Vet inte om det hör hemma här helt men varför inte? Vi pratar om traktorer men även bilarna är våra verktyg i husrenovering.

Så vad har ni för bilar. Har ni dessutom skåpsinredning/verktygsinredning så visa gärna det också

lolle-194.jpg

Detta är vår familjebil och ibland även den bilen som drar med verktyg etc till vänner om alla ska följa med

lolle-257.jpg

Detta släp har varit bland det mest användbara i renoveringen....

lolle-710.jpg

Detta är min och fruns bruks/pendlarbilar. Vi har varsin praktiskt taget likadana. Inte helt ovanligt att min får agera verktygsfraktare om vänner skall ha hjälp, bara att fälla sätena och lasta men tyvärr inte alls optimalt

Sen får man inte glömma gula faran, det är alltså en Daf 66 även kallad remjohan och är vår cruisingbil. Har haft roligare bilar förr men bilintresset har fått falla tillbaka för elektronik och verktyg istället men en liten skitbil var jag tvungen att ha som jag kan meka med.

Drömmen är att även köpa till en större skåpbil eller pickup som skall få bra platsbyggd förvaring och blir då en perfekt bil att frakta runt verktygen till vänner o bekanta som behöver hjälp :D

Så nu vill jag se fler bilder och inspireras
 
  • Daf.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
harry73 och 1 till
  • Laddar…
Ah! detta ämne gillar jag. :)

Min nuvarande bruksbil som är väldigt praktisk vid ett bygge med sitt stora lastutrymme, Ford Focus 2006:

large_237978-2224270.jpg

Och min favoritbil! Opel kapitän P1 -59:
237971-2224199.jpg

Min Rekord Olympia 1700 -60
large_237972-2224216.jpg

Min Pontiac Firebird -94
large_237974-2224233.jpg

Amazon -70
77710-9900c4e501cb07ada6501a93f09fb635_large.jpg





Den här sålde jag i höstas, men jag tycker bilden passar ganska bra här! :) Saab v4 -74
large_237975-2225343.jpg
 
Redigerat:
2x V70, en -11 och en -99.
Både med drag. :)
(bilder kanske kommer senare)
 
En Passat Variant -03, underbart stor koffert och vettig dragvikt.
Bra till både verktyg fraktande och långfärder.
Planer på en nyare Passat 140 TDI finns, samma skatt som nu, men snitt på 0.55 lockar...
 
kalsvagrp011.th.jpg
kalsvarad2.th.jpg
 
  • Gilla
RoTe
  • Laddar…
Jag har iofs en Passat 2,0 TDI 4motion också men den har jag mest för att transportera mej i. Vill jag dra kärran eller bara njuta lite så e de V8-Jeepen som gäller :cool:
 
Land Rover Discovery Tdi, Bmw 330d samt Lotus Esprit.
 
AnneFi
blandat009.jpg

Min bästa vän BMW 535i När hon byts ut blir det tydligen enligt sambon en x6:a
stor sannolikhet.. tyvärr måste iaf bli en kombi
 
bilar är alltid skoj :) Jag beställde en bmw 535xd touring förra veckan. Bra utrymme att packa saker i och med det 318hk i den, så jag borde hinna till jobbet i tid ;-)

AnneFi
En X6:a är aldrig fel att ha ;-)
 
Redigerat:
  • Gilla
Dortmunder DAB och 1 till
  • Laddar…
Mig: saab 9-3 sportcombi åm-11.. Änsålänge för ny för att skicka in 500 kg med byggmaterial..
Sambo. Skoda octavia. Årsmodell okänd/ointressant. Ångrar mest att jag inte bad byggarna gräva ett 2x4 meters hål åt skodan..

Jag har ny bil för att slippa bekymmer..
Sambo har gammal bil för att det är billigt => mitt bekymmer..:S
 
  • Gilla
RoTe
  • Laddar…
AnneFi
Tjacko skrev:
bilar är alltid skoj :) Jag beställde en bmw 535xd touring förra veckan. Bra utrymme att packa saker i och med det 318hk i den, så jag borde hinna till jobbet i tid ;-)

AnneFi
En X6:a är aldrig fel att ha ;-)
nejdå. man ska bara ha en miljon över att slänga på den.
Jag vill ha en liten 116 :D
men det blir väl en 3:a eller 5:a touring nästa.
 
96574-900970.jpg

Porsche 911 SC -78 som just nu är inne för totalrenovering.
Tyvärr går pinnbultarna sönder lika ofta som elräkningen kommer ;)

176041-1753248.jpg

Volvo V70 T5 -05 Chippad. Just nu på 318 hk / 445 Nm.
 
Redigerat:
  • Gilla
RoTe
  • Laddar…
V70 2,4 som tjänstebil, tur jag jobbar som snickare *S*

/Kent
 
Hade tre bilar tidigare, men eftersom ingen av dem klarade att inhysa hela familjen så byttes de till följande
 
  • bil.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.