Helt fel. Anmält.
 
bygga_bo skrev:
[länk]

[bild]
[bild]​


Skruvbedragare?
Makita står tom. snett!
 
  • Gilla
pekk@13 och 1 till
  • Laddar…
bygga_bo skrev:
Skruvbedragare?
Det var ju fruktansvärt roligt. Det är det som kallas freudiansk felskrivning!
 
andersmc skrev:
Det var ju fruktansvärt roligt. Det är det som kallas freudiansk felskrivning!
Ja.. eller rättstavning av "bygga_bo" (y) de var kul.
 
Lars i Veda>Nej, läs i annonsen, det gulmarkerade :)

/K
 
snickarboden skrev:
Lars i Veda>Nej, läs i annonsen, det gulmarkerade :)

/K
Ja de var jätte kul..:D MEN jag läste originalet innan det försvann från blocket :cool:
 
Bara för att förtydliga... Skärmdumparna gjorde jag med Win7:s "Snipping Tool" där det finns en inbyggd funktion för att markera text. Gulmarkeringen är alltså den enda modifieringen jag har gjort i bilden - texten (inkl "skruvbedragare") är orörd.
 
Jaha ok! Annonsören måste sett sitt misstag och ändrat den innan jag sparade den.

Den där "snipping tool" var ju jätte bra, tack för det. :)
 
Redigerat:
torbeno skrev:
Det var ju uppe nån annan annons där en bluffare sålde fejk-bosch. Jag skickade mail till blocket 2-3 gånger men inget hände. Blocket är rätt oseriöst om nån frågar mig
Det är väl verktygsnördarna som är oseriösa som alltid hänger på Blocket och fikar efter stöldgods. En vanlig fråga kan ju heller aldrig ställas i den här konstiga tråden utan att folk börjar tjata om sina Festtool till folk som bara är ute efter att ha ett enkelt verktyg att använda några gånger. Lägg ned hela den här urspårade tråden så blir det bäst!
 
johanpelle skrev:
Det är väl verktygsnördarna som är oseriösa som alltid hänger på Blocket och fikar efter stöldgods. En vanlig fråga kan ju heller aldrig ställas i den här konstiga tråden utan att folk börjar tjata om sina Festtool till folk som bara är ute efter att ha ett enkelt verktyg att använda några gånger. Lägg ned hela den här urspårade tråden så blir det bäst!
Öh..
Du tycker det är dumt att folk uppmärksammar Blocket och Tradera om att det är kopior som utannonseras som äkta vara, till äkta varas pris?
 
johanpelle skrev:
Det är väl verktygsnördarna som är oseriösa som alltid hänger på Blocket och fikar efter stöldgods. En vanlig fråga kan ju heller aldrig ställas i den här konstiga tråden utan att folk börjar tjata om sina Festtool till folk som bara är ute efter att ha ett enkelt verktyg att använda några gånger. Lägg ned hela den här urspårade tråden så blir det bäst!
Irriterad för att du misslyckades sälja någon av dina fynd eller varför så arg?

Ser inte att denna tråden stör utan tvärtom bara bra att folk som har kunskap och intresse försöker få annonssidor att plocka bort oseriösa annonser. Detta är en stor hjälp till andra köpare som inte har samma kunskaper och riskerar att bli lurade
 
  • Gilla
haslsih och 6 till
  • Laddar…
johanpelle skrev:
Det är väl verktygsnördarna som är oseriösa som alltid hänger på Blocket och fikar efter stöldgods. En vanlig fråga kan ju heller aldrig ställas i den här konstiga tråden utan att folk börjar tjata om sina Festtool till folk som bara är ute efter att ha ett enkelt verktyg att använda några gånger. Lägg ned hela den här urspårade tråden så blir det bäst!
Bortsett från Festool-delen, som jag håller med dig om, så ska jag säga dig att "verktygsnördarna" gör både samhället och de som bara är ute efter "ett enkelt verktyg att använda några gånger" en stor tjänst. Förfalskade produkter är ett gissel för främst just konsumenter och köpare som inte kan lita på att de får det de tror att de köper. Och skurkarna som säljer skiten tjänar grova pengar på det.
Vill jag ha ett verktyg att bara använda några gånger så går jag till Jula, Biltema eller CO och köper deras egna billighetsmärken. Vill jag ha ett kvalitetsmärke vill jag rimligtvis använda det mer än en gång.

Med det sagt, om det verkar för bra för att vara sant, så är det oftast det. Märkesvaror handlar man lämpligast från etablerade aktörer...och är man prisjägare som jag själv, så handlar man från Tyskland/England/USA från "riktiga" firmor, och sparar sina tusenlappar ändå...

Väntar bara på första artikeln i tidningarna om när någon skadat sig allvarligt med ett förfalskat verktyg som inte haft säkerhetsfunktioner som utgivits...

Stort beslag av förfalskade verktyg i mellanöstern Och du kan ge dig på att det bara är en bråkdel av förfalskningarna som fastnar i tullen på sin väg vidare ut till e-bay/Tradera världen över...
 
Redigerat:
Forbo skrev:
Stort beslag av förfalskade verktyg i mellanöstern Och du kan ge dig på att det bara är en bråkdel av förfalskningarna som fastnar i tullen på sin väg vidare ut till e-bay/Tradera världen över...
Åfan, måttband, snörslån och fogsvansar också... snart får dom sätta hologram på tumstockarna också :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.