En vit Nissan Primastar -08 på väg att bytas mot en svart Renault Trafic -11

En i silver Saab 9-5 Vector -02 omgjord till Aero med 300hk på väg att säljas

En i ljusblå met. BMW 330 Ci -02 med hardtop
 
Hehe Kent och Paul mfl visa bilder också. Speciellt intressant är verktygsförvaringen mm då jag själv lutar åt att köpa en till bil dedikerad som verktygsfraktare då jag är pedant och ogillar att köra runt sakerna i en inte speciellt ändamålselig bil...
 
En Frontera Sport för att ta mig fram och en Voyager för att frakta fru och hundar.
Har även en GMC-pickis som inte är riktigt brukbar...ännu...
 
  • skotta.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • 100522vf.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • gmc1.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Ola78
Vi köpte en Kia Cee´d SW i höstas, har kört 1000 mil med den nu och är mycket nöjda. Den är klassad som miljöbil så man slipper skatten, drar 0,5 l/mil till och med mindre när man långkör. Riktigt bra bagage för div byggsaker, verktyg och hunden och eftersom vi valde dragkrok har man ingen problem med att få hem virke heller. Hade en Saab 9-5 innan, i och för sig ingen dålig bil men ganska törstig, dessutom började den bli till åren. Nu är det nästan kul att få bränsleräkningen:D
 
Som namnet antyder är det gasbilar som gäller här hemma. Är man lite miljömuppig så är man :)
En V70 Classic BiFuel -07 och en Golv Variant BiFuel -03.
 
  • IMG_0554.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • IMG_7960.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
kinglolle skrev:
Hehe Kent och Paul mfl visa bilder också. Speciellt intressant är verktygsförvaringen mm då jag själv lutar åt att köpa en till bil dedikerad som verktygsfraktare då jag är pedant och ogillar att köra runt sakerna i en inte speciellt ändamålselig bil...

Får se om jag får utrymme att ta någon bild att lägga ut men jag får maska den ordentligt då eftersom man inte får göra reklam här... ;)

Inredningen i skåpbilen har jag byggt själv med hjälp av 28x70 gles och 10mm plyfa eftersom de färdiga och svindyra inredningar som finns att köpa inte passar till mitt ändamål ändå...
Jag har byggt upp en hylla på vänster sida i skåpet som är ca: 30cm djup och rymmer en hel del.
På höger sida likadant fast där är den nog typ 50cm djup och på insidan av detta har jag hängt styrskenor, sopkvast m.m
Detta gör att jag har ett ganska bra lastutrymme mitt i skåpet som håller nästan 70cm på bredden samt fulldjup och fullhöjd vilket oftast rymmer ett komplett utrivet kök så jag slipper köra med släp. :p
När det inte ska lastas skit så står Kapexen med stativ m.m inrullat här i mitten.
Från skjutdörren på högersidan är där också byggt fack till de olika maskiner man använder oftast samt skruv och andra tillbehör såsom borr och annat.

Har redan bokat semester första veckan i juni då jag får min nya bil i månadsskiftet maj/juni och då ska det byggas inredning som förhoppningsvis passar bättre än nuvarande eftersom jag har investerat en hel del i nya saker på de senaste tre åren så dagens inredning är inte ultimat.
 
VW Sharan diesel -11
Fiat 600 -68
VW Caddy -07 (firmabil)
 
Har en 04:a VW Transporter som jag inrett. Har byggt hyllorna av 7mm björkplywood med en 25x45 i fram- och bakkant. De stående delarna är av 18mm limfog. Nedersta hyllan är 30 bred men de blir sedan smalare högre upp. Sortimentlådorna är från Jula 69:-/st och i riktigt bra kvalité. Spåren frästa med en 18mm fräs 8 mm djupt. Dessa spår lutar svagt in mot väggen för att motverka att lådorna ska kunna falla ur vid kurvtagning. Ska även bygga på bilens högra sida när tid gives...
do8ns6.jpg
 
Redigerat:
  • Gilla
RoTe
  • Laddar…
Volvo V70 2,5T AWD, med drag;-)
 
Volvo 245 Transfer -75 (limo. Troligen en av endast 2st 75or som finns kvar i Sverige)
Volvo 245 DL -76 Orange
Volvo 244 Turbo -81 (Första årsmodellen. All utrustning.)
Volvo 244 GL -84 Limo
Volkswagen Passat TDI -02 (Famlijebilen)
 
Paul-Staffanstorp skrev:
Får se om jag får utrymme att ta någon bild att lägga ut men jag får maska den ordentligt då eftersom man inte får göra reklam här... ;)
Hm, i en tråd under "Övriga diskussioner" som startats av kinglolle som klarat alla reklamregler och som faktiskt handlar just om bilar och dess ev bygginredning tror jag att jag törs utlova dispens för bilder även om ditt företagsnamn skulle synas. ;):p

I Jeepen har jag ingen inredning då jag i princip bara snickrar och bygger på mitt eget hus, kanske blir ändring på sikt om sönerna ärvt intresset för hus.
Ny framaxel med ny utväxling och nån spärr + utväxling och spärr på bakaxeln är väl annars nåt som ska göras på den :wow: precis som med huset är inte tanken att den ska bli klar nån gång :p
 
Denna bil nyttjar jag. Grymt praktisk för allt inom bygg då den har bakgavellyft för att kunna köra upp pallar med palltruck. Lyft som lyfter 1,5 ton (upp till 2 ton) och som har utskjut.

32147109.jpg
 
Det här måste vara den ultimata hantverkarbilen....:)
Man kanske inte skulle ha sålt sin TT, utan byggt om den istället....
 
  • s_46f8c66a46439.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • s_46f8c70cd527e.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
SAAB 9-3 -07 som bruksbil

Och så denna

DSC00043-1.jpg
 
  • Gilla
Patrik440
  • Laddar…
Fiat Croma -07, diesel som egen och bruksbil. Med demonterbart drag och ordentligt takräcke.
Alfa Romeo MiTo TB som busbil och frugans vardagsbil.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.