Enk Projektet skrev:
Ps..jag följer din tråd med spänning också... ;)
Tackar.. Roligt att höra..
 
Jag håller med. Detta är onekligen ett spännande projekt.
Inte för att jag egentligen vill fråga om pengar, men vad har du räknat med för budget/ kostnad för bygget?
Nånstans så tror jag att det hade blivit billigare att bygga helt nytt från grunden, men jag kan ju vara helt fel ute i den frågan.

Hur som helst så är det "hatten av" för ett imponerande projekt.
 
Ett extremt snabbt överslag skulle nog visa att han har låg materialkostnad pga stor del återvinning och unika lösningar och oerhört många arbetstimmar, av samma skäl.
 
Totem skrev:
Jag håller med. Detta är onekligen ett spännande projekt.
Inte för att jag egentligen vill fråga om pengar, men vad har du räknat med för budget/ kostnad för bygget?
Nånstans så tror jag att det hade blivit billigare att bygga helt nytt från grunden, men jag kan ju vara helt fel ute i den frågan.

Hur som helst så är det "hatten av" för ett imponerande projekt.
Har inte riktigt koll på kostnaderna men matrl för kanske 600.000:-
Ang ev rivning och bygga nytt så finns det mesta ang det tidigare i tråden...

Den största anledningen till denna tråd överhuvutaget är att visa vad man kan göra med enkla medel och om man kan/vill göra saker på ett sätt som kanske inte alla förväntar sig / gillar...
 
Om det är något du verkligen har lyckats med i mina ögon, så är det att insperera!!! Keep up the god work!
 
(y) håller koll på dina framsteg......det blir riktigt bra,kommer det några garagebilder me snart?;)
 
yxet skrev:
(y) håller koll på dina framsteg......det blir riktigt bra,kommer det några garagebilder me snart?;)
Mmm...just nu håller jag på att plocka ihop lite motorer...en till Dodgen och en till motorbåten....kan kanske lägga upp lite bilder när jag kommit lite längre....;)

Annars är det väl mest trappan som jag håller på med inne i huset....
 
Enk Projektet skrev:
Mmm...just nu håller jag på att plocka ihop lite motorer...en till Dodgen och en till motorbåten....kan kanske lägga upp lite bilder när jag kommit lite längre....;)

Annars är det väl mest trappan som jag håller på med inne i huset....
Lugn nu Robban, du får oss andra att verka som soffpotatisar! ;)

Grymt imponerad av både resultat och tempo! Keep it up!
 
erik_n skrev:
Lugn nu Robban, du får oss andra att verka som soffpotatisar! ;)

Grymt imponerad av både resultat och tempo! Keep it up!
Hahaha...just det upp ur sofforna nu....själv har jag monterat i ny motor och låda i Dodgen, plockat ihop en V8 till båten och grundmålat trappan......hahahahaha.....
 
Enk Projektet skrev:
Hahaha...just det upp ur sofforna nu....själv har jag monterat i ny motor och låda i Dodgen, plockat ihop en V8 till båten och grundmålat trappan......hahahahaha.....
Känns hyfsat förnedrande att läsa detta sittandes i just... Soffan ;)
 
Mikael_L
Kasta ut TV'n, säg upp Radiotjänst, och lägg pengarna på verktyg istället.
Sova får man göra i graven ... :cool:
 
Mikael_L skrev:
Kasta ut TV'n, säg upp Radiotjänst, och lägg pengarna på verktyg istället.
Sova får man göra i graven ... :cool:
Tror kasta ut internet skulle öka byggahus medlemmars effektivitet med ett par 1000% ;)
 
Kattvovven skrev:
Tror kasta ut internet skulle öka byggahus medlemmars effektivitet med ett par 1000% ;)
Det krockar ju med medlemmarnas tips, ideér och olika trix att dela med sig av för att underlätta för övriga... moment 22:x
 
Det bästa med allt är ju att man själv bestämmer vad man vill göra med sin situation, och jag vill göra roliga saker.....
Jag tycker inte man ska försöka se problem i allt utan möjligheter, då blir det både roligare och enklare..
 
Enk Projektet skrev:
Det bästa med allt är ju att man själv bestämmer vad man vill göra med sin situation, och jag vill göra roliga saker.....
Jag tycker inte man ska försöka se problem i allt utan möjligheter, då blir det både roligare och enklare..
Så jäkla sant som det är sagt(y)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.