Larsa skrev:
Vad blir månadskostnaden om man lånar 27 miljoner? ;)
Förutsatt att du betalar 4´125´000:- kontant så blir den ungefär 98´000:- per månad, med lite reservationer för driftskostnaden då.

27m.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Det är kanske möjligt du lyckas förhandla ner räntan lite ifall du kan skaka fram nån miljon till i kontantinsats, lycka till med ditt husköp Larsa :)
 
pinebar skrev:
En till med lite så där oväntad inredning:
[länk]
'
Ser ut som ett perfekt ställe för en sekt.
 
Larsa skrev:
Det här skulle jag kunna tänka mig. Sjötomt bara några km från Stockholm city. Vad blir månadskostnaden om man lånar 27 miljoner? ;)

[länk]
Bah, i ett så pass dyrt hus så kunde dom väl kostat på sig att flytta golvbrunnen när dom renoverade, eller välja ett annat badkar :(
 
Ja, att det är byggt 1971 kanske bidrar. Var inte det strax innan byggbranchen hade hunnit reagera på oljekrisen och börjat isolera husen?

MB77 skrev:
Och detta med en bergvärmepump...hur lyckas man :x det ligger ju inte på Nordpolen precis.
 
Daniel78 skrev:
Bah, i ett så pass dyrt hus så kunde dom väl kostat på sig att flytta golvbrunnen när dom renoverade, eller välja ett annat badkar :(
Blev ju skitfult med brunnen där.
 
Mikael_L
pinebar skrev:
En till med lite så där oväntad inredning:
[länk]
Jadå. Tänk att Ludvig den XXIV eller Gustav den III har sina slott båd här och där ... :)

Skönt i alla fall att se hus där dom inte är rädda för lite färg. ;)
 
Mikael_L skrev:
Jadå. Tänk att Ludvig den XXIV eller Gustav den III har sina slott båd här och där ... :)

Skönt i alla fall att se hus där dom inte är rädda för lite färg. ;)
Smakfullt. Återhållsamt. Diskret. :D
 
Johan Gunverth skrev:
Smakfullt. Återhållsamt. Diskret. :D
Du glömde "alldagligt"...


/Vojma
 
blivande husägare skrev:
något för alla retroälskare och byggnadsvårdsmänniskor =)

[länk]
att dom inte skäms.. trycka i en lågenergilampa i sovrumslampan sådär.. dom skämmer ju ut resten av huset med sådana moderniteter.. tv'n var väl också lite för modern för att smälta in tycker jag.
 
Daniel78 skrev:
att dom inte skäms.. trycka i en lågenergilampa i sovrumslampan sådär.. dom skämmer ju ut resten av huset med sådana moderniteter.. tv'n var väl också lite för modern för att smälta in tycker jag.
öga för detaljer =) fast jag medger att om de hade haft en gammal tv med träpanel på sidorna så hade jag blivit impad!
 
Sällan man ser ett hus med den inredningen och de möblerna som fortfarande ser ut att vara i helt OK skick. Konservera det i ytterligare 30 år och det kommer att se ut som om det följer de senaste modetrenderna!
 
Snickerierna är till stora delar original från 1937. Men så gott som alla ytlager är bytta under 60-, 70 och 80-talen. I köket har tillkommit ett litet kylskåp, men aldrig något frys. Villans hela planlösningen är nästan helt intakt, bortsett från den rivna vardagsrumsväggen och alkoven i ena sovrummet. Ovanvåningens duschrum måste ha tillkommit när man tröttnade på att bada i ett kar nere i den kalla källaren. Gissningsvis på 1960-talet.

Med mycket enkla medel kan man återskapa den perfekta mellankrigskänslan! Om så verkligen önskas...
 
Kanske vore något för mig att sätta maskinerna i. Har letat efter något objekt rätt länge nu. 8000kr i pantbrev..
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.