Status
Tråden går ej att kommentera.
Hej
Är på gång och ska investera i en 220 ac och har fått pris av en lokal handlare på 19500:-
Bör man nappa på det priset eller ska man söka på nätet efter billigare och i så fall var?
Jag har kikat på gplshop och dom vill ha 18300:- för samma. Hur skulle ni ha gjort?
 
Kan du vänta lite till kan du kanske hitta någon som säljs till "höstpris".
 
Nja tar över huset i månadsskiftet och behöver då ha en gräsklippare. Någon med andra tankar?
 
Betalade 18995:- för min återförsäljare men det var några månader sen.
 
Går att pruta lite till med andra ord. :) Ska testa med det.
 
mickemax skrev:
Hej
Är på gång och ska investera i en 220 ac och har fått pris av en lokal handlare på 19500:-
Bör man nappa på det priset eller ska man söka på nätet efter billigare och i så fall var?
Jag har kikat på gplshop och dom vill ha 18300:- för samma. Hur skulle ni ha gjort?
Min lokala handlare skulle prompt ha 20800 men då fick man betala "bara" 900:- för höst service och vinter förvaring som annars skulle kostat 1400:- för service + 150:- för vinterförvaring.
Så jag beställde på GPLShop :) Men då var det ju som sagt var lite större skillnad.
 
Vi kör 220AC första säsongen.

Den hade igår fastnat på ett tight ställe mellan ett fast hinder och begränsningsslingan. Den brukar signalera "Blockerad" här ibland men denna gång hade den stått och spunnit, grävt ner sig i marken (som är plan) och till slut dragit loss högra däcket.

Fälgen hade hoppat av sexkantsmuttern på axeln och klipparen saknade således drivning.

Inga problem att dra ihop men icke desto mindre en märklig händelse...
 
mickemax skrev:
Hej
Är på gång och ska investera i en 220 ac och har fått pris av en lokal handlare på 19500:-
Bör man nappa på det priset eller ska man söka på nätet efter billigare och i så fall var?
Jag har kikat på gplshop och dom vill ha 18300:- för samma. Hur skulle ni ha gjort?
Låter mycket. Jag gav 18900 kr för 4 år sen. Jag hänvisade till vad maskinen kostade på nätet. Sök bättre pris eller förhandla. Lycka till!
 
Gramen skrev:
Jag skulle felsöka dels på batteriet. Det håller 1-4 säsonger. Samt brytaren under den stora röda stoppknappen.
Problemet löst. Det var Husqvarna som hade skickat med en skruv extra. En sån skruv som håller moderkortet på plats låg och rullade runt på kortet och hade kortslutit det. Detta åtgärdades över lunchen på Skene Järn, de bytte moderkort och nu tuffar och går min Gnom igen. Allt gick på garantin. Tack för det Skene Järn.
 
tom j skrev:
Låter mycket. Jag gav 18900 kr för 4 år sen. Jag hänvisade till vad maskinen kostade på nätet. Sök bättre pris eller förhandla. Lycka till!
Jag gav 18700 i september. 2011. Och nu i år när det kommit en massa konkurrerande alternativ måste priserna sjunka även på Husqvarna.
 
OppfinnarJocke skrev:
...Och nu i år när det kommit en massa konkurrerande alternativ måste priserna sjunka även på Husqvarna.
Med största säkerhet inte. Husqvarna spelar i en annan liga och är inte intresserade prispressarproduktion.
 
mickemax skrev:
Hur skulle ni ha gjort?
För mig är det värt en hel del att ha en återförsäljare när om det blir strul.. Nu händer det ju sällan men du bör väga in om du tycker som jag. Du kommer bli toppennöjd med din AM! (y)
 
marmit skrev:
Tack, det verkar ju då som att det bara är den centrala skruven (535 13 94-01) som håller fast "fälgen" eller egentligen navkapseln och hjulet. Den sitter bara otroligt hårt. Kan den möjligen vara vänstergängad? Håller med om att det borde reklameras, men gräset växer och jag har inte tid med ytterligare en vända på service . . .
Jämna plågor . . . jag löste ovanstående problem genom att brutalt dra en liten skruv genom navkapsel & däck. Klipparen har gått felfritt en knapp vecka sedan dess.

Nu NYTT PROBLEM. Klipparen verkar sporadiskt och slumpmässigt svänga skarpt höger. Ibland mitt i gräsmattan och alltid då den når begränsningsslingan. När den når begränsningsslingan fastnar den där i en konstant "ballett" typ backa-sväng höger-backa osv tills batteriet drar ur.
 
Behöver lite input angående knivar och då den separata knivtråden verkar död utökar jag denna.
Originalknivarna, med 1- hål, har vikten 2 g. På ebay, genisys, finns 4 varianter av knivar, Husqvarna original 2 g resp 2.8 g samt no-name 2 g resp 2.8 g. Är det någon som har erfarenhet av 2.8 grams knivarna och kan guida i valet. Priserna för ett 30-pack är €30, €73, €23.5 resp €37.05.Frakt tillkommer med €3.45. Att jämföra med listpriset för original 2 g 470:- och hos Lindarn 420:-. Sedan finns GPL som har no-name för 360:-, det syns i alla fall ingen Husqvarnalogga på bilderna. Är det någon som har provat no-name knivarna och kan uttala sig om de är prisvärda.
 
Jag köpte knivsatsen med 30st dubbla vändbara klipparblad från GPL, artikelnummer 522 85 17-02. Fungerar väldigt bra. Ofta kan man vända bladen och fortsätta köra på en ny vass egg, men ibland om man träffat på sten så bladet spruckit så hjälper ju inte vändbarheten.[h=1][/h]
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.