Man får ju lite mer hus för pengarna än här i Malmö.... Kanske dags att flytta
 
pinebar skrev:
Ganska slitet, men med en del roliga lösningar:
[länk]
Fräckt hus, men det skulle varit placerat mitt ute i skogen vid en liten insjö någonstans.. typ som i Airwolf :)
 
pinebar skrev:
Ganska slitet, men med en del roliga lösningar:
[länk]
Klockrent hus :)
 
pinebar skrev:
Ganska slitet, men med en del roliga lösningar:
[länk]
Kanske bara är jag men det där tilltatlar mig inte alls. Tråkigt från utsidan och insidan påminner mer om ett ålderdomshem alt. väntrum på närmsta vårdcentral. Nä...
 
MB77 skrev:
Klockrent hus :)

borde K-märkas. Carl Nyren är ju en arkitekt som verkligen är stor! Och köper man huset verkar man få med orginalmöblerna i mångt och mycket.
Jag håller med om att det fanns många smarta lösningar med tex skåpen för tv och symaskin m.m.
 
Två reflektioner:
- "Kul" jobb att renovera/måla fönstren på den kåken.
- Paraboler är fula!
 
Oj, oj, oj vilket jobb att få det i ordning... Med tanke på husets övriga skick undrar jag hur dåligt taket egentligen var innan man bestämde sig för att göra om det förra året.
 
Synd att bäcken och omgivande mark kommer att bli naturreservat, den hade man kunnat gjort något kul av annars. Är det något jag skulle önska mig på min fastighet så är det en bäck!
 
b8q skrev:
Synd att bäcken och omgivande mark kommer att bli naturreservat, den hade man kunnat gjort något kul av annars. Är det något jag skulle önska mig på min fastighet så är det en bäck!
synd?? det måste ju vara mycket värdefullt med reservat inpå knuten! då är man säker på att den kommer finnas kvar och inget byggande på nära håll!
vilket vackert hus f.ö.
 
:wow: Någon borde skämmas, ställa in en sittvagn där!!!! :mad:
 
MB77 skrev:
Ja vad ska man säga, gillar man trähus från början av 1900-talet och har MYCKET tid och pengar så är detta näst intill perfekt. Ha begäret är stort :)

[länk]
Vilket hus :) Risken är väl stor att det blir ett mardrömsprojekt om man inte har obegränsat med tid eller pengar. Men slutresultatet skulle kunna bli hur bra som helst.

/Krister
 
"Det exklusiva garaget"

Det enda som stod ut där var väl möjligen klinkergolvet, allt annat var väl inte mycket över medel...

Och vilken hjärndöd planlösning! Garageinfart från ena håller och entrén från andra hållet. Inte heller någon ingång till huset via garaget...
 
Redigerat:
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.