theswede78 skrev:
Bra tips! Köper vi huset så får det bli också standardplanlösning. Att ändra köket som vi ville ha det skulle kosta mellan 60-70000kr plus ändringskostnad på 25000kr. Det finns säkert andra grejer att lägga dom pengarna på. För det lär bli en bunte tillval kan jag tänka mig.
Blir alltid mer tillval än man tänker sig........Var ska ni bygga?
 
G-man skrev:
Blir alltid mer tillval än man tänker sig........Var ska ni bygga?
Vi ska bygga i Dösjebro.

Sent from my HTC Desire using Tapatalk
 
Vi håller på att bygga Classic 140 och än så länge är vi så nöjda.
Det var någon som frågade om pris på utbyggnad av taket bak och vi har valt att göra det (det längsta alternativet 4,2 m) och det är en extra kostnad på 69 600 kr. Det gav jätte mycket karaktär. Vi har i framtiden planerat att göra en vinterträdgård där.
Vi har också valt att ändra fönstren i köket till två "vanliga" fönster fast lite längre samt att vi har valt liggande panel.
Vi är än så länge jättenöjda med LB-hus.
Materialsatsen i Blekinge gick på ca 1 900 000 kr.
 
theswede78 skrev:
Vi går oxå i bygga nytt tankar och har fått tycke för Classic 140. Det som jag hade velat ändra är så att man lägger kökets arbetsytor mot väggen med dom 4 smala fönsterna i vinkel mot den väg där det står enl. planritningen och sen en köksö. så att man flyttar ut matplatsen mellan vardagsrum och kök. Tanken är då att ha spishäll i köksön så att man kan laga mat utåt matplatsen.

Vad tror ni? Tror ni det hade fungerat?

En grej till som bekymrar mig lite. Är det någon garderob med skjutpartier i hallen? Så himmla skönt när man kan "gömma" undan alla ytterkläder som man hänger av sig.

Trevligt att ni lagt upp bilder på exteriör och interiör lite dåligt med det på LB-hus hemsida.
Vi hade planer på det när vi nu bygger men det gick inte. Anledningen var den att det blir för trångt mellan köksön och den övriga köksinredningen dvs inte handikappanpassat.
 
frida201 skrev:
Vi håller på att bygga Classic 140 och än så länge är vi så nöjda.
Det var någon som frågade om pris på utbyggnad av taket bak och vi har valt att göra det (det längsta alternativet 4,2 m) och det är en extra kostnad på 69 600 kr. Det gav jätte mycket karaktär. Vi har i framtiden planerat att göra en vinterträdgård där.
Vi har också valt att ändra fönstren i köket till två "vanliga" fönster fast lite längre samt att vi har valt liggande panel.
Vi är än så länge jättenöjda med LB-hus.
Materialsatsen i Blekinge gick på ca 1 900 000 kr.

Hur mycket tillval hade? 1,9 va en del mer än priset vi fick.
 
sventable skrev:
Hur mycket tillval hade? 1,9 va en del mer än priset vi fick.
För 1,9 för bara material låter oerhört mycket...när huset lanserades i början på året låg priset på 1995000 nyckelfärdigt. Det har givetvis höjts med ett par hundratusen sedan dess men ändå....
 
jhenrikj skrev:
För 1,9 för bara material låter oerhört mycket...när huset lanserades i början på året låg priset på 1995000 nyckelfärdigt. Det har givetvis höjts med ett par hundratusen sedan dess men ändå....

det va de jag reagerade på fick drygt 2 milj nf i blekinge.
 
I min offert så står priset för huset nyckelfärdigt benämt som materialsats.

Sent from my HTC Desire using Tapatalk
 
Ja uttryckte mig fel... priset är nyckelfärdigt utan tillvalen då.
 
frida201 skrev:
Vi håller på att bygga Classic 140 och än så länge är vi så nöjda.
Det var någon som frågade om pris på utbyggnad av taket bak och vi har valt att göra det (det längsta alternativet 4,2 m) och det är en extra kostnad på 69 600 kr. Det gav jätte mycket karaktär. Vi har i framtiden planerat att göra en vinterträdgård där.
Vi har också valt att ändra fönstren i köket till två "vanliga" fönster fast lite längre samt att vi har valt liggande panel.
Vi är än så länge jättenöjda med LB-hus.
Materialsatsen i Blekinge gick på ca 1 900 000 kr.
Vore super om du Frida201 kunde visa en bild/ritning som visar hur det ser ut med era fönster. Har själv varit inne på att sätta in två lite högre fönster. Vore även intressant att se en skiss med liggande panel och utbyggnaden.
 
jonengs skrev:
Vore super om du Frida201 kunde visa en bild/ritning som visar hur det ser ut med era fönster. Har själv varit inne på att sätta in två lite högre fönster. Vore även intressant att se en skiss med liggande panel och utbyggnaden.
Om du går in och kollar på Classic 119 så kan du se hur det ser ut med stora fönster i köket. I princip samma hus förrutom att dom kapat bort två rum i ena änden.
 
Vill bara informera att det kommit nya bilder på Classic 140 på LB-HUS hemsida. Det finns även en 360 graders vr bild.

Sent from my HTC Desire using Tapatalk
 
Jag och Sambon skriver kontrakt på ett classic 140 imorgon. Bygget kommer ske i Löddeköpinge (Skåne). Vore kul att höra ifrån er andra som byggt/bygger med LB här nere i södern.
 
Bygger ett Classic 185 i Lund/Stångby. Byggstart inom några veckor.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.