Jan-Å skrev:
I princip sant, kolla utrustningen på Cadillac -49, den hade allt vi gillar idag utom el-fram-bak-ruta och elvärme i stolarna, fast jag gillar AWD också typ Haldex så nåt positivt har väl hänt.

MathiasS, om Du krockar med skalman1 så kommer din moderna bil att bli mos och alla deformationszoner och plast har ingen chans i världen att trycka in hans rattstång nånstans ;)
Det blir värre om han krockar med mej som satt sånt ur funktion med winchfront, rocksliders och hasplåtar :cool:
Fast Jeepar och Pontiac -34or krockar inte me varann :p
Du har nog en poäng där, ramen i både pontiac -34:an och min suburban -69 är väldigt grov. :)

Det vore dock intressant att se en krock mellan din offroad-jeep och min -34.

Din har ju diverse fördelar med sin utrustning men å andra sidan så har min en ram som man behöver vara 3 personer för att lyfta och en rak sidventilsåtta som väger "några" kilo.
I kombination med att man sitter långt bak i den och det finns mycket utrymme både i kupen och i motorrummet så finns det ju några "deformationszoner".

Själva karossen är väl inte så säker kanske, plåtkaross på trästomme. :cool:
 
  • Gilla
camaro1969
  • Laddar…
thestrut skrev:
japp -69, jag gillar den modellen :)
Jag med! :)

Hmm, jag måste ta tag i att göra rekorden och firebirden klara för besiktning så dom kan säljas. Ska bara ha kvar -34:an, kapitän -59:an och min suburban -69.

Bättre att ha 3 i bra skick än 5 som man inte hinner med, har redan sålt amazonen också förresten.

Den där moderna bilen från 2006 som jag hade i 8 månader blev ju också såld i höstas, vet inte vad jag fick för hjärnsläpp när jag gick och köpte den. :S
 
Redigerat:
skalman1 skrev:
Du har nog en poäng där, ramen i både pontiac -34:an och min suburban -69 är väldigt grov. :)

Det vore dock intressant att se en krock mellan din offroad-jeep och min -34.

Din har ju diverse fördelar med sin utrustning men å andra sidan så har min en ram som man behöver vara 3 personer för att lyfta och en rak sidventilsåtta som väger "några" kilo.
I kombination med att man sitter långt bak i den och det finns mycket utrymme både i kupen och i motorrummet så finns det ju några "deformationszoner".

Själva karossen är väl inte så säker kanske, plåtkaross på trästomme. :cool:
Va? plåtkaross på trästomme e väl säkert? :D

Misstänker att en krock mellan Du och jag mest skulle innebära att jag bara åkte rakt över din bil :cool: min vill liksom inte riktigt nå ner till fronten på andra bilar :wow:

MathiasS har en riktig bil också vet jag så de va inge illa men´t ;) nya bilar är naturligtvis säkrare att sitta i OM man krockar/åker av vägen etc.

Jag har fullt sjå att hinna med Jeepen trots att vår andrabil är en i princip ny Passat som inte kräver nåt annat än tankning och sånt, så 5 bilar låter jobbigt :p
 
Jo det är klart, din åker nog över min bara, ungefär som om jag skulle krocka med en volvo v70 med chevan. :)
 
skalman1 skrev:
I kombination med att man sitter långt bak i den och det finns mycket utrymme både i kupen och i motorrummet så finns det ju några "deformationszoner".
Ja, jag skulle tro att de är i klass med de som finns i denna, d.v.s. non existent :D:

container.gif
 
Nu överdriver du lite tror jag. :)
Men mer fritt utrymme betyder ju att mer kan tryckas ihop innan man blir köttfärs.

Nåja, skitsamma. Jag dör med stil iaf om jag krockar.

1934%20Pontiac%204-door%20Sedan.jpg
 
  • Älska
Staffans2000
  • Laddar…
Nja, de som konstruerade din bil tänkte nog lika mycket på deformationszoner som de som konstruerade containern är jag faktiskt rädd för. Det blir inte mycket till energiabsorbtion och istället så blir smällen brutal och du far som en projektil tills du träffar något som är hårdare än du själv. Ungefär som när en fluga träffar vindrutan. Visst kan man kalla det med stil, men det tror jag inte räddningspersonalen säger när de skrapar ner dig...

Nåväl nu ska jag inte moralpredika mer, alla har vi våra hobbies. Jag höll på med sportdykning till jag blev med hus, fru och barn, och det är inte ofarligt det heller...
 
Jo så är det.

Men om jag skrotar -34:an när den är färdigrenoverad så följer jag gärna med den tror jag.

Bilar är mitt liv.
Jag vill inte ha någon fru och inga barn, jag vill bara ha några schysta bilar som man kan ta en tur med när jag känner för det och även någon bil att meka med.
 
Redigerat:
  • Gilla
Staffans2000
  • Laddar…
Skalman, du frångår normen. Det är inge bra. ;)
 
Nä, du har nog rätt.

Jag får nog komma på något bra sätt att rätta in mig i ledet. :)
 
skalman1 skrev:
Nä, du har nog rätt.

Jag får nog komma på något bra sätt att rätta in mig i ledet. :)
Hm, det går att kombinera ;) jag har en fru och två barn (lr nja den yngste är 20 så dom är väl nästan vuxna) och en Jeep, det är rent av möjligt att jag har en Cadillac som är minst 57 år gammal också innan jag fyllt 60 :cool:
Sönerna har också tillfört familjen en turbo-Audi och en chippad, sänkt, BMW som iofs inte kan mäta sej med en Jeep och inte med en Caddy -49a men de e ändå rätt coola bilar :p
 
Hmm, låt oss då säga att jag skulle träffa en tjej imorgon som ganska snabbt flyttar in hos mig.
Efter en vecka så skulle det förmodligen låta så här från henne:

Kan du inte montera bälte i bilen, den är ju farlig!

Varför ligger det en volvo b18 på gräsmattan?

Hur kan du ha karossdelar i tv-rummet?!!

Har du inga kläder utan oljefläckar?

Varför står det 2 flaskor 80-90 olja på kylskåpet?

Ta bort kustomluftrenarna från skohyllan!!!!!!!!

Varför står det en flaska blyersättning i badrumsskåpet?

Kan du inte sluta meka med bilen nu, klockan är 4 på natten!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Stå inte och håll på och varva bilen, jag skiter i att du justerar förgasarna för ljudet stör!!!!

Du luktar avgaser, byt kläder och duscha genast!

Vadå ligger lagerbanor på värmning i ugnen, jag ska ju laga mat!!!!


osv osv men du fattar nog.
 
Redigerat:
  • Gilla
camaro1969
  • Laddar…
Du, skalman1.... Om du träffar den rätta så tror jag samtliga punkter du radar upp löser sig självt.

Blyersättningen i badrumsrumsskåpet antar jag du använder som muskölj istället för flour. Det gör alla seriösa bilmekar har jag hört :)
 
slacker skrev:
En 2008 VW Caddy 1.9TDi DSG med ensidigt System Edström - Tre hyllor och 4 lådor bak.
Och en 2009 VW Passat 2.0TDi 4Motion d^_^b

Och nej... frugan har inte körkort... :cool:
Uppdatering: Caddyn är nu lite mot min vilja såld - Fanken vilken fin bil och den blir saknad. En -08 med 6900 mil på mätararen i det skicket ÄR svåra att hitta.

Dessutom var nog aldrig Passaten en 2009 när jag tänker efter - Det är ju en 2010 uttagen i November 2009.

Idag står det dock en 2012 Nissan Navara Double Cab 2.5CDi 190HP LE 5A/T DiffLock på Caddyn's plats, börjar bli liiite trångt på infarten (y) :
 
  • IMG_0424.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • IMG_0423.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Ser fin ut. Ring mig när du kör fast i vinter så kommer jag och drar loss dig med Jeepen.....:)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.