Har nu beställt fönsterkassetter till huset och ska börja med det när dom kommer hem, håller också på så smått med altanen....
Skulle ha fortsatt med att spika och måla panel men tycker inte om att göra det när det regnar så det får vänta lite.
Har inhandlat ny diskmaskin och även en torktumlare så det blir kanske ett ryck att göra klart tvättstugan om det regnar när jag är ledig :(
 
Hur gjorde du ditt val av diskmaskin och torktumlare?
Har förstått att du renoverar "kostnadseffektivt" vilket är bra. Hur gjorde du ditt val av vitvaror?
 
Enk Projektet skrev:
Har fått lite gjort iallafall....

[bild]
är det automatöppnade dörrar eller hur fungerar stora porten? ser inga trycken?
 
shadowfire skrev:
Hur gjorde du ditt val av diskmaskin och torktumlare?
Har förstått att du renoverar "kostnadseffektivt" vilket är bra. Hur gjorde du ditt val av vitvaror?
Det blev en medelväg även här :D
Sverigedisken och Sverigetorken, tycker om att köpa svenskt om det är rimligt...
 
shadowfire skrev:
är det automatöppnade dörrar eller hur fungerar stora porten? ser inga trycken?
Garaget är bara till för hobby verksamhet och kan bara öppnas från insidan.
 
  • Gilla
kontorsråttan
  • Laddar…
Har fått lite gjort i allafall....har inte mycket att skriva men lägger upp några bilder...

Norr gavel

DSC00481.jpg

Baksidan

DSC00482.jpg

Tillfällig trappa men på rätt ställe

DSC00484.jpg

Altan klar så det räcker för i år...och med nya möbler....

DSC00483.jpg
 
Har du klinker på en träaltan? :)
 
Det är byggt av råspont, papp, 100mm frigg och sedan 400x400x40 trädgårdsplattor.
 
Jaha, det syntes lite dåligt på bilderna. Annorlunda lösning (fast det verkar ju vara din grej ) :) Varför har du frigolit under plattorna?
 
jeppeknaster skrev:
Jaha, det syntes lite dåligt på bilderna. Annorlunda lösning (fast det verkar ju vara din grej ) :) Varför har du frigolit under plattorna?
Jag vill inte ha trall på min altan, testade därför en idé...

Frigoliten är bara för att jag inte vill göra om ifall jag skulle vilja glasa in det hela...
 
Har börjat med det som så ska bli en skorsten....

DSC00356.jpg
 
Här är förebilden till skorstenen....

DSC00464.jpg

DSC00465.jpg
 
Mikael_L
Enk Projektet skrev:
Här är förebilden till skorstenen....
]
Bilderna är fortfarande ohyggligt stora ... :p
 
I min webbläsare anpassas bilderna till fönsterstorleken. Gör den inte det i din?
Det finns ju också ett val länst till höger i Byggahus-menyn "bredda/smala av sidan" funkar inte det?
 
Mikael_L
Jo, men mitt bredband är väldigt smalt.
Ja som en sytråd ungefär. Så den här sidan tar nu mer än en minut att hämta hem. :S

Men jag behöver ju inte klicka på länken heller, jag vet ju att det går tungt. ;)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.