pär h skrev:
Angående luft-luft värmepump så har även jag en i mitt snickeri och det är absolut inge problem. Om man vet med sig att man har gjort något som har dammat extra mycket är det ju bara att damma av filtret. Jag vet ej om man kan använda sig av tryckluft för att blåsa rent lite försiktigt på lammelerna (heter det så). Jag har en kompis även han har en luft-luft värmepump i sin verkstad och där är det inte så värst dammfritt. och den har gått nu i 5 år.

Pär
Då kanske man ska köpa en då, har funderat på detta. Alltid bra med erfarenheter.


/Lejon
 
vojma skrev:
Jake: smart lösning med ställningen till bordssågen. Fler bilder på det?


/Vojma
Hallå, ligger i feber för tillfället men bilder kommer när jag frisknat till.
Jake
 
Jakethesnake skrev:
Arbetsbordet har infrästa incra-skenor, två på skivan och ett på framkant.
Det där blev jag sugen på. Såg dettta :
TTRACKREG24 T-Track Regular 24" 87kr
på denna sajt http://www.woodworking.se/Prislista.htm

Är dom verkligen så billiga? Passar en vanlig bultskalle i skenan? Såg att du gjort klämmor i plywood, smart...
 
Prislistan stämmer nog, det var där jag köpte mina, dock 48". Det är bara 1/4"-bulthuvuden som passar i spåret. Det är inga problem då de flesta bättre järnaffärer har tumsortiment. Själva vreden köpte jag av woodworking, dessa har jag inte sett någon annan stans i sverige, någon annan som har?

Klämorna eller "hold downs" finns att köpa i aluminium på samma ställe men jag blev snål... (mina funkar dessutom perfekt och lämnar inga spår efter sig.

Skulle vilja ha lite 1/4"-islagsmuttrar så man kan bygga mer roliga saker. någon som vet var man köper dem enkelt?

mvh
Jakethesnake
 
DSC03874.jpg
 
  • Gilla
sj6 och 2 till
  • Laddar…
smilingcopycat skrev:
[bild]
Den långa wera mejseln i mitten hänger snett annars helt ok! :)
 
  • Gilla
Masses
  • Laddar…
Häromdagen tänkte jag att det nästan ser fånigt ut att alla (fem stycken) mina tänger är knipex. Men så tänkte jag att - "varför då? Dom är ju bra!"Jag ligger i lä.
 
P
håller spiderman gubben där upp taket? :rolleyes:


känns som att någon är bacho & wera sponsrad (y)
 
Ja det har blivit ett par knipex, men dom e ju bra.

DSC03737.jpg


Sedan så förökar sig Wera mejslarna hela tiden, märkligt??

DSC03744.jpg
 
  • Gilla
PeterJeffrey
  • Laddar…
Äre en kapsylöppnare man ser? :)
 
Japp, tecknet på att man har nått nördighetens stadium infaller när man börja samla på kapsylöppnare.
Men dom e ganska coola? Ha ha ha....

DSC03328.jpg

DSC03359.jpg
 
  • Gilla
PeterJeffrey
  • Laddar…
Hahaha försökte visa min fru men hon blev mest förbannad för hon misstänker att jag vill skilja mig och gifta mig med dig istället ;)

Det där var nördigheten exakt i min smak.
 
  • Gilla
PeterJeffrey och 4 till
  • Laddar…
Åhhh - holy baloobas!!!

11 (elva) motortänger!!!
 
Nää Nää ser ni inte att han har varit på Flinks järn och plåtat
 
Det där var ju snyggt! Gillar sådana samlingar, jag tror vi verktygsfolk är lite av samlare. Festool-folket här på Byggahus har indoktrinerat mig så nu är jag inne på systainer nr 7 (med innehåll)...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.