Lördag eftermiddag....

Gavel mot norr

DSC00457.jpg
 
Gavel mot söder

Söndag 9.00

DSC00458.jpg

19.00

DSC00459.jpg

20.30...trött och ont i hela kroppen....

DSC00460.jpg
 
Fast det blir ju snyggt Enk ;) och det är snabbt jobbat, då är det värt att ha lite ont :) Jag ler varje gång jag läser din rubrik på tråden "Ombyggnad av sommarstuga" jo, nog byggs den om allt å en hyfsad sommarstuga är det också :p Glöm bara inte bort å åka nåt varv i Dodgen ibland
 
Mikael_L
Och omåttligt stora bilder på en sån liten sommarstuga. ;)

Du kan inte minska ner dom lite innan du lägger upp dom i forumet, forumet förminskar dom ändå till mindre än en tredjedel av sin ursprungsstorlek.
Men för mig tar det en minut att ladda den här sidan. :S


Jag håller med föregående talare, det blir snyggt.
 
Ska försöka fixa bilderna....

Här kommer några till...

Någonting sånt här blir det....

DSC00462.jpg

DSC00463.jpg
 
Mikael_L skrev:
Och omåttligt stora bilder på en sån liten sommarstuga. ;)
Du kan inte minska ner dom lite innan du lägger upp dom i forumet, forumet förminskar dom ändå till mindre än en tredjedel av sin ursprungsstorlek.
Men för mig tar det en minut att ladda den här sidan. :S
Dags att skrota 56k modemet nu Mikael_L :D:D:D:D finns bredband å sånt :p
 
Mikael_L
Jodå, men vi kör med ett ganska smalt sådant, bara 1Mbit ... :blushing:
 
Mikael_L skrev:
Jodå, men vi kör med ett ganska smalt sådant, bara 1Mbit ... :blushing:
smalt bredband, coolt ord d^_^b Jag vet inte vad vi har, så mycke det går å få av Telia vilket krävs när man har spelande tonåring som bor källaren :p men så blir han duktig som fan på wow också:cool: hoppas han kan försörja sej på det bara :rolleyes:
 
Själv har jag Telias 0,5Mbit om det fortfarande finns??..typ ingen aning....
 
Mikael_L skrev:
Jodå, men vi kör med ett ganska smalt sådant, bara 1Mbit ... :blushing:
Off Topic:
Definitionen på bredband skiljer sig lite på vart man bor.
När någon frågar mig om jag har bredband säger jag: Nej jag har bara ADSL, men ska få fiber till sommaren.
För mig är det inga problem att ladda sidan, gillar de stora bilderna snarare.

Jobba på Enk d^_^b
 
Bra där! Måla fasad är kul! :)
 
Håller nu på att mäta upp fönsterna så att jag kan skicka iväg underlag för några offerter.

2-glas Energi, PVC?

Förslag någon??
 
Mikael_L
Enk Projektet skrev:
Håller nu på att mäta upp fönsterna så att jag kan skicka iväg underlag för några offerter.

2-glas Energi, PVC?

Förslag någon??
Tja, det är ju svårt att råda. Vi vet ju ganska lite om dina önskemål.
Självklart ska du ha (minst!) 3-glas med krypton-fyllning och varmkant ifall lägsta u-värde står högt på din dagordning, eller så ska du köpa snorbilliga polska PVC-fönster om lägsta inköpspris är den mest attraktiva parametern och du inte duckar för ett krångligare montage (eller åtminstone ett osvenskt montage).

I vårt bygge blev det i alla ERA-fönster, 3-glas, inget lull-lull utan u=1,2. Alu-utsida.
Sen blev det 3 st polska (eller tyska?) PVC-fönster i badrum och tvättstuga med medföljande krångelmontage och funderingar kring detta.
Men jag tycker träkarm är mycket svårmotiverat i ett badrum när det finns fönster med plastkarm.

På (den för några år framåt oinredda) övervåningen tog snålheten över och jag köpte 4 st begagnade 3-glas-fönster i helt OK skick. Även dessa med alu-utsida.

Vilka parametrar rankar du högst?
 
Har satt ERA 3-glas i renovering/utbyggnad av sommarstugan. Körde på u=1,0, prisskilnaden mot 1,2 var så liten att det kändes dumt att inte "gå hela vägen". Det viktigaste för oss var aluminium-utsida, få saker är så tråkiga som att skrapa fönsterkarmar.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.