Szture skrev:
Landroid är en illegal kinakopia på Automower,
Finns det någon mer info om detta?
 
Om man söker på youtube så verkar det som att den lanseras i år då det finns flertalet filmer upplagda på olika språk rätt nyligen.. Verkar som en stor satsning!?
 
Ang Gardenas klippare så sa en kvinlig säljare på Carlsöner att den tillverkas i samma fabrik som automower. Så det var tydligen nästan samma som AM 305an. Klipper lite mindre bara..
 
Gardena är sedan 2007 ett varumärke inom Husqvarna Group
 
axelfoly skrev:
Gardena är sedan 2007 ett varumärke inom Husqvarna Group
Där ser man... Jag blev lite nyfiken och jämförde ett par bilder i manualen till 220AC och R40Li - och de var i många fall nästan identiska. Det enda som skiljde på illustrationerna var klipparen - plattor, grästuvor etc var samma i båda fallen.

Undrar hur mycket det är som skiljer mellan maskinerna "under huven"?
 
Troligtvis inget skiljer! inget förutom återförsäljare och service. Priset är också snarlikt
 
Landroid för 9995:- från Coop/Jula känns intressant!
 
Jo Worx Landroid kommer att bli intressant att följa! Speciellt med tanke på att dom har 2 st stora och i mina ögon seriösa återförsäljare!
 
Någon som vet hur stigas autoclip 520 står sig mot hq 220? Såg att klipptiden var 3h på stigan mot 45min på hq. Den klippte några cm bredare med.
 
Autoclip 520 är väl helt ny på marknaden, så det tar väl ett tag innan man får veta hur den funkar i praktiken. Jag tycker Stiga har missat en hel del i informationen om klipparen. På http://www.stiga.se/products/stiga_se/robotgrasklippare/autoclip-500-serie/autoclip-520.html finns det uppgifter om "Knivdesign" (Ja) och "Visa" (Ja) vad nu detta innebär eller har för betydelse, men ingen info om klipparen laddas automatiskt eller om ljudnivån.
 
Pepparkaka skrev:
Autoclip 520 är väl helt ny på marknaden, så det tar väl ett tag innan man får veta hur den funkar i praktiken. Jag tycker Stiga har missat en hel del i informationen om klipparen. På [länk] finns det uppgifter om "Knivdesign" (Ja) och "Visa" (Ja) vad nu detta innebär eller har för betydelse, men ingen info om klipparen laddas automatiskt eller om ljudnivån.
Jag har papper på den hemma, om jag inte minnesfel så var det er bild på en stor fyrbladig kniv av icke rakblads modell och automatisk laddare var det
 
6
Pepparkaka skrev:
Autoclip 520 är väl helt ny på marknaden, så det tar väl ett tag innan man får veta hur den funkar i praktiken. Jag tycker Stiga har missat en hel del i informationen om klipparen. På [länk] finns det uppgifter om "Knivdesign" (Ja) och "Visa" (Ja) vad nu detta innebär eller har för betydelse, men ingen info om klipparen laddas automatiskt eller om ljudnivån.
Samma tillverkare som Wiper har. Gå in på Wiper.se och läs om motsvarande modeller där. Finns mer info om dom där.

Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2
 
matte75 skrev:
Samma tillverkare som Wiper har. Gå in på Wiper.se och läs om motsvarande modeller där. Finns mer info om dom där.

Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2
Och Ambrogio. Zucchetti sägs vara den största tillverkaren av robotklippare.
 
6
quilding skrev:
Och Ambrogio. Zucchetti sägs vara den största tillverkaren av robotklippare.
Ja, Zucchetti ska nog vara störst på robotklippare. Det finns även Lawnbott som finns i USA som är samma klippare som Wiper, Stiga och Ambrogio. Kan verkligen rekommendera Wiper då jag är skitnöjd med min Wiper One. Hade en Wiper Blitz från början men hade för stor tomt för den.
 
matte75 skrev:
Ja, Zucchetti ska nog vara störst på robotklippare. Det finns även Lawnbott som finns i USA som är samma klippare som Wiper, Stiga och Ambrogio. Kan verkligen rekommendera Wiper då jag är skitnöjd med min Wiper One. Hade en Wiper Blitz från början men hade för stor tomt för den.
Håller med. Har själv en Wiper Runner XP. Den hann dock inte gå så mycket i somras eftersom jag hade fullt upp med att klyva stenbumlingar och fylla igen sorkhål för att bana väg åt den. Blir nog mer klippning i år.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.