Min son var lika stor i käften. Tills han fått en ... Sen var det barn. Sen blir det barnbarn.
Skalman1 vet inte vad han snackar om! :) hehe
 
Nja, farsan tjatade i flera år om att hans barnbarn skulle få en lekstuga som han har.
Han har nog gett upp för det var ett bra tag sedan jag hörde det tjatet nu. :)



Men nog om det, det är ju faktiskt snart jul också!
zombie-santa.jpg
 
Oberoende om Skalman skaffar avkomma eller ej behöver inte barn utbildas till tiggare eller utpressare! Vi pratar ju inte om Rumänska gatubarn. Dessutom behöver föräldrar ta sitt ansvar och förklara skillnaden mellan bus och skadegörelse!
 
Det kom precis förbi några utklädda barn och krävde godis. Är detta verkligen rätt dag? Jag vet att det tagits upp tidigare i tråden, men ungarna måste väl åtminstone bestämma vilken dag som gäller? Det blir ju helt ohållbart och fullständig anarki annars. Jag satte upp en lapp på dörren:
"Här finns inget godis. Eventuella bus polisanmäles!"

Jag tror jag ska göra en snygg skylt med samma budskap till nästa år.
 
Vattenspridare innanför grindhålet kombinerat med strålkastare och kameraövervakning borde göra susen.
 
En rörelsevakt kopplad till någon typ av elektriskt styrd vattenspridare borde ju även det funka.

(en elakare version är ju att även ha vattnet strömförande :) )
 
Vilken fruktansvärd torftig livssyn vissa här måste ha då livet verkar gått på att i första hand göra livet miserabelt för våra barn.
 
Nimajneb skrev:
Vilken fruktansvärd torftig livssyn vissa här måste ha då livet verkar gått på att i första hand göra livet miserabelt för våra barn.
Om du lär dina barn att inte vandalisera om jag inte råkar vara hemma eller inte ha någon muta att erbjuda då de kommer och TIGGER så lovar jag att jag kan vara hur trevlig som helst! d^_^b

Det är tyvärr föräldrarna som för det mesta inte tar sitt ansvar! q(;^;)p
 
Bus är roligast och något godis finns inte i huset. Därför har jag hockeymask och motorsåg redo....
 
Bubblaren skrev:
Bus är roligast och något godis finns inte i huset. Därför har jag hockeymask och motorsåg redo....
:wow:d^_^b
 
Nimajneb skrev:
Är det inte roligare med dagar som engagerar folk o speciellt barn, än gamla dagar som folk i allmänhet inte ens vet varför dom firas. Jag tycker vi skulle ta åt oss även fler av dessa tillfällen, vi svenskar behöver leva upp lite istället för att sitta o trycka i våra hus.
Det finns dagar och sysselsättningar som inte är på oss påtryckta i modern tid för att handeln ska öka sin omsättning samt att det räcker gott och väl med ett tillfälle per år då barn går och tigger, de fleste på påsken ger ju även ett påskkort på köpet så då kan dom vara värda en bit godis men halloween??? Hur många generationer i Sverige har inte klarat sig utan det? Varför måste vi "importera" högtidtillfällen för att engagera barnen? Är väl mer föräldrars fel att dom inget har att göra och "trycker hemma i huset". Varför måste det finnas en speciell dag för att klä ut sig? varför måste vi ta efter allt vi ser i filmer osv osv, nä, använd egen och barnens fantasi istället för att följa den stora massan kanske...eller?
 
Glufsglufs skrev:
Det finns dagar och sysselsättningar som inte är på oss påtryckta i modern tid för att handeln ska öka sin omsättning samt att det räcker gott och väl med ett tillfälle per år då barn går och tigger, de fleste på påsken ger ju även ett påskkort på köpet så då kan dom vara värda en bit godis men halloween??? Hur många generationer i Sverige har inte klarat sig utan det? Varför måste vi "importera" högtidtillfällen för att engagera barnen? Är väl mer föräldrars fel att dom inget har att göra och "trycker hemma i huset". Varför måste det finnas en speciell dag för att klä ut sig? varför måste vi ta efter allt vi ser i filmer osv osv, nä, använd egen och barnens fantasi istället för att följa den stora massan kanske...eller?
Grejen är väl att barnen i detta årtusende inte har den starka lokala tillhörigheten. Idag så har ungarna vänner över hela världen som dom dagligen håller kontakt med och då är det klart att dom påverkas av andra kulturer.

Ska vi vara krassa så är ju dom mest uppskattade helgdagarna kopplade till att det är full fart på handeln...
Tänk jul, nyår, påsk o midsommar.

Vidare, får jag välja ramadan eller Halloween så väljer jag lite bus o godis alla dagar.
 
Kom bara en ikväll. tror de flesta kommer nästa helg, torsdag, fredag eller lördag.

Några kanske kommer på måndag. För er som inte har barn i skolåldern kan det ju vara bra att veta att det är höstlov denna vekcan, så de ska ju inte upp till skolan.
 
Höstlov?
Oj oj. Då kommer de på måndag :)

Själv tycker jag om ungar. Fattar inte hur en del här kan ens skriva som de gör.
Det gör ont. Hoppas verkligen att dessa personer, skojar bara.
 
Vi är inte hemma, hoppas de inte äggar fasaden. Fast jag har ju Falu Rödfärg, så troligen är det bara att ta skurborsten och borsta av det :-D
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.