Kjell_G skrev:
Hmm, ser nu att rören lyser igenom något, måste bero på kamerablixten för annars ser man inget. Ska bli kul o se om frugan märker nåt efter jobbet idag :)

Kjell G
Hon jobbar för hårt, det tog tre vändor och en glutt på forumet, "det där ser ju ut som ...." :p

Jag tror jag förlåter henne :cool:

Kjell G
 
Jag har idag fortsatt lite grann med att sänka marknivån i trädgården......
 
  • DSCN1365.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Oj, färgen e visst kvar på traktorn. Härligt med ett så användbart redskap när man har hus!

Kjell G
 
Ja den är praktisk.
Har senaste veckorna byggt ett fast monterat grävaggregat till den och fixat till hytten med större bakruta och snurrbar stol m.m. så nu har jag både lastare och grävagg på min lilla traktor. :)
 
Påbörjat kakelbyte i köket. Tips från proffsen här på forumet sa att gipset skulle bort. Med hjälp av multicuttern skar jag spår och använde kofot. Hackade dock några plattor i början och det var ingen höjdare. Nu blir det gips i morgon och sedan de nya plattorna.

Var inte oroliga, det är ingen ström på tåtarna :D

Kjell G
 
  • IMG_0078[1].jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • IMG_0081[1].jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • IMG_0083[1].jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • IMG_0080[1].jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Ska bli kul att se resultatet! :)
 
P
Klippt ned 40m häck från 4m till 2m, samt flisat ned riset. Nu ser det ut som h_l_e_e, men det blir nog bra till midsommar nästa år. :cool:
 
Gör ett nytt försök med bilderna, inte bekvämt att vrida huvet 90 grader?

Kaklat klart. Först nya gipsskivor. Jag hoppade över momentet med primer, trots att det fanns rekommendationer både här på forumet och i affären. Det fanns dock inga föreskrifter hos tillverkaren och min erfarenhet sen tidigare är att gipset har utmärkt vidhäftningsförmåga.

Nu blir det vila och nån dag framöver en ljusgrå fog samt silikon mot bänkskivan. Sen ska bänkbelysning kopplas in, och uttag sättas tillbaka (allt är utanpåliggande). Spottarna under bänken försvinner helt, det får räcka med bänkbelysning. Det är tre st 80-skåp ovan, mittskåpet har vitrinluckor och tanken är att de båda bredvid ska få vitrinluckor också (IKEAs Lidingö). Då blir det spottar i dessa istället.

När allt elektriskt är på plats blir det äntligen dags för en krönlist att komma på rätt ställe, har också väntat länge på att få komma hem :)

Kjell G

Kaklet är Höganäs Wasa.
 
  • kakel2 (2).jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • kakel1 (2).jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Fick hem våran nya garageport idag (lite oväntat beräknad leverans var den 26/8).

Och garaget som huserar grabbens förstabil som står uppallad för bromsbyte/renovering runtom mm mm.

Jaja bara att kavla upp och sätta igång och riva ner den gamla porten det gick ganska smidigt trots att det är redigt trångt inne i garaget just nu.

Monteringen av den nya (Skånska byggvaror) gick relativt smidigt om man följde montanvisningen som iaf jag brukar slarva med att titta i:)

Imorgon ska elmotorgrejorna monteras och lite småplock på utsidan ska snickras/målas.
 
Kjell_G skrev:
Gör ett nytt försök med bilderna, inte bekvämt att vrida huvet 90 grader?

Kaklat klart. Först nya gipsskivor. Jag hoppade över momentet med primer, trots att det fanns rekommendationer både här på forumet och i affären. Det fanns dock inga föreskrifter hos tillverkaren och min erfarenhet sen tidigare är att gipset har utmärkt vidhäftningsförmåga.

Nu blir det vila och nån dag framöver en ljusgrå fog samt silikon mot bänkskivan. Sen ska bänkbelysning kopplas in, och uttag sättas tillbaka (allt är utanpåliggande). Spottarna under bänken försvinner helt, det får räcka med bänkbelysning. Det är tre st 80-skåp ovan, mittskåpet har vitrinluckor och tanken är att de båda bredvid ska få vitrinluckor också (IKEAs Lidingö). Då blir det spottar i dessa istället.

När allt elektriskt är på plats blir det äntligen dags för en krönlist att komma på rätt ställe, har också väntat länge på att få komma hem :)

Kjell G

Kaklet är Höganäs Wasa.
Snyggt! d^_^bd^_^b
 
Idag har jag målat sista omgången på husets 3:e takfot.
Sista läkten är spikad och vindskivan grundad.
Plåtis och jag har rätat till hängrännorna som fick sig en duktig tryckare när snön gick och nu rinner vattnet som det ska.
Plåtis gjorde klart det falsade plåttaket på farstukvisten och fick dit häng och stuprännorna.

I helgen kommer jag nog inte hinna med så mycket med huset för nu ska jag ha familjetid!
Jag och de 4 små barnen ska på Stockholms Cruising imorgon och på söndag ska jag shoppa på Ikea med äldsta sonen som flyttat till egen lägenhet.
Han ska även få monteringshjälp av mig och få upp hyllor på väggarna och TV-n samt boxningssäck i taket.
För detta ändamål har jag lånat en fin Bosch slagborrmaskin att leka med. d^_^b
Får nog svårt att motivera inköp av en egen eftersom vi inte har en enda betongvägg.....men jag fick låna ett multiverktyg häromdagen och en sån behöver jag nog själv senast till jul :p
 
Miss_Spyro skrev:
...men jag fick låna ett multiverktyg häromdagen och en sån behöver jag nog själv senast till jul :p
30% rabatt på Bauhaus nu. Handla på hornbach så blir det 10% till på mellanskillnaden.
 
Har rivit gamla altanen och snickrat ett nytt däck i sommar. Fixade med plattorna under trappan idag. Räcke och tak kommer senare...

Väggen mot huset ser ut som fan så det blir nästa projekt.

trigt.jpg

Uploaded with ImageShack.us
 
MathiasS skrev:
30% rabatt på Bauhaus nu. Handla på hornbach så blir det 10% till på mellanskillnaden.
Det där var upp till 30 % på utvalda varor. Cheapy hade nåt liknande i början på sommaren. Köpte min multi då och betalade? 800:- eller mindre, har redan glömt. Mycket användbart iaf, har sågat o slipat en hel del.

Köper på mig grejer som kan ligga flera år ibland; en handfräs B&D tänkte jag använda men upptäckte då att det inte fanns några stål med :( men nu finns det. En varmluftpistol har jag inte ens plockat ur kartongen :S

Kjell G
 
Köpte en kap/ger (noname) med bord när bygget startade och den har betalat sig flera ggr om men jag kan inte låta bli att dregla över Bosch S8 i alla fall... Vill ha men egentligen inget behov....

Slagborren jag lånade var som att skära med varm kniv i smör. Hur lätt som helst. Gled bara rätt in i betongen. Måste verkligen dämpa mitt habegär...:( Kan ju inte perforera sonens lägenhet...eller kan jag??:cool:
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.