Nu så.. :) Börjar det röra på sig i das Vaterland..
Hade mail i inkorgen när jag vaknade efter nattskiftet idag - såg och skena är på väg :)
Blir sen födelsedagspresent eller tidig julklapp.
 
Idag var jag och hämtade paketet, såg fint ut det lilla jag hann fingra på den ikväll - ingen möjlighet att testa :(

Får återkomma med omdöme efter test :)

Sent from my YP-G70 using Tapatalk
 
Mikael_L
Jag hänger klistrad vid datorn nu .... :rolleyes:
 
sblixten skrev:
Någon i närheten av Skurup som är sugen: [länk]
Undrar om skenan ingår, framgår inge vidare av texten. :)

Och ja, jag får väl ta mig i kragen och gå ut och såga :p
 
Fortfarande inte tagit mig ut och provat, men fått tummen ur och tagit en bild för fm intresserade. :)

Sent from my LT15i using Tapatalk
 
  • uploadfromtaptalk1322826431930.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
du kan ju prova i parketten där... ;)
 
Efter en snabb bild-googling så tolkar jag det som om sågen är kompatibel med andra skenor, men att Boschskenan inte funkar med andra sågar/skenor än Boschs.
Äger ingen Festoolskena att kolla med, och har nog inte tid att sladda förbi nån handlare idag och jämföra.
Boschen har en tunn klack som sågen löper längs, men man kan ta loss en bredare, vilket då gör den Festoolkompatibel (tex).
Om jag gissar rätt alltså. :)
 
Lars_Gisela skrev:
du kan ju prova i parketten där... ;)
Haha ja, med 2 små och en katt med klor som framstår som hårdare än golvet så skulle ett byta sitta fint, bara småbilarna slutar flyga runt i rummet. :)
 
skämt åsido, den ser fin ut... hade den funnits när jag skulle köpa hade det blivit den...
 
FredrikR skrev:
Efter en snabb bild-googling så tolkar jag det som om sågen är kompatibel med andra skenor, men att Boschskenan inte funkar med andra sågar/skenor än Boschs.
Äger ingen Festoolskena att kolla med, och har nog inte tid att sladda förbi nån handlare idag och jämföra.
Boschen har en tunn klack som sågen löper längs, men man kan ta loss en bredare, vilket då gör den Festoolkompatibel (tex).
Om jag gissar rätt alltså. :)
Som jag skrev tidigare ser bottenplattan identisk ut med mafells, så jag förmodar att bosch-skenorna även passar den. Om och när jag kommer ihåg, skall jag prova mafellen på en stump bosch-skena, då dom faktisk kostar nästan hälften så mycket.
 
När man talar om trollen...
Fick precis bekräftat att boschen är en brandad mafell. Bosch köpte in tekniken utav mafell, med vissa uppdateringar/avsaknader. Så istort är sågarna identiska med några få skillnader. Skensystemen med alla tillbehör och tillbehör till själva sågen är exakt lika mafells.

Edit: ..till istortsett halva priset utav en mafell. Prisvärt!
 
Redigerat:
När jag beställde den stod det €399 i webshopen (samma pris som den utan skena), några dagar efter höjdes priset till €490... :)
Känns prisvärt, nästan så man kan kosta på sig en extra skena ;)

Sent from my LT15i using Tapatalk
 
FredrikR skrev:
När jag beställde den stod det €399 i webshopen (samma pris som den utan skena), några dagar efter höjdes priset till €490... :)
Känns prisvärt, nästan så man kan kosta på sig en extra skena ;)

Sent from my LT15i using Tapatalk
Nice, tyvärr, eller vad man ska säga, beställde jag min mafell för drygt året sedan. Komplett med lite tillbehör, dubbla skenor, vinkelanslag osv landade jag på ca 760£ + frakt. Hade man varit lite förutseende hade man idag köpt en bosch istället då farsan kränger den, med den var nog inte ens presenterad vid det tillfället. ;(

Edit igen; samma varukorg i sverige gick på ca 11500 - 12000 om jag inte minns helt åt helvett... Allt är relativt ;)
 
Redigerat:
Provkört 3 snitt nu. :)

Mest för att såga till gummiläppen på skenan.
Kändes rejält mycket tystare än GKS65CEn jag normalt använder, inge vingel mot skenan heller.
Dammhanteringen är också ett lyft jmft med vanliga cirkeln.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.