahus när vi ser app ikonen på mobiltelefonens skrivbord kan ju också ses som reklam för oss. Även om du inte ser någon reklam inne i själva appen. Man brukar kalla det för varumärkesuppbyggnad. Samma sak när du får en notis, där dyker också Byggahus ikonen upp. ;)

Sedan har vi det här med statistik. Du kan ju allt redan och kan säkert sitta grotta i loggar och spendera tiden med det men det kan varken jag eller Marlen. Vi behöver ett begripligt och lättanvänt verktyg där vi kan se hur många som besöker appen, vad de är intresserade av och vilka mojänger de använder.
 
phl skrev:
Men det är ju inte reklamen som är den springande punkten. I stället handlar det ju om att det finns användare som inte är det minsta intresserade av en app från varje jäkla forum vi hänger på. Stödet för Tapatalk kostar er inte något i reda pengar. Jag tror att de användare som inte är intresserade av att betala för Tapatalk nöjer sig med er app. Ni når fler användare på ett för dem bättre sätt. Det innebär inte att ni måste ta bort stödet för Tapatalk.

Utöver det förstår jag om det finns många användare som finner det mäkta irriterande med ert experimenterande med nya app-versioner och reklam hit och dit. Har gnällt för om det förr men en produktionmiljö är inte rätt ställe för att mecka runt...
Håller med. Jag vill om möjligt bara ha EN ENDA app för alla forum jag är med i. Hur tänkte ni? Eller inte alls kanske?
 
  • Gilla
jnse
  • Laddar…
Men varför erbjuder ni då reklamfrihet för vissa användare om möjligheten att styra den är viktig?

Byggahus varumärke tror jag bäst byggs på redaktionellt material av bra kvalitet. Ett forum kan inte styras, ägas eller generera enorma intäkter av sig själv. Ni lyckas mycket bra med er SEO vilket gör att många svenskar förr eller senare dimper ner här. Problemet är att det inte är stoff för att försörja sig.

Om den tekniska biten av Byggahus är problemet tror jag att det är en bättre idé att fortsätta på föreslagen väg och ringa in de som kan.
 
  • Gilla
daniellindholm
  • Laddar…
Är det någon mer än jag som har problem med notiser i BH appen? Som det är nu kommer inga notiser även att det är påslagit.
 
phl skrev:
Men varför erbjuder ni då reklamfrihet för vissa användare om möjligheten att styra den är viktig?
Nu fastnade du nog i vinkelvolten phl. Det är ju för att de har möjligheten att styra den som de kan erdbjuda vissa användare reklamfrihet... ;) Och det är vad jag förstår ett av de viktigare argumenten för att ha en egen app + den info de får då tydligen.

Att välja bort tapatalk är väl helt enkelt ett affärsmässigt beslutat grundat på ett väl genomarbetat business case som visar att kostnaden att ha det kvar är större än förlusten till följd av att ta bort stödet.... ;)
 
Tror du är mycket nära sanningen thomasx. Givetvis handlar det om affärer och att få sin verksamhet att gå runt. Det påverkar inte saken att det upprör en del användare.

Vad gäller vinkelvolten så fortsätter jag nog att snurra. Givetvis handlar affärscaset om reklam, det gör det för de flesta företag i Internetsvängen.
 
Men.... Det här är ju bara struntprat? Ni bryr er inte om reklamen utan vill bygga på varumärket? Det låter som försäljarsnack i mina öron. Det fattar väl vem som helst om ni satsat stora pengar på en egen app utan att få mata oss med reklam som ger er intäkter, så kommer ni (du) bryta ditt löfte om att skona oss reklam, den dag girigheten stiger till nya nivåer. Nej usch och fy. Alla ni som är dumma nog att installera appen och skriva något här för att slippa reklam - glöm det. Ni åker dit förr eller senare. Jag har varit medlem i många år men inte så aktiv på sistone. Jag vägrar installera en app till bara för att öka era intäkter när det medför en massa extra bök. Dessutom så har jag redan betalat för Tapatalk så ditt argument om att hålla en gratis app håller inte då ni tänker bojkotta de som redan har Tapatalk. En gratis app med reklam för de som kanske inte vill betala för Tapatalk eller som inte deltar i flera forum låter okej för mig, men tvinga inte oss som kör Tapatalk att installera eran reklam app. Då går mitt användande från numera lite till noll och jag uppmanar alla andra att bojkotta byggahusappen också! Herre gud! Det finns fan inga gränser för vad pengar kan ställa till med, eller snarare sagt begäret efter pengar!
 
  • Gilla
jnse
  • Laddar…
Jag skriver inte särskilt mycket, men läser en del, så jag provar väl Byggahus app även om jag tycker illa om att behöva installera en speciell app.
På samma sätt som jag inte vill installera en app för varje stad där jag är intresserad av att hitta parkering, utan vill ha samma för alla, så vill jag gärna slippa installera en app för varje forum.
Kan dock förstå önskan att kunna få ut mer statistik, men en egen app är troligen fel lösning på rätt problem.
 
Jag får inte upp profilsidan i BH-appen. Blir bara en grå skärm.
 
Per Eskilsson skrev:
Postade följande notis till våra tapatalkvänner för 30 minuter sedan. Skriver här också så att ni som inte har notiser påslaget kan ta del av innehållet.

"Alla Tapatalkare som börjar använda Byggahus app före årsskiftet slipper liksom forumgudarna reklam i den. Posta från den nya appen så att jag vet vilka ni är."
Säger hej till publiken från tapatalk hd..

Sent from my Nexus 7 using Tapatalk HD
 
  • Gilla
lorens
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.