Status
Inte öppen för fler kommentarer.
MBygga skrev:
Skall vi nog tyvärr inte hoppas för mycket på. Jag ställde tre mjukvarufrågor till Worx ( 1. Mjukvaruuppdatering möjlig, 2. Klippning på slingkabeln och 3. Kodning av slingkabeln) och fick svar idag att de inte planerar några nya släpp för närvarande.
Går det ens att uppgradera mjukvaran till maskinen? Skulle inte förvåna mig iaf ifall det inte gick utan att byta moderkortet.
 
hk1971j skrev:
I manualen står det att en passage/korridor mellan 2 ytor måste min vara 2 meter. Någon som vet om detta gäller mellan trådarna eller totala bredden där det sedan blir ca:110 cm yta mellan trådarna?
I den smalaste passagen i min trädgård har jag bara 40-50 cm mellan trådarna och det funkar fint.
 
McFlurry skrev:
I den smalaste passagen i min trädgård har jag bara 40-50 cm mellan trådarna och det funkar fint.
använder du kikarsikte för att träffa
 
MBygga skrev:
Har du bytt två gånger redan? Vad har du haft för fel på dem?
Ne. PiaI var vår Smålandstövare som vi fick avliva för 1,5 år sedan.
 
TrollMann skrev:
Går det ens att uppgradera mjukvaran till maskinen? Skulle inte förvåna mig iaf ifall det inte gick utan att byta moderkortet.
Har inte tittat själv men någon skrev att det finns ett uttag under batterilocket någonstans. Om det är möjligt att använda till uppgraderingar vet man ju dock inte.
 
MBygga skrev:
2-3 år max, med alla slitningar det blir på vintrarna. Tråkigt när man börjar få avbrott och skall försöka hitta ställena.
Varför inte lägga ner VP rör när man ändå håller på ? Då borde ju kabel skyddas en del. Visst lite mera jobb men kanske värt det i slutändan.
 
MBygga skrev:
Har inte tittat själv men någon skrev att det finns ett uttag under batterilocket någonstans. Om det är möjligt att använda till uppgraderingar vet man ju dock inte.
Jag har kollat, tar man bort batteriet så finns det en ingång där förmodar att det är till mjukvaran.
 
MBygga skrev:
Skall vi nog tyvärr inte hoppas för mycket på. Jag ställde tre mjukvarufrågor till Worx ( 1. Mjukvaruuppdatering möjlig, 2. Klippning på slingkabeln och 3. Kodning av slingkabeln) och fick svar idag att de inte planerar några nya släpp för närvarande.
Sen är väl den svenska supporten på landroid ett kontrakterat företag som ska sköta garanti o service, kan inte tänka mig att dom har någon större koll på vad worx planerar. Men deras senaste info är ju säkert att de inte planeras något. Med tanke på att dom har gjort en så här stor satsning i europa så borde man lyssna på sina kunder.
 
Hej på er alla,
Jag har haft min klippare i snart två veckor. Jag tänkte dela med mig om min erfarenhet med klipparen. Min tomt + kabeldragning ser ut som nedan.
Visa bilaga 61564
Jag har en studsmatta men två olika zoner som jag kopplar om på min frigge. Jag har dessutom en switch jag kan stänga av framsidan på huset med (det växer dåligt där).
Batterierna i klipparen verkar vara lika som Biltema Art:80409 4.5Ah 139:-/st
Visa bilaga 61565

För er som är extra intresserade så ser strömmen i slingan ut så här:
Visa bilaga 61566
2 pulser i ca. 100Hz max 7.5A (mätt på en nergrävd slinga)
 
Duke, vad har du brytare mellan zonerna.
 
Duke skrev:
Hej på er alla,
Jag har haft min klippare i snart två veckor. Jag tänkte dela med mig om min erfarenhet med klipparen. Min tomt + kabeldragning ser ut som nedan.
[media]
Jag har en studsmatta men två olika zoner som jag kopplar om på min frigge. Jag har dessutom en switch jag kan stänga av framsidan på huset med (det växer dåligt där).
Batterierna i klipparen verkar vara lika som Biltema Art:80409 4.5Ah 139:-/st
[media]

För er som är extra intresserade så ser strömmen i slingan ut så här:
[media]
2 pulser i ca. 100Hz max 7.5A (mätt på en nergrävd slinga)
Angående batteri... bra om det stämmer med Biltema batteri och 139:- !

Jula gav mig ett ca: pris på 1500-2000:- i butik!
 
Duke skrev:
Hej på er alla,
Jag har haft min klippare i snart två veckor. Jag tänkte dela med mig om min erfarenhet med klipparen. Min tomt + kabeldragning ser ut som nedan.
[media]
Jag har en studsmatta men två olika zoner som jag kopplar om på min frigge. Jag har dessutom en switch jag kan stänga av framsidan på huset med (det växer dåligt där).
Batterierna i klipparen verkar vara lika som Biltema Art:80409 4.5Ah 139:-/st
[media]

För er som är extra intresserade så ser strömmen i slingan ut så här:
[media]
2 pulser i ca. 100Hz max 7.5A (mätt på en nergrävd slinga)
Det verkar vara nåt knas med bildlänkarna (åtminstone för mig).
"Du angav ett ogiltigt Bifogad fil. Om du följde en giltig länk, var vänlig och kontakta administratören."
 
Stickan56
johan119 skrev:
Var inne på Jula idag för att köpa mer kabel, jodå de hade orginalkabeln för 1495:- för 200m....... glöm det sa jag
Då blir det billigare att köpa Husqvarnas kabel.

MVH Stickan
 
Stickan56
MBygga skrev:
WORX lär vara Italienskt men maskinerna byggs i Kina. Frågan är var HQ tillverkar sina. Tror att en del patent som HQ haft har löpt ut, därav "kopieringen". Funkar samma som för läkemedel, när patenten löper ut kommer det ut likvärdiga produkter till betydligt bättre pris på marknaden.
Detta är säkert en prisvärd produkt men att kalla den likvärdig med HQ Automower är väl ändå att ta i.
Jag har startar min tredje säsong nu men en 220AC kompletterad med SMS och GPS.

MVH Stickan
 
Hej, Jag har forskat lite vad det är för kabel. Om man kollar upp beteckningarna på kabeln ser man att det är en vanlig kopplingstråd i PVC på 0.8mm2 (18 AWG) med temperaturområde -30 till +105 grader C utan mekanisk last på kabeln. Datablad finns här: http://www.kenex.de/pdf/PVC-Kabel/S156-158_UL_Style_1015.pdf
Elfa (www.elfa.se) har en kabel som stämmer in och innehåller med råge det temperaturområde som originalkabeln har https://www.elfa.se/elfa3~se_sv/elfa/init.do?item=55-230-06&toc=20158 den borde funka utan problem.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.