4 161 läst · 28 svar
4k läst
28 svar
Varför gör man en byggblogg?
Hehe, har börjat skriva med smartphone och är inte kompis med skrivfunktionen riktigt än.
Jag kommer spontant på följande varför man skapar en byggblogg.
1. Som ursäkt för att inte bygga,
2. För att kunna visa upp för barnen varför mamma och pappa skilde sig.
Nä, skämt åsido jag gillar dom som vågar dela med sig. Ofta blir man imponerad och ibland stärks ens eget självförtroende av andras mindre lyckade projekt. d^_^b
MVH Stickan
1. Som ursäkt för att inte bygga,
2. För att kunna visa upp för barnen varför mamma och pappa skilde sig.
Nä, skämt åsido jag gillar dom som vågar dela med sig. Ofta blir man imponerad och ibland stärks ens eget självförtroende av andras mindre lyckade projekt. d^_^b
MVH Stickan
Du har inte Facebook va?raveper skrev:Startade du ett helt byggbolag för att visa att du kan?
Synd att slösa bort dyrbar tid för att både läsa och skriva bloggar, twittra mm.
Skicka sms fram och tillbaka när man likaväl kan ringa och prata direkt. Både billigare och går fortare.
Förr pratade folk med varandra. Innan telefonen kom fick man till och med besök.
Men jag tänker också mycket mer på detta vad tiden spenderas ju äldre jag blir.
Skulle inte orka lägga tid på att skapa en egen blogg men jag läser ibland andras byggbloggar för det ger mig bra information och inspiration.
Men jag lägger hellre timme på att åka och besöka en kompis än att lägga en timme på att snabbt kolla av vad 10st kompisar har uppdaterat med på FB.
Jag använder vår husblogg för att visa långväga släktingar och vänner hur det går för oss - och på så sätt motivera mig själv till att jobba vidare med allt som måste göras när någon säger "du har ju inte postat bilder på tre dar!" =).
Vilka bloggar följer ni? Jag skulle gärna hitta riktigt bra byggbloggar med mycket tips och kunskap.
Vilka bloggar följer ni? Jag skulle gärna hitta riktigt bra byggbloggar med mycket tips och kunskap.
Jag fattar inte hur folk som har en riktig byggblogg som uppdateras och underhålls hinner med allt! Själv har jag svårt att hinna bara byggandet...
Om man har tid beror väl på hur och var man tar sig tid. Med min iphone fotar jag allt nytt jag gör på kvällen å sen laddar jag upp det på bussen till jobbet (eller vid middagsbordet när sambons släkt pratar om Kalles mosters fasters hunds förra ägares sons hustru som de sett på ica igår .
Hehe, bra tips med sambons släkt! Jag tycker inte jag får bra fotokvalite med min iphone...Lissandra skrev:
Känner så själv också.SOCKEPLAST skrev:
Tror ifs att det kan vara ganska nyttigt att ta sig tid och stanna upp och se över vad man faktiskt gjort. Tycker själv det går så otroligt sakta ibland men det kanske är ganska normalt tempo för någon som jobbar heltid med annat också.
Ang. iphone så har jag till och från problem, men inte heller världens största krav på bilderna. Ibland blir de suveräna, ibland skit. Mycket handlar om ljuset runtomkring tror jag, och om jag använder mig av blixten eller inte. Ju mer ljus desto bättre kvalite på bilderna upplever jag.
Liknande trådar
-
Varför gör folk så med staketet!?
Övrigt Off Topic -
Varför lyser den gröna lampan på min Biomatic 20+ innan den har tänt, och tänder gör den inte
Ved, Pellets, Flis -
Varför rinner inte vattnet undan i handfatet men gör det när jag lyfter ut slangen från avloppsröret?
Vatten & Avlopp -
Varför behöver man stänger av strömmen vid rengöring av flilter till Mitsubishi Hero ?
Värmepumpar -
Varför gör man så? - Hammarband, droppnäsa
Attefallshus, friggebod, garage & andra småhus