Hemmakatten
Men, vad är det här för tråd - egentligen. Den som sliter mest och som hamnar först på hjärtintensiven eller?

Tycker Benny o Lina har rätt inställning. Att byta en glödlampa är lagom jobb på en vardagskväll

Sent from my Desire HD using Tapatalk
 
Mikael_L
Nu ska vi inte låta Hemmakatten stoppa den här tråden. ;) :p

Jag har påtat lite i marken och fått dit och vägt av alla stöd (betongplattor) för altandäcket framför friggeboden.
Markduk och sågat till 4 av reglerna också.

Nu är det bara 6 timmars jobb kvar, det tar jag vilket år som helst. :D

Det började vara lite på tiden, virket till denna altan köpte jag för 2 år sedan. :x
 
  • frigge-uteplats.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
tätat ett lagat fönster, rensat ogräs, grävt ut 20 rullebörar jord vid fasaden, högtryckstvättat uteplatsen, putsat några kvadratmeter med B-puts. allstå en ganska lugn dag jämfört med många andra.

Hur många år tar det innan man känner sig färdig med ett hus? Känns som om alla andra intressen får vänta ett antal år.
 
Jag har byggt ihop 3 rosenbågar från Biltema.
 
  • SDC11260.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Spikat lite takpanel i tvättstuga och dusch/wc. Mycket återstår!
 
Vattnat gräsmattan - jo, jag vet att det handlar om huset. Men det kom en del vatten på det också.

Men annars gör det ont i kroppen och suger i snickeritarmen - men är tvungen att sitta inne med en avslutande tenta O.o

Kjell G
 
Idag har jag målat farstukvisten och ytterväggen utanför hallen samt suttit i solen och väntat på grävkillen som ska schakta ur lite mer för altanbygget. Börjat planera lite för det platsbyggda städskåpet i hallen och hoppats på en regnig dag så jag kan åka och köpa kakel till tvättstugan.
 
  • Gilla
maer031
  • Laddar…
Idag har jag rivit ner isoleringen som satt kvar på framsidan och kört den till tippen... lite lättare än häromdagen då vi rev ner teglet som satt utanför isoleringen... :D
 
  • P5120032.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • P6150071.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
I morse hann jag skruva 9 meter trall på altanbygget och sen började det regna..... :(
 
Satt in ventilationsgaller i sockeln och limmat golvlisterna ordentligt till socklarna, vilket jag fuskade med förra gången.
 
  • PICT0295.JPG
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • PICT0296.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Bytt 5st fönster i vardagsrummet, från dåliga 2glas till SP 3glas fasta, imorgon ska jag byta 4st på takkupan.
 
Spacklat alla innerväggar i garaget inför kommande målning.. Eller rättare sagt ca 80%, sen tog spacklet slut.
Ser inte fram emot slipningen :S
Byggstäda hann jag också med när det ändå regnade ute.
I morgon blir det mer inköp av spackel!
 
Dragit lite avlopp i källare:) Snart dags att gjuta igen och det ska bli riktigt skönt!
 
Idag har jag struntat i husets alla projekt och utfört "hushållsnära tjänster" som tvätt, disk och städ.
Regnet har öst ner hela dagen och alla 4 barnen har varit griniga. Får ta nya tag imorgon när de 3 större (2,4 och 5-åringen) är på dagis.
 
Jag har inte gjort något alls med huset på 2 veckor, och det känns skitbra! :)

Har mekat veteranbil istället, man måste få en paus från bygget ibland.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.