Ja herregud. Jag som hade tänkt göra en egen tråd för att höra mig för om erfarenheter från det här företaget, nu behöver jag inte det.
 
Göran.W
Nu har jag inte följt med i tråden från början men i annonsen som länkas till här ovan står väl inget om verkningsgrad? Förbränning 99,7% avser väl förhållandet mellan vedens vikt och askans vikt, dvs askans restvikt är 0,3 % av vedens vikt.
 
E
Har aldrig hört talas om att någon använder sig av ett så ovidkommande begrepp som förhållandet mellan ved- kontra askvik. Om det är det som avses är det troligen bara för att vilseleda konsumenter.
Jag tror inte att Norrlandsimporten har en susning vad dom menar själva...
 
Göran.W
Askans vikt är helt o intressant för den beror på vilket träd slag det rör sig om och inte på vad man eldar i.
Vikten på askan är precis den samma om man eldar i en gamal kombi panna med 50% verkningsgard eller i en kamin med 80% verkningsgrad.

Oavsätt vad dom menar är det vilse ledande marknadsföring för folk som inte är så kunniga tolkar det garanterat som verkningsgrad.

"Vilseledande reklam
En säljare får i reklamen inte använda påståenden som är vilseledande, exempelvis när det handlar om varans kvalitet eller pris."
 
Göran.W
Dom kändes rätt så tafliga.
 
Hur kan ett så seriöst(?) företag göra en förskräckligt dålig reklamfilm? Importerad från kina den också?
 
Göran.W
ichgary skrev:
Hur kan ett så seriöst(?) företag göra en förskräckligt dålig reklamfilm? Importerad från kina den också?
Amen (y)
 
Otroligt vad man kasta mycket skit på ett företag utan att testa deras produkter eller föra en vettig dialog
 
Göran.W
paujon har gjort 2 inlägg och båda här i denna tråden.

Är det firman som går in och skapar nöjda kunder igen?

Det finns säkert nöjda kunder men här handlar i princip hela tråden om vilseledande marknadsföring och katastofalt dålig kundvård om man nu ens kan kalla det kundvård.

Jag kasta gärna myckat skit på det företaget efter deras kränkande behandling av mig.
Har aldrig varit med om så dåligt kund bemötande någon annanstans och definitivt inte som blivande kund.
Inte ens när jag reklamerat något har någon firma kommit i närheten av deras usla kund bemötande.
 
Redigerat:
Bloggen du länkar till känns ju som ett skämt.

Någon som är så nöjd med sina inköp att de lägger upp ne blogg där firman nämns i fina ordalag ungefär var 5 rad i alla texter.

Där finns kommentarer från andra "nöjda kunder", det roliga är att kommentarerna är tidsstämplade, Alla har kommit in under en relativt kort tidsperiod, två "olika personer" har tom. hittat till denna lilla okända blogg om kaminer med 4 minuter mellanrum kl. 02 på natten. Och det ser likadant ut de flesta komentarstrådar de har i bloggen. Det kommer 3 - 4 positiva inlägg från "olika" personer inom några minuter, och sedan inget på flera dagar, och så 3 - 4 inlägg igen på kort tid. Löjligt.

Som sagt en av de mer klumpiga "nöjd kund rejting jag sett".
 
Skall tillägga att Paujons profil stämmer inte, normalt så skulle vi ta bort hans inlägg av den anledningen, men jag tycker att bloggen han länkar till är så underhållande läsning att jag vill inte beröva er andra det nöjet.
 
Kul att dom säger att det "Inte är en massproducerad Kinaprodukt", och att dom "styrt upp jobbet på sin egna tillverkning av dem."..

Dom kanske fyller containrarna med byggsatser och dom monterar dem själv, kan ju vara en förklaring..
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.