Ok ok, enligt manualen som "vissa" män/kvinnor inte läser så står det tydligt och klart att detta skall göras.
Tackar för info Elkludde.
Tror nog jag gör ett köp imorgon. vill gärna testa den istället för två el-element som tömmer kassan varje vinter. :)
 
pperssons skrev:
Ok ok, enligt manualen som "vissa" män/kvinnor inte läser så står det tydligt och klart att detta skall göras.
Tackar för info Elkludde.
Tror nog jag gör ett köp imorgon. vill gärna testa den istället för två el-element som tömmer kassan varje vinter. :)
Ja vad ja kan se i manualen får man inte själv rengöra utedelen,har ganska god koll på innedelen

Skall kanske förtydliga lite om effekten går det ner mot 15 gr - får det jobba ganska hårt för att hålla 18 gr
men allt beror ju på isolering mm
 
pperssons skrev:
Suhagg, hur gick det med reklamationen?
Har ni andra haft felfria aggregat?
Är det något att köpa för garaget på 35 kvm?
Inga problem alls. Bara att slänga in kvittot och hämta en helt ny.

Den gör sitt jobb helt klart men visst är det skillnad på en 15.000kr maskin och denna.
I ett garage tror jag den passar utmärkt. Skaffa Julakort samtidigt så har du 10% på priset.
 
  • Gilla
pperssons
  • Laddar…
Hej på er,
Tack för all information som ni har lämnat. Zibro SC1332 är inköpt och installerad.
Lite tråcklande med slang och kanal. Vill bara meddela att det var lätt att öppna innedelens paket underifrån och därifrån få tag i slangpaket och installationspapper.
Hur är det egentligen, ska nätet bort eller inte?
under.JPG.jpeg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

bild.JPG.jpeg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Suhagg skrev:
Inga problem alls. Bara att slänga in kvittot och hämta en helt ny.

Den gör sitt jobb helt klart men visst är det skillnad på en 15.000kr maskin och denna.
I ett garage tror jag den passar utmärkt. Skaffa Julakort samtidigt så har du 10% på priset.
Ja har reklamerat till jula men dom svarade att Zibro hanterar själv reklamationer så dom hänvisade dit,hur hanterade dom din o vad har dom modifierat ?
 
pperssons skrev:
Hej på er,
Tack för all information som ni har lämnat. Zibro SC1332 är inköpt och installerad.
Lite tråcklande med slang och kanal. Vill bara meddela att det var lätt att öppna innedelens paket underifrån och därifrån få tag i slangpaket och installationspapper.
Hur är det egentligen, ska nätet bort eller inte?
[bild]
[bild]
Ser att du har monterat exakt samma med kanalpaketet som jag har gjort
tycker inte det stör
 
Elkludde skrev:
Ser att du har monterat exakt samma med kanalpaketet som jag har gjort
tycker inte det stör
Va kul, lättast så tyckte jag. Viile inte böja och bända rören mer än nödvändigt.
Stör? Nä tycker det ser lite bättre ut faktiskt.
Skall "hönsnätet" bort?
Funderar på att isolera rören och insidan som vissa har gjort. Någon som har någon erfarenhet av det?
 
Suhagg skrev:
Inga problem alls. Bara att slänga in kvittot och hämta en helt ny.

Den gör sitt jobb helt klart men visst är det skillnad på en 15.000kr maskin och denna.
I ett garage tror jag den passar utmärkt. Skaffa Julakort samtidigt så har du 10% på priset.
SUHAAG Tog Jula din reklamation eller den gick genom danskarna,blev hänvisad dit men dom visste inte och trodde inte det var något fel
 
Elkludde skrev:
SUHAAG Tog Jula din reklamation eller den gick genom danskarna,blev hänvisad dit men dom visste inte och trodde inte det var något fel
Jag behövde ringa till någon dansk först ja glömde det.
Var helt smärtfritt jag förklarade bara med STORA ord hur illa den isade igen.
Sen skickade de någon information till Jula så det var bara att ta med kvitto och någon lapp jag fått på mail och åka in och få en ny.
 
Suhagg skrev:
Jag behövde ringa till någon dansk först ja glömde det.
Var helt smärtfritt jag förklarade bara med STORA ord hur illa den isade igen.
Sen skickade de någon information till Jula så det var bara att ta med kvitto och någon lapp jag fått på mail och åka in och få en ny.
jag blev oxå hänvisad dit prata med flera ingen trodde det var fel på den,får göra et nytt försök
men egentligen är det Julas sak att ta reklamationen ,den är ju inköpt där,sen får dom göra upp detta med Zibro

Krånglade din så den värmde dåligt eller hur funka det är det risk för frostsprängning
 
Min funkade fint förutom att det byggde på massor med is.
Har jag fortsatt köra den så hade det frys sönder.

Stå på dig med din.
 
Suhagg skrev:
Min funkade fint förutom att det byggde på massor med is.
Har jag fortsatt köra den så hade det frys sönder.

Stå på dig med din.
Läste lite på v- pumpsforum där det rekomenderades att ta bort hönsnätet,för det byggde i o bromsade efekten nu får man ta det med en nypa salt för det var på DANSKA !!
har skickat tillbaka rek till Jula får se om o vad dom svarar,men är det risk för sönderfrysning måste det åtgärdas
men dom väntar väl på att garantin ska gå ut

Tack för tips o hjälp jag fick
 
Hur har pumparna fungerar nu när det gått en tid? Funderar själv på att köpa en sådan här och sätta upp i garaget som kompletteringsvärme och för avfuktning.

Någon som har en, kan man avfukta luften samtidigt som en värmer?

/Martin
 
MartinS skrev:
Någon som har en, kan man avfukta luften samtidigt som en värmer?

/Martin
Jag undrar också hur det funkar. Nu köpte jag en själv idag ändå, så jag får väl utvärdera vad det lider.
Har alltså inte monterat den ännu.
Den skall sitta i ett garage på ca. 35 kvadrat och jag är inte så noga med värmen men däremot luftfuktigheten. Det handlar om att jag inte vill ha rost på motordelar och verktyg.
Funkar den t.ex. som avfuktare om man bara använder "+8 grader frostfritt" funktionen?
Vill jag ha lite varmare om man pular med sin entusiastbil på vintern kan jag ju dra på lite just den kvällen.
 
Radioman. Det är precis samma förutsättningar som för mig, men jag vill nog gärna hålla en temp på 17-18 grader, men jag har å andra sidan ett traditionellt vattenburet element som orkar peta upp det till 12-13 grader..

Återkoppla gärna när du installerat och testat ett tag.

/Martin
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.