De försöker hålla skenet uppe iaf. På K-Rauta var dummyn larmad. Hehe snopen blir den tjuv som springer ut med skräpet och upptäcker att det bara är plast.
 
Gimbal skrev:
Den är verkligen effektiv, se bara på bilden [länk]

Där tydliga ränder efter klippningen syns, eller efter och efter, randen blir visst till framför klipparen... hihihi. liten photoshop miss där tror jag.
Eller så tror photoshoparen att den går "baklänges" som Gardena/HQ305 gör :rolleyes:.
 
Redigerat:
"Sladdlös robotklippare"

mowwhhahahaha det tyckte jag var skoj....
 
Felde skrev:
"Sladdlös robotklippare"

mowwhhahahaha det tyckte jag var skoj....
Tysk övertydlighet igen, "sekundärbatteri" och "sladdlös robotklippare". När de väl får ut sin klippare måste det vara en kanonmaskin om den håller samma standard;). Sen undrar man ju var de sett sladdrivna robotklippare någonstans.
 
  • Gilla
Felde
  • Laddar…
Här är en lindriven ;)

[video=youtube_share;DN61pO94y-o]http://youtu.be/DN61pO94y-o[/video]
 
Redigerat:
  • Gilla
silva och 2 till
  • Laddar…
Bilden med ränderna är ju samma effekt som blir när fotbollsplaner klipps. Ser samma effekt emellanåt när jag klipper gräset hemma med min vanliga gräsklippare. Blir ju så när man går vartannan rad åt ena hållet och varannan åt andra hållet.. Börjar man alltid klippa från ena sidan av gräsmattan så får man ju inte det utseendet som syns påp bildern. De flesta går ju inte ett sträcka och stänger av klipparen för att gå tillbaka till samma utgångspunkt igen och där starta klipparen igen.
Känns för mig som helt normalt fenomen.

Varannan gång klipper man ju på längen av gräsmattan och varannan på tvären. Bättre på flera sätt.
 
MBygga skrev:
Tysk övertydlighet igen, "sekundärbatteri" och "sladdlös robotklippare". När de väl får ut sin klippare måste det vara en kanonmaskin om den håller samma standard;). Sen undrar man ju var de sett sladdrivna robotklippare någonstans.
Jawohl, ordnung muß sein!

:)
 
  • Gilla
MBygga
  • Laddar…
Jag blir lite fundersam på hur man skall ställa upp själva laddstationen. De flesta andra robotklippare kan man ställa in under t.ex. en altan. Men så som jag tolkar installationsanvisningen för Indego 10 så måste kablen gå igenom laddstationen fritt 2 m framför och 2 m bakom. Tolkar jag det rätt?

Se sida 3 och 32 http://www.bosch-professional.com/ma...d=10925&clId=1 "Kontrollera att framför och bakom laddstationen ett rakt 2 m långt spår finns och positionera laddstationen så att laddkontakterna är riktade moturs." Då blir det som jag förstår det svårt att "gömma" klipparen. Jag har beställt Indego 10 men blir nu väldigt tveksam. Jag måste ställa klipparen på norrsidan av huset så att den står skuggigt och då blir det långt till framsidan då min tänkta position var under altanen mitt på huset.
 
Jag läste vidare i installationsanvisningarna. Nätaggregatet skall placeras inomhus. Vad är det för trams. Jag trodde den var gjord för utomhusbruk. Nu skall jag åka och avbeställa min klippare. Dessutom "kylig och torr omgivning". Det är förmodligen en friskrivningsklausul.
 
Anledningen till de 2m på varje sida antar jag beror på att Bosch maskinens dockningsstation inte placeras med "öppningen" utåt, utan det verkkar som den skall ha "öppningen" längsmed begränsningsslingan. M.a.o. så har man en långsida ut mot gräsmattan. Öppningen verkar som att den skall vara placerad åt vänster/moturs.
Så min tolkning av 2m "framför & bakom" blir således till höger & vänster samt framför ut mot gräsytan, sett till hur dockningsstationen skall placeras. Medan man såklart kan ha "baksidan" (ena långsidan) mot ett hinder.
 
Redigerat:
Skogsborg skrev:
Jag läste vidare i installationsanvisningarna. Nätaggregatet skall placeras inomhus. Vad är det för trams. Jag trodde den var gjord för utomhusbruk. Nu skall jag åka och avbeställa min klippare. Dessutom "kylig och torr omgivning". Det är förmodligen en friskrivningsklausul.
Låter motsägelsefullt. Det står ju att nättagget är IP44 vilket jag iaf trodde att den ska tåla regn och stänk från alla håll. Sedan så skriver dom ju något annat i text o bilder ...
 
Känns som att denna tråd kommer att bli lång utan att någon ens har sett eller testat Boschen. :)

I ett mejl ifrån Bosch så lovade de en del-leverans denna vecka, Nu får vi se om de kan leva upp till det.
 
peternicklas
frav skrev:
Anledningen till de 2m på varje sida antar jag beror på att Bosch maskinens dockningsstation inte placeras med "öppningen" utåt, utan det verkkar som den skall ha "öppningen" längsmed begränsningsslingan. M.a.o. så har man en långsida ut mot gräsmattan. Öppningen verkar som att den skall vara placerad åt vänster/moturs.
Så min tolkning av 2m "framför & bakom" blir således till höger & vänster samt framför ut mot gräsytan, sett till hur dockningsstationen skall placeras. Medan man såklart kan ha "baksidan" (ena långsidan) mot ett hinder.
Kan ju även vara för att kunna följa singan hem om den inte hittar laddstationen på annat sätt.
 
M
mortimer skrev:
Bilden med ränderna är ju samma effekt som blir när fotbollsplaner klipps. Ser samma effekt emellanåt när jag klipper gräset hemma med min vanliga gräsklippare. Blir ju så när man går vartannan rad åt ena hållet och varannan åt andra hållet.. Börjar man alltid klippa från ena sidan av gräsmattan så får man ju inte det utseendet som syns påp bildern. De flesta går ju inte ett sträcka och stänger av klipparen för att gå tillbaka till samma utgångspunkt igen och där starta klipparen igen.
Känns för mig som helt normalt fenomen.

Varannan gång klipper man ju på längen av gräsmattan och varannan på tvären. Bättre på flera sätt.
Titta på bilden igen. Gräsklipparen är på väg bort/åt vänster i bilden. Nu ser du att ränderna är före gräsklipparen, men bakom den har randen försvunnit. Och det är knappast ett normalt fenomen :)
 
peternicklas
Skogsborg skrev:
Jag läste vidare i installationsanvisningarna. Nätaggregatet skall placeras inomhus. Vad är det för trams. Jag trodde den var gjord för utomhusbruk. Nu skall jag åka och avbeställa min klippare. Dessutom "kylig och torr omgivning". Det är förmodligen en friskrivningsklausul.
Tror att det är så på alla klippare. Jag har 20 m kabel mellan laddstationen och nätagg. In genom en ventil sedan har du nätagg. på insidan.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.