Ja, även om han är en skurk och bedragare, den så kallade entreprenören, hade han ändå en point när han sa att dom borde göra program om kunderna också... ,)

Vilka andra offerter har dom fått och vad var det för priser på dom, hur tänkte dom kring de varierande priserna. Ja, lite sådana frågor hade varit intressant att få svar på.

TV4 kanske ska satsa nästa år på ett fuskbyggar-robinson. En programserie med ett antal fuskbyggsoffer där den som klantat sig mest och lämnar ut sig själv mest blir sist kvar och får ett nytt hus ;)
 
Ok, lite svårare att avgöra då vad som är ett rimligt pris.
 
Thomas Lundquist
Så här förklarade sig "fuskbyggarna" på facebook:

För er som funderar på avsnittsinnehållet angående Fuskbyggarna så är det episod tre som sänds i kväll. Ibland måste vi byta sändningsordning med kort varsel. Vi beklagar det har gjort någon besviken.

Man undrar bara varför eller blir det som "James" brukade fråga: The same procedure as last year? :)
 
Redigerat:
Thomas Lundquist
thomasx skrev:
Ja, även om han är en skurk och bedragare, den så kallade entreprenören, hade han ändå en point när han sa att dom borde göra program om kunderna också... ,)

Vilka andra offerter har dom fått och vad var det för priser på dom, hur tänkte dom kring de varierande priserna. Ja, lite sådana frågor hade varit intressant att få svar på.

TV4 kanske ska satsa nästa år på ett fuskbyggar-robinson. En programserie med ett antal fuskbyggsoffer där den som klantat sig mest och lämnar ut sig själv mest blir sist kvar och får ett nytt hus ;)
Jag håller med dig, och tycker att det är ett gravt fel att inte ta upp byggherrens misstag mer i programmet. Likaså bör man peta mer på kommuner och framför allt kvalitetsansvariga hur det kan ha gått så långt.

En annan programidé kunde bli "MÄSTER-BYGGHERREN" :cool: där man åker ut efter bristfälligt agerande som byggherre vid varje avsnitt. Det skulle bli både underhållande och matnyttigt för konsumenter och byggare:).
 
P
Men varför kan dom inte anställa en bra journalist istället för den där urusla E...
Han visste att alla fakturor var betalda och han tog upp att byggaren hade fått betalt för fönster som inte levererats så varför sätter han inte det som mot argument till att byggaren säger att han inte hade fått betalt?
Varför tar han inte upp detta med näringsförbud och han låter sin sambo vara "målvakt"
Tycker att det är samma sak varje program.... E kan aldrig argumentera mot byggarna.. Han har bara några svaga kommentarer...
 
Håller med...ett sånt där program ska ha med personer som Sverker Olofsson och Aschberg....riktiga krutgubbar med lite go....dessa skulle även kunna med sin uppenbarelse skrämma folk till att göra rätt för sig.

Ekdahl kunde ju inte ens hålla styr på mesen Birro......
 
Tydligen var det advokater som fått program 2 stoppat så de kunde inte sända det än.

Jag fick intrycket av att man byggde den fantastiska trappen av tryckt som man la direkt på marken!
 
Ja, E har varit urusel som programledare i detta program redan från början, varje gång är det massvis med självklara frågor och resonemang som inte ställs eller framförs. Faktum är att det skulle gå så himla bra att göra ett riktigt bra program av denna programide utan att vinkla och vrida på sanningen så som vi sett tv4 göra, det skulle bli mycket mer intressant tv.
 
Knappast synd om paret å gårdagens program. Köper en villa i Sollentuna för minst 5-7 miljoner. Totalrenoverar kåken - inte de billigaste renoveringsallternativen direkt heller, är dumma nog å betalar massor i förskott....

Synd är det inte om dem.
 
Exakt, den där familjen kunde såg ut att kunna reparera sitt misstag själva. Fuskbyggarna blir mer och mer ett program som visar att de med mycket pengar inte alltid är smartast.
 
De må ha varit naiva, men man ska inte behöva råka ut för sådana klåpare, så nog är det synd om dom alltid. Sverige daltar alldeles för mycket "folk" som verkligen fuskar. Samma sak med åkerinäringen i göteborgs hamn som var på tapeten i tv i går. Fuskarna åker till sverige för där händer ändå inget om man blir stoppad av polisen.

Jag hade själv en anställd som både före och efter fuskade till sig bidrag och samtidigt körde eget med sin sambo som målvakt. Eftersom jag ändå hade kontakt med arbetsförmedlingen i ärendet nämnde jag detta för dom, men dom bara ryckte på axlarna.
 
Jag vill veta exakt varför TV4 inte visade rätt program....handlar det bara om duktiga advokater från byggarens sida eller har dom åter igen lyckats med katastrofal sensationsjournalistik. Skulle vara kul att se isf vad dom missat/överdrivit/felinformerar om.
 
ullberg
Glufsglufs skrev:
Jag vill veta exakt varför TV4 inte visade rätt program....handlar det bara om duktiga advokater från byggarens sida eller har dom åter igen lyckats med katastrofal sensationsjournalistik. Skulle vara kul att se isf vad dom missat/överdrivit/felinformerar om.
d^_^b ingen som sitter med inside information?
 
Jag kan inte tänka mig att det skulle stoppats pga något domstolsutslag, då hade vi nog vetat det. Och jag kan inte tänka mig att tv4 stoppar ett program bara för att någon har bra advokater som kan skrämmas, det måste vara något i inslaget som t.o.m. tv4's ledning anser inte går att visa, och då är det illa den saken är ju klar.
 
Mjo...så är det väl och det mest intressanta är ju att det verkar som att ändringen skedde i absolut sist stund också....
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.