Ja. Jag ska ha en Biltemas :)
 
Jag skulle fundera både en och två gånger över Snow Foxen. Körde några svängar i vintras med föregångaren och den är inte så kul att köra. För svag motor och stel axel på drivningen gör den svår att svänga. Man får ta rätt mycket för att få runt den. Är det en liten tomt som mest är raka gångar så funkar den säkert helt OK, men inte om det är snirkligt och du måste vända många gånger. Det jag körde var en trottoar och breddning av en väg efter att plogbilen kört.
 
Skulle inte rekommendera dig att köpa någon av Stigas slungor.Titta istället på någon av Toro's tvåstegsmodeller.Btw-du skulle nog bestämt dig redan i våras då det kanske blir svårt att få den slunga man vill ha levererad i god tid till första snön.
 
Har kikat på en Toro också,så nu har jag beställt en Power Max 8.26 O.Får den troligtvis i början av Oktober.
Har ca 400m2 att skotta,så det känns bra att ta lite motorhjälp när man blir äldre.
 
Taxen skrev:
Har kikat på en Toro också,så nu har jag beställt en Power Max 8.26 O.Får den troligtvis i början av Oktober.
Har ca 400m2 att skotta,så det känns bra att ta lite motorhjälp när man blir äldre.
Trevligt! Jag skulle ha fått min Toro 11.28 redan om någon vecka, men bad dem hålla den till i oktober. Vart köpte du din?
 
Jag köpte min av Lövångers järn & maskin. Fick betala 19495kr för PowerMax 11.28:an inkl frakt hem till dörren.

Montering och utbildning ingår inte, men tanka olja och montera styret tror jag inte skall bli några problem.
 
Robert-san01 skrev:
Jag skulle fundera både en och två gånger över Snow Foxen. Körde några svängar i vintras med föregångaren och den är inte så kul att köra. För svag motor och stel axel på drivningen gör den svår att svänga. Man får ta rätt mycket för att få runt den. Är det en liten tomt som mest är raka gångar så funkar den säkert helt OK, men inte om det är snirkligt och du måste vända många gånger. Det jag körde var en trottoar och breddning av en väg efter att plogbilen kört.
Håller helt med dig att stel axel är skitjobbigt om man inte bara har rakt fram att köra. Stiga har väl en budgetvariant på sina enklare maskiner där man drar ur en sprint på utsidan av ena fälgen men det känns för mig väldigt omständigt att hålla på så under arbetet. Vilka fabrikat förutom Toro med "E" i modellbeteckningen har slungor med frikoppling av drivningen uppe vid handtagen?
 
Jag behöver ingen värsting och det är mest raka spår som gäller. Har funderat på en sån här: http://www.lifequalityproducts.se/tradgardsmaskiner/snoslungor/snoslunga-7-hk-z-monday.html

Den ser identiskt ut med biltemas, utom färgen då och lite starkare motor. Är det en av de där No Namnes som man sätter sitt eget märke på kanske? Någon som vet ngt om denna? Antar att den har samma "problem" med styrningen, men i jämförelse med handskottning ser jag inte riktigt att det är ett stort hinder.

Loncin förresten, är det en känd och bra motor?
 
Cederbusch

Vet du varför jag vill ha Biltemas? Ju. Ev reparationer. Man tar slungan bara till Biltema. Hur ska du göra om din går sönder?
 
G
Elstart med 230V AC , det var ju lite udda.
Edit: På biltemas variant
 
Gnor skrev:
Elstart med 230V AC , det var ju lite udda.
Betyder det att man pluggar i elkabel? Känns ju faktiskt ganska vettigt så slipper man dona med batteri isf.
 
kamilenski skrev:
Cederbusch

Vet du varför jag vill ha Biltemas? Ju. Ev reparationer. Man tar slungan bara till Biltema. Hur ska du göra om din går sönder?
Bra synpunkt!
 
Gnor skrev:
Elstart med 230V AC , det var ju lite udda.
Edit: På biltemas variant
Jag tror de flesta idag har 230v elstart isf batteri... iaf på mindre maskiner.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.