TheStills:
Varför ska du ta bort pekaren från menyn innan du gjort ett val? Tycker nog det är lite ovanligt att undermenyn ligger kvar såpass länge som den gör? Så länge du pekar på en huvudrubrik står ju allt kvar.
 
Göran.W
Klickar jag på ett användar namn hamnar menu listen som kommer upp till 80% utanför skärmen på vänster sidan dvs är o brukbar.
Min 19 tums skärm som körs i 1024x768 räcker på långa vägar inte till längre.
Det är enormt störigt när man laddar en sida och måste scrolla i sidled för att se inlägget.
Kör med ie
 
Redigerat:
På min arbetsdator ser jag inte inloggad ut. Där har jag IE8 och i den svarta listen står det "Bli medlem.....logga in" i hörnet. Hemma står mitt användarnamn och en logga ut-knapp. Där kör jag Firefox.
 
Jag kollar mest genom mobilen och det fungerar inget vidare längre. Nokia N8, Symbian Anna.
Opera går inte alls, allt kommer i en enda lång rad, inga spalter alls.
Med inbyggda läsaren så hänger sig sidorna och måste laddas om flera gånger innan det fungerar. Varje sidladdning tar mellan 1,2 - 1,6 MB. Aftonbladets startsida för mobil tar ca 500 kB...
 
Det känns i stor utsträckning som den nya sajten inte är klar för lansering. Alldeles för många basala saker fungerar inte som det ska.

Kanske läge att byta tillbaka till den gamla och vänta med att lansera den nya tills den är testad och med åtminstone de mest frekventa och uppenbara buggarna rättade! :blushing:
 
Som jag ser det kan sidan bestå av högst 2 kolumner när man är inne på forumdelen. (om det ska vara användarvänligt)
Jag har förståelse för att det måste till lite annonsering för att driva sidan, och mitt förslag är att ni lägger annonserna där länkkolumnen idag ligger, och tar bort den tredje kolumnen helt. Länkkolumnen behövs inte när man är inne i forumdelen, (man har ju redan valt vad man vill läsa om), annat är det ju på förstasidan.
 
Göran.W
Färdig är sidan definitivt inte.
Jag får snart spel på att sidan envisas med att hoppa till höger så man får scrolla sidan till vänster.
 
Eftersom jag är för lat för att läsa genom hela denna tråd (och relaterade) måste jag fråga om ni kan tänka er att lägga ut "att-göra-listan" så att man enkelt kan se vilka av buggarna/nya funktionerna som skall vara kvar respektive fixas till?

Och förslagsvis en rösta-möjlighet för varje punkt...

Tex den störiga scrollande svarta listen som tar 10 mm av skärmutrymmet med meningslös information.Dessutom vill den fortfarande att jag ska logga in?
Ska den vara kvar? Ska ni fimpa den amatörmässiga scrollande texten och bara låta hela budskapet bytas samtidigt? Eller gå all-in och ha den i regnbågens färger också?

Framsidan:
Rubriktexten är iofs snygg men storleksmässigt verkar den vara anpassad för mobila enheter, inte vanliga skärmar.
Antar att det finns en tanke men det tar mycket skärmyta till ingen nytta...

Göran.W skrev:
Färdig är sidan definitivt inte.
Jag får snart spel på att sidan envisas med att hoppa till höger så man får scrolla sidan till vänster.
+1
Jag hoppas ju verkligen att det är en bugg och inte en medveten tanke...

osv...
 
Redigerat:
  1. Fixa så att länkar till gamla artiklar från Google funkar på nya sajten. - Fixat
  2. I vissa versioner av Internet Explorer 8 står det att man är oinloggad trots att man är inloggad (och vice versa). - Fixat
  3. Autoförminskningen av bilder inne i inlägg har slutat att fungera. - Fixat
 
  1. Ta bort tickern i skynaven så att bara det senaste inlägget syns där. - Fixat
  2. Ta bort dynamiken i navigeringen. Dvs gör så att man måste klicka på toppmenyn för att få se submenyn. Idag är blir det för rörigt när allt bara ändras hela tiden. - Fixat, men kommer inte slå igenom i forumet förrän om tre timmar.
 
Först vill jag säga att den nya sajten är riktigt snygg. Bra jobbat!

Jag har hittat icke-kritiska buggar
1. När man söker på sina inlägg under Avancerad sök och skriver sitt användarnamn, poppar namnförslagen upp långt ute till vänster
2. Nya Inlägg gjorda efter uppdateringen listas inte under samma sök, d.v.s. att man söker på trådar där man bidragit med inlägg listas bara gamla trådar som någon annan uppdaterat.

Detsamma gäller "Mina inlägg" i den flytande menyraden. Den bör i mina ögon lista ämnen och inte inlägg som nu. Jämför med hur Tapatalk fungerar under "Participated". Det är dock alltid en diskussion hur en sådan funktion skall funka, så jag lämnar det till er.
 
Sidan är numera optimerad för den vanligaste bildskärmsupplösningen, bildskärmar som är minst 1280 pixlar breda.

Ni som använder Internet Explorer och upplever problem med att sidan högerställs kan försöka maximera fönstret och därefter starta om webbläsaren. Nästa gång Internet Explorer startas om kommer den då ihåg bredden på webbläsaren. Detta fungerar om er bildskärm är 1280 pixlar bred eller bredare.

Jag rekommenderar alla som använder Internet Explorer och 1024x768 (2,6% av besökarna) att byta webbläsare till Chrome, Firefox eller Safari. I dessa webbläsare vänsterställs sidan korrekt.
 
Jag kör 1920*1200 och har ändå problem med sidans bredd, kanske för att jag hatar att köra webläsaren i fullskärmsläge, jag föredrar att har den på ca 1000-1100 punkters bredd så att mail och chatt får plats lite snyggt bredvid. Den bredden på läsaren funkat utmärkt på tx Aftonbladet, Facebook och alla andra ställen jag kollar. Utom här, här får jag dra ut fönstret.

Jag tycker det är oartigt att förutsätta att folk ska köra fullskärmsläge, när jag försöker lära användarna att utnyttja arbetsytan på ett effektivare sätt. Dessutom är det fortfarande oerhört många som kör 1024*768. Många har inte heller kunskapen eller möjligheten att byta webläsare, man kan tex vara styrsd av sin arbetsgivare om datorn man använder hemma är en tjänstedator.

Om ni nu optimerar sidan efter "det vanligaste" är det oerhört fräckt att begär att användarna ska byta FRÅN den vanligaste läsaren. Så svårt kan det väl inte vara att rätta till felet?

/från en webmaster till en annan....
 
Raceman skrev:
Jag har förståelse för att det måste till lite annonsering för att driva sidan,
Lite annonser, ja visst. Men bolaget bakom byggahus gjorde en vinst på nästan 2 miljoner kronor för 2010, med en vinstmarginal på 34%. Det är mycket få företag förunnat att ha så otroligt höga vinstmarginaler.

Så vad gäller annonsering ser det inte ut att vara helt försvarbart att dränka sajten med annonser. Men, som vanligt, antar jag, mycket vill ha mer ;)
 
Göran.W
Byter jag från 1024 till 1280 värkar det funka bättre men då kan kag inte läsa vad det står istället vilket gör sidan typ värdelös.
Det är bara här jag har problem med ie och 1024x768 pixlar
Det kan väl inte vara meningen att man ska köpa större skärm eller byta web läsare bara för att webmaster inte klar av att få bort buggen.
IE och 1024x768 funkar somsagt på ALLA andra sidor jag besöker utom här.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.