Vet inte hur hög tröskeln är men den klarar att ta sig in i badrummet, men inte ut.
Alla våra normala trösklar hanterar den utan problem.
 
Fel, 1,5 cm.
 
Är du nöjd?
 
probeb skrev:
Är du nöjd?
kolla din mail.... :)
 
Jag hade först tänkt köpa en Roomba, men inser nu att det nog är Neato jag vill ha.

Hur låga möbler klarar den att köra under?

Verkar även komma en XV-21 som ska vara förbättrad mot djurhår. Verkar dock inte gå att köpa i Sverige ännu. Verkar som att man ska kunna uppgradera tidigare modeller med nån typ av insats.
 
Min står nu på laddning. Återstår att se om det är nått att ha..
 
Tycker den funkar kanon. Men tar inte precis vi listerna. Kanske samma med alla modeller? Även hörn missas.
 
Jag har också köpt en. Den fungerar klockrent. Precis som någon annans så fastnade vår på medarna till sängarna, men det löstes lätt med magnetlist.
 
Vad tycker du om hörnen och vid lister?
 
probeb skrev:
Vad tycker du om hörnen och vid lister?
Det är egentligen bara i köket det är ett problem. Där tar vi en sopkvast och drar ut skräpet mitt på golvet innan vi kör dammsugaren.
 
Skitbra! Kört i snart ett år. En mekanisk incident där jag var tvungen att borra ett litet hål i roboten för att få fast en av hjulfjädrarna på nytt som lossnat.
Finns reservdelar att köpa vilket är kul och bra.
Finns en annan tråd där neato disskuterats ganska mycket (kan inte länka med mobilklienten). Men från mitt minne, 11cm hög. Klarar trösklar på gå 2cm, om den inte glider, vilket beror på material.
 
10 cm hög. Vet inte om den kan klippa under saker som är 10.2 cm dock.
 
Någon mer som har problem med att den går in i laddaren men inte laddar?
 
Uppdaterat till senaste versionen?
De har fixat en del sådana problem i den.
Kolla också att ladd skenorna är rörliga och inte fastnat i innerläget.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.