Kjell är inne på rätt spår :)...inget vanlig kökbord kommer att finnas....
 
Denna helg är avsatt för att göra klart köket så långt det är möjligt.....bilder kommer om tid finns.....
 
Även jag har nu sträckläst din tråd. Verkligen inspirerade! Nu har jag inte gjort någon vetenskaplig studie men det känns som om du hinner med väldigt mycket på de timmar du säger att du lägger ner per vecka. Jag gillar din stil och dina egna lösningar även om jag inte alltid hade gjort likadant, tycker jag att bara man är nöjd själv så kan det inte bli bättre.

Jag har massor av frågor men börjar med dessa:

Hur gör du så att de sneda reglarna fästs på ett hållbart sätt på den här bilden? http://i840.photobucket.com/albums/zz328/Ryssbo/Ryssbo/DSC00117.jpg

Varför har du dragit kaminens skorsten på utsidan? Skulle du kunna förklara hur din FTX-ventilation fungerar och hur du har dragit allt?

Har du några andra tips på att effektivisera gör-det-självandet än att planera noga, tänk igenom alla steg, tänk i bilder, hitta på nya lösningar snabbt om det inte fungerar?

Tack för att du visar upp dina projekt!
 
Pheubus skrev:
Jag har massor av frågor men börjar med dessa:

Hur gör du så att de sneda reglarna fästs på ett hållbart sätt på den här bilden? [länk]

Varför har du dragit kaminens skorsten på utsidan? Skulle du kunna förklara hur din FTX-ventilation fungerar och hur du har dragit allt?

Har du några andra tips på att effektivisera gör-det-självandet än att planera noga, tänk igenom alla steg, tänk i bilder, hitta på nya lösningar snabbt om det inte fungerar?

Tack för att du visar upp dina projekt!
Jag ska försöka svara så gott jag kan...

Ang reglarna är det lite olika hur det är infäst...men mycket är limmat och spikat/skruvat, på en del ställen sitter det spikplåtar och på några ställen är det förstärkt även med plywood....

Ang skorstenen så ville jag inte ha någon genomföring genom isoleringen i taket, dessutom är tanken att jag ska ha en eldstad även på altanen och då sätta en skorsten till bredvid den andra.

Ang tips så tycker jag man ska hålla sig till enkla och billiga lösningar...många ggr blir det både svårare och dyrare än man tänkt från början......och kanske det viktigaste....för VEM är det du gör allt arbete för??:p
 
Vatten och avlopp inkopplat :)

Provmontage av lite annat....

DSC00709.jpg

DSC00710.jpg
 
Mikael_L skrev:
Jag vet att du redan löst det, samt att golv-golv-höjden är fel.
Men jag kan inte släppa tanken att du borde ha en gammal gjutjärnstrappa i huset. :)
[länk]
Jag har börjat med min trappa...men är inte du i behov av en trappa då? ;)

Har också börjat montera mina nya kökshandtag...några bilder kommer kanske upp i veckan...
 
Lägger upp några bilder igen....

Först några på kökshandtagen

DSC00717.jpg

DSC00716.jpg

Och så några på trapp projektet...

DSC_0044.jpg

DSC_0045.jpg

DSC_0046.jpg
 
Som jag sa du är inte klock, hur ser du allt det här?
Händighet och öga för design.


Jag följer fortsättningen med spänning.
 
Har följd denna tråden ett bra tag faktisk, och jag måste säga att jag gillar dina lösningar och öga för detaljer. Snyggt.
Det enda jag kanske själv skulle gjord annorlunda är att inte använda råspont som vägg panel. Men detta är ju en smak sak.
Jag måste ju säga att det inte är att känna igen "Sommarstugan".. :)
 
Är trappan gjord av bänkskivor?
 
Andy78 skrev:
Som jag sa du är inte klock, hur ser du allt det här?
Händighet och öga för design.


Jag följer fortsättningen med spänning.
Jag tackar :)

Ang detaljer så är det bara som en idé från början som får växa fram......tittar på hur en del andra har gjort eller saker runt omkring mej som jag sedan anpassar för att passa mig....använder mig också av några nära kompisar som bollplank...mest för att kunna lösa saker rent tekniskt.....
 
Raptor50 skrev:
Har följd denna tråden ett bra tag faktisk, och jag måste säga att jag gillar dina lösningar och öga för detaljer. Snyggt.
Det enda jag kanske själv skulle gjord annorlunda är att inte använda råspont som vägg panel. Men detta är ju en smak sak.
Jag måste ju säga att det inte är att känna igen "Sommarstugan".. :)
Tack :)

Ang val av råspont så är det pga enkelheten...skulle man vilja tex gipsa på väggarna är det bara att sätta igång.....det jag var mest orolig för innan var om jag skulle behöva ljud isolera men det tycker jag inte är någon fara alls.... :)

Ps..jag följer din tråd med spänning också... ;)
 
Totem skrev:
Är trappan gjord av bänkskivor?
Japp...från IKEA...balken i 15mm K-plyfa......
 
Smart. Tyckte att jag kände igen dem.

Sent from my HTC Desire S using Byggahus
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.