Håller med er,
John antagligen så kom den tillbaks för att skruven till plåten hade gått av.

Jag hade även funderingar på att handla saker till badrummet därifrån men det blir det ju inte nu.
Sköta kontakten med kunden på ett seriöst och bra sätt är oerhört viktigt.

Själva kaminen kan jag inte säga mig missnöjd med ännu iaf när den är monterad och klar
men allt strul och framförallt deras beteende förstår jag mig inte på.
 
Göran.W
Trevligt att du värkar vara nöjd med kaminen.
Dom ser faktiskt ok ut och väger en hel del så dom är nog ganska ok även om rökgas temeraturen på vissa är över 200 grader vilket är lite väl högt.

Men det räcker inte sälja något bra om man inte är service minded.
Att hantera kund kontakten bra är oerhört viktigt för att man ska få nöjda kunder hur bra varan än är.
 
Göran. Vilken tempratur bör det vara på rökgasen och vad är det för nackdelar med hög tempratur?
Kan skorstenen skadas?
 
Göran.W
Rökgas temperaturen får vara maximalt 350 grader.
Ju högre temperatur man har på rökgaserna ju större värme förlust får man.
Hur hög man bör ha är olika från fall till fall.
I skorstens toppen ska det vara ca 70 grader om det är optimalt.
Har man en skorsten med insatts rör som då isolerats med vermikulit http://www.soliduct.com/vermikulit-80-liter.htm eller en keramisk skorsten kan man normalt klara sig med en rögas temperatur på 120-150 grader för att ha 70 gr i toppen.

En tegelskorsten kräver högre temperatur för att få 70 grader i toppen iom teglet lagrar värmen.

Längden på skorstenen spelar även roll.

Dom angivna temperaturerna på kamniner är vid eldning under idealiska förhållanden så dom brukar inte stämma med verkligheten utan är ofta högre.
 
Redigerat:
Okej, tack för svaret.
 
Göran.W
Bumpar denna tråden lite.
Norrlandsimporten hade ett konto på Tradera som dom slutade använda trots dom hade skapligt omdömme http://www.tradera.com/MyTradera/Feedback/ViewFeedback.aspx?ftgnr=1940607 och skapade ett nytt så dom hade 2 st konto i strid med traderas regler http://www.tradera.com/MyTradera/Feedback/ViewFeedback.aspx?ftgnr=2826967

Ännu ett tecken på att firman inte är seriös.
Kritiken här kanske försämrade försäljningen på Tradera.
Deras gamla konto avaktiverade av Tradera efter min anmälan.
 
Kollade på omdömena på Tradera...

En kund var missnöjd och skrev:

den har blivit mycke sen

Och Norrlandsimporten svarar:

Kommentar: Kan inte ett ord Svenska & vägrar betala & nu hotar han oss. Ut med packet.

Ett företag som uttrycker sig så rasistiskt och dessutom beter sig som en omogen tonåring på internet känns inte som ett företag jag vill handla av. Synd, för de hade en kamin som jag var riktigt intresserad av! :@
 
Göran.W
Så skriver man inte om man är privat person heller.
Nu vet vi inte vad som hänt men man nervärderar eller kränker en människa så.
Mycket tråkigt företag att ha att göra med är min erfarenhet.
 
Enligt lagen ska eldstäder vara typgodkända/ CE-märkta. Det räcker inte med en CE-märkning utan måste även framgå vad produkten är typgodkänd för... Tex avstånd till brännbart samt hur hög rökgastemperaturen blir så man vet vilken skorsten som krävs och hur mycket ved som får eldas per timme. Produkten ska såklart hålla gällande miljökrav. Det SKA även finnas en monterings-anvisning på Svenska enligt lag. Om detta uppfylls så håller produkten vad man kan förvänta sig. Däremot så är de nordiska kaminerna o skorstenarna ofta rejälare än vad som förväntas. Man får vad man betalar för. Dennis
 
Då har vi åter fått radera ett antal inlägg från firman som denna tråd handlar om. De har även i en annan tråd gått in som påhittad nöjd kund.

Jag upprepar, en seriös firma beter sig inte på det viset.
 
Göran.W
Nu kan jag inte hålla mig mer
FIck detta mailet från dom när jag ifråga satte vad det var för motor för enl specen vad det en MTD och enl bilden på slungan en annan och då blir man ju fundersam.
Det tycker jag är en högst relevant fråga och då svarar man inte så här.


Hej Göran....
Jag hade en diskution med dig ang att vi skulle fixa det och pratade t.o.m med chefen i Norrland
för Wasakredit om din situation. Under tiden mailar du ett nedvärderande email om att det var bara skit maskiner och att du skulle avböja, och det gör du efter jag laggt tid på att fixa detta.
Så givetvis tycker vi att du köper din slunga i Skåne där du får all den service du efter strävar.
Bepps i Sjöba är ganska billiga med sina maskiner eller så har du ett företag vid E22an i Lund intill[ Lillemans MC som och har bra priser. Annars har du i Hörby trakten 2 stora som säljer billiga slungorsom vi arbetar med. Lycka till
Team Nordbike


När jag frågar vad det är frågan om får jag detta mailet där dom medelar att dom sålt den slungan jag bokat utan att jag avböjt affären och dessutom medelar att dom inte säljer den på tradera på avbetalnining till mig trots det står att det går att få den på tradera på avbetalning mao dom var beredda att att ändra vilkoren för auktionen i strid med traderas regler står det avbetalning som allternativ så gäller det


Hej
Vi har en kvar på Tradera och den säljer vi inte på avbetalning.
Den som vi bokade till dig levererade vi i morse iom du avböjde
Tips är att Bepp i Sjöbo säljer Stigas modell den kostar 22900
då får du service och när levererat
Daniel på Nordbike



Jag kunde iof köpt den kontant men ville han den på avbetalning av div anledningar och anledningen till kontakten med wasa kredit var att jag hade då så stora avdrag bla på resor så min taxerade inkomst blev rätt låg.
Hade dom bara behagat ringa som jag bad dom flera gånger så hade denna tråkiga situation aldrig uppståt.
I stället gör dom lätt för sig och säljer min bokade slunga och skickar ner värderande mail.


I mina ögon är det en skit firma som totalt saknar social kompetens och inte har en anning om vad kund vård ärq(;^;)p
Tror tråden ganska tydligt avspeglar det med tanke på vad andra skriver när det gäller deras erfarenhet av dom.



Köpte i slut ändan en slunga från Per´s maskinbod http://www.persmaskinbod.se/ dom är relativt billiga men kan som många andra inte konkurrera i pris med stor marknader men dom har stor kompetens rörande maskinerna dom säljer och egen verkstad som även den är kompetent och mycket bra kundvård typ alla kunder är lika viktiga stora som småd^_^b
 
Redigerat:
Jag har bestämt mig att inte handla av Norrlandsimporten.
Var intresserad av en kamin de har, så jag mailade dem och frågade om de kunde skicka ritningar på kaminen, bruksanvisning, tekniks data osv. Kort och gott den dokumentation som finns om just den modellen.

Men till svar fick jag att de inte hade nånting att skicka.
Hur 17 tror de att man ska vilja/våga köpa en produkt för 25000 kr utan att få nån information som helst om den...? :S

Det var synd, för kombikaminer växer verkligen inte på träd. Men men...
 
Göran.W
Men herre vad syslar dom med.
Du har ju bara bett om sånt som ska finnas med vid leverans enl konsument köplagen och dessutom behövs när sotaren ska godkänna installationen.
Antingen saknas dom lag stadgade papperna eller så orkar dom helt enkelt inte scanna det du efterfrågar och maila över det.

Jag råder dom än en gång att läsa denna sidan http://www.kundvård.com/ som jag gjorde i ett tidigare inlägg men dom har uppenbarligen inte läst det.

Kundbemötandet är det som säljer.
Det spelar ingen roll hur bra saker man säljer om man har taskigt kundbemötande utan då går man till någon annan i stället även om det blir lite dyrare.
 
Hej!

Nån som kan delge mig mail till deras VD Daniel och deras Supportkille Torbjörn?

Tacksam!
 
Göran.W
Denna kontakt@jaktradio.se använde Daniel för två år sen så jag vet inte om den används än.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.