raveper skrev:
Aningen suspekt. [länk]

Nu är den borta.
 
Göran.W skrev:
Man ska nog inte klaga på att det är en kopia för tror man att man får en orginal maskin för 500 kr som han vill ha för båda maskinerna tillsammans är man nog mer än lovligt dum eller har iaf noll koll på maskin priser.:D
Menade inte att det är en kopia utan att det i andra ev kommande annonser kan påstås vara något det inte är. Tro mig.. Det kommer någon försöka med..
 
Klicka skrev:
Finns det inga kina kopior av festool? :)
Det finns i varje fall en belgisk kopia av TS55:an ;)

För några år sedan hittade en byggahusare denna, men den verkar inte finnas längre. Jag vill dock minnas att det inte stod Festool på den och att den hade begåvats med en annan färgsättning. Bortsett från det var det en ren rip-off av 1010:an.
 
bygga_bo skrev:
Det finns i varje fall en belgisk kopia av TS55:an ;)
Det ar väl ett praktexempel på en riktig Festool-nörd. Festool-prylar för 100.000 spänn, men vad ska man ha dem till? Jo, man gör en trä-dummy av en av maskinerna man har!
 
Göran.W
Fina maskiner och mycket fritid:D
 
  • bosch vinkelslip.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
De anstränger sig inte för att efterlikna originalet, bara etikett. Anmält.
 
Martin_B
End skrev:
De anstränger sig inte för att efterlikna originalet, bara etikett. Anmält.
Haha och till och med den sätter de på lite snett och slarvigt.
 
End skrev:
De anstränger sig inte för att efterlikna originalet, bara etikett. Anmält.
Annonsen är kvar, så Tradera bryr sig föga.
Huvudsaken är väl att deras provision tickar in! :mad:
 
Ärligt talat så tycker jag att det är bra att de inte anstränger sig ens... För tänk om de hade gjort som bättre klockreplikor, vissa av dem är omöjliga att avgöra förrän man öppnar och kollar urverket. Så nu kan vi bara säga att det är dyrt att vara dum men jag fasar för den dagen 3D scanner blir tillräckligt billiga för dessa pirater...
 
Martin_B
End skrev:
men jag fasar för den dagen 3D scanner blir tillräckligt billiga för dessa pirater...
Då är det bara till att börja beställa direkt från leverantörerna! :D

Eller så får maskinerna märkas med hologram och annat, kanske något liknande som pengar märks med för att man skall kunna säkerställa att det är äkta vara man får :)
 
Martin_B skrev:
Då är det bara till att börja beställa direkt från leverantörerna! :D

Eller så får maskinerna märkas med hologram och annat, kanske något liknande som pengar märks med för att man skall kunna säkerställa att det är äkta vara man får :)
RFID eller NFC chip i maskinerna hade funkat, och en app till telefonen för att kontrollera äktheten i skruvdragaren :)
 
Mikael_L
Daniel78 skrev:
RFID eller NFC chip i maskinerna hade funkat,
Det låter som en bra början för staten att kunna ta ut en maskinskatt, ungefär som hundskatten. :confused:
 
Redigerat:
Bilder
 
  • Makita cirkelsåg.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Makita vinkelslip.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.