Mikael_L
Enk Projektet skrev:
På förra huset målade jag listen med samma som väggen pga om man har tex lockpanel är det enklare att måla in listen med samma färg som väggen, då blir det också en rak och enkel övergång mot takfoten.
Ja det var ju ett smart och smidigt sätt att tänka och välja. :)
Jag gör nog så, jag med, Tackar.
 
Ett billigt tips annars är om taklisten är rektangulär, ( inte allmoge eller liknande) så är det vassa hörnet det enkla stället att byta färg, ingen maskering eller annat tidsödande pyssel.
 
Jaha då har man genomlidigt en helg med jobb av bland det tråkigaste jag vet, och kom nu inte och säg att det är roligt bara för att man ser resultat...det hjälper inte...

Lägger in några bilder också på eländet.....

Än så länge går det ju ganska bra...

DSC00452.jpg

DSC00453.jpg

Nu börjar det tråkiga.... av naturliga skäl finns inga bilder under själva arbetet men här kommer iallafall lite av resultatet.

Håll till godo

DSC00454.jpg

DSC00455.jpg

DSC00456.jpg
 
Mikael_L
Men fint blir det i alla fall.

Och hela 7 år till nästa ommålning ... :p
 
Det är ju roligt när man ser resultat.




;) Haha, nej men det ser ju väldigt bra ut.

Men hörru, jag vet iaf en sak som är myyyyycket tråkigare än att sätta panel: sätta isolering i tak.
 
skalman1 skrev:
Det är ju roligt när man ser resultat.




;) Haha, nej men det ser ju väldigt bra ut.

Men hörru, jag vet iaf en sak som är myyyyycket tråkigare än att sätta panel: sätta isolering i tak.

Haha..det mesta av panelen spikade jag upp på garaget förra året...det är målning som jag hatar....tycker det är roligare att sitta och titta när färgen torkar än att måla...isolera innefrån har jag slutat med pga det är tråkigt på riktigt :D
 
Enk Projektet skrev:
Haha..det mesta av panelen spikade jag upp på garaget förra året...det är målning som jag hatar....tycker det är roligare att sitta och titta när färgen torkar än att måla...isolera innefrån har jag slutat med pga det är tråkigt på riktigt :D
Jag gillar också att sitta och titta på färg som torkar.
Det har dock ingenting med färgen att göra, jag gillar helt enkelt att sitta. :p
 
Måla är ju det roligaste, tur att man tycker olika!
 
Prydligt :)
 
Anna_H skrev:
Måla är ju det roligaste, tur att man tycker olika!
Du är välkommen hem till mig och måla hur mycket du vill ;)
 
scubasteve1983 skrev:
Du är välkommen hem till mig och måla hur mycket du vill ;)
Åh nej, det är närmare hem till mej... :D
 
erik_n skrev:
Prydligt :)
Tackar....jag följer ditt med spänning......:)
 
Gjorde lite förberedelser i går eftermiddag.....

DSC00320-1.jpg

Nu är det bara att köra :)
 
fortfarande bara en ställning ;)
 
erik_n skrev:
fortfarande bara en ställning ;)
Haha...ja jag kan bara vara på ett ställe i taget... tyvärr...:)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.