Jaha, det var väl inte så farligt i gårdagens program. Inga jättepengar direkt. Trist för familjen som måste frusit en del.

Har de trappat ner eller hittar de inge värre å visa?
 
Var inte Martin Timell lite väl dramaqueen, när han dömde ut fogskumningen runt fönstren? Först ser han ut som han hittat det giftigaste och mest farliga ämne man kan komma i kontakt med. Sen är han där och pillar flera gånger, utan skyddshandskar!!!
Att även klanka ned på plastfönster, var väl helt onödigt. Men det var väl inte så mycket de kunde komma med i detta program och fick dramatisera för att det skulle verka värre än det var.
 
D
Var detta det överhoppade programmet från förra veckan?
 
Tycker snickarn hade en poäng bland allt det andra bladdret när han sa att byggfuskarna bara jagar utläningar. Någon som vet varför det i stort sett alla program är utländska snickare? Detta är ju extra märkligt när det är TV4 som försöker vara så PK annars.
 
thomas33 skrev:
Var inte Martin Timell lite väl dramaqueen, när han dömde ut fogskumningen runt fönstren? Först ser han ut som han hittat det giftigaste och mest farliga ämne man kan komma i kontakt med. Sen är han där och pillar flera gånger, utan skyddshandskar!!!
Att även klanka ned på plastfönster, var väl helt onödigt. Men det var väl inte så mycket de kunde komma med i detta program och fick dramatisera för att det skulle verka värre än det var.
Tycker som du. Finns inget farligt med fogskum när det har härdat. Det är bara isocyanaterna som kommer ut när man skummar som är farliga. Finns idag skum utan isocyanater men det kostar ju lite mer. Jag tycker det är bättre att ha skum än ull mellan fönstren, blir ju vindtätt på samma gång och stabilare.

och pvc fönstren..... 2glas fönster använder man bara i sommarstugor...för det är för dåligt u-värde...:blushing:

Ett 2glas pvc har ju ungefär samma u värde som ett 3glas träfönster.

Dom ville ha underhållsfritt och säkert det billigaste. Dom som dom montera sen kostar väl dubbelt så mycket.
 
thomas33 skrev:
Var inte Martin Timell lite väl dramaqueen, när han dömde ut fogskumningen runt fönstren? Först ser han ut som han hittat det giftigaste och mest farliga ämne man kan komma i kontakt med. Sen är han där och pillar flera gånger, utan skyddshandskar!!!
Att även klanka ned på plastfönster, var väl helt onödigt. Men det var väl inte så mycket de kunde komma med i detta program och fick dramatisera för att det skulle verka värre än det var.
Jo, vet inte varför han kläckte ur sig sånt? Fogskum är inte farligt när det väl har härdat, sen finns det fogskum som inte har krav på mask heller, dvs de är ofarliga.
Farligheten med fogskum är ju att den som jobbar med det dagligdags skall ha mask. Om man som privatperson fogar ett par fönster så är exponeringen så minimal så den är onödig.
 
ridax skrev:
Var detta det överhoppade programmet från förra veckan?
Nej, det var det inte.
 
Smile.75 skrev:
Tycker snickarn hade en poäng bland allt det andra bladdret när han sa att byggfuskarna bara jagar utläningar. Någon som vet varför det i stort sett alla program är utländska snickare? Detta är ju extra märkligt när det är TV4 som försöker vara så PK annars.
Samma sak som att det gnälls över att polisen griper fler utlänningar än svenskar....en grupp som överrepresenterar inom vissa områden kanske. Det blir liksom svårt att kunna ta tag i och hitta då svenska hantverkare som gör sådana idiotfel om dom inte finns representarade i den mängd att kunderna ringer in och talar om för TV4. Det går två röda trådar i det där programet, det ena är den notoriska förskottsbetalningen och det andra, ja...du sa det själv...
 
Att projektet var fel kan väl alla komma överens om samt att byggaren i sig var...mmm...inte byggare men felen i sig jämfört med andra program och andra projekt som kanske inte är med i programet och man kunnat läsa om här i trådarna var ju inte så dramatiska som det målades upp i programet men vi vet ju nu dels hur vinklingat det är samt hur det ska överdrivas för att det ska bli tv av det hela.
Byggexperten Janne borde snart skämmas tycker jag för respekten för hans kunnande osv blir då fasiken mindre och mindre för varje program, han borde verkligen inte vilja bli mer förknippad med det där programet och villaägarnas riksförbund kan ju få ett litet naggat rykte i längden om programmet ska fortsätta på liknande vis.
 
thomas33 skrev:
Var inte Martin Timell lite väl dramaqueen, när han dömde ut fogskumningen runt fönstren? Först ser han ut som han hittat det giftigaste och mest farliga ämne man kan komma i kontakt med. Sen är han där och pillar flera gånger, utan skyddshandskar!!!
Att även klanka ned på plastfönster, var väl helt onödigt. Men det var väl inte så mycket de kunde komma med i detta program och fick dramatisera för att det skulle verka värre än det var.
Reagerade också på att han förklarade hur kassa PVC fönster är och att fogskum är dödens och djävulens påfund som absolut inte får användas på byggen. Mina Kronfönster i garaget känns inte alls lika kalla som de Elit fönster jag har i huset om man tar på glaset eller karmen och Kronfönster har i sina instruktioner att man kan skumma fast dem.

Sedan var det väl inte mycket som klåparen till snickare hade lyckats med. Att inte vilja åka tillbaka för att fixa bara en dörr man monterat fel väg för att det kostar pengar att åka dit var väl inte det smartaste att kläcka ur sig.
 
Robert-san01 skrev:
Reagerade också på att han förklarade hur kassa PVC fönster är och att fogskum är dödens och djävulens påfund som absolut inte får användas på byggen. Mina Kronfönster i garaget känns inte alls lika kalla som de Elit fönster jag har i huset om man tar på glaset eller karmen och Kronfönster har i sina instruktioner att man kan skumma fast dem.

Sedan var det väl inte mycket som klåparen till snickare hade lyckats med. Att inte vilja åka tillbaka för att fixa bara en dörr man monterat fel väg för att det kostar pengar att åka dit var väl inte det smartaste att kläcka ur sig.
undra om dom inte hade beställt en inåtgående dörr.. dom brukar ju vara lite billigare. Men sen hade ju som sagt snickaren klantat sig med höjden.
 
Ingen som hört något mer om det "försvunna" programmet?
 
Jag blev rätt så förvånad över hans, Timells, kommentar ang plasskit, skitfönster osv.
Att han sedan sa att tvåglasfönster bara används i sommarstugor numera?
Inte kan väl det stämma??

Vi har funderingar på att byta till PVC fönster men jag har nog läst på mer än Timell tror jag...
"Nu sätter vi in riktiga fönster".

Är de ute efter att sänka hela PVC-marknaden eller?
 
D
Men naturligtvis har de (eller familjen) blivit sponsrad av Elit-fönster. Inte konstigt att de inte är speciellt neutrala i det läget.
 
Med tack till
Elit-fönster i eftertexten, så klart att de får fönster gratis mot en viss motprestation. Så är det i alla byggprogram.

Reagerade även på det hantverkaren sa om att de ger sig på invandrare. Lite lustigt för jag fälde en kommentar typ "detta är byggbranschens svar på Efterlyst" strax innan han sa det :)


mvh Wasa
 
Redigerat av moderator:
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.