1 406 läst · 12 svar
1k läst
12 svar
Vad finns under golvet och vad tål det?
Hej!
Finns det någon som skulle kunna tänka sig förklara hur dom tror vår golvkonstruktion ser ut (även vad den tål)?
Bor i ett hus som är byggt under 2004, i byggbeskrivningen står det under grundläggning "Makadam, underliggande isolering av lecafyllning, kantförstyvad betongplatta på mark". Säger mig inget :blushing:, ligger parketten rakt på betongplattan då?
Anledningen jag funderar på detta är att jag planerar att sätta in ett lite större akvarium, vikten kommer hamna på drygt 2 ton över en yta på ca 2.4 kvm. Klarar golvet detta?
Hälsningar
Daniel
Finns det någon som skulle kunna tänka sig förklara hur dom tror vår golvkonstruktion ser ut (även vad den tål)?
Bor i ett hus som är byggt under 2004, i byggbeskrivningen står det under grundläggning "Makadam, underliggande isolering av lecafyllning, kantförstyvad betongplatta på mark". Säger mig inget :blushing:, ligger parketten rakt på betongplattan då?
Anledningen jag funderar på detta är att jag planerar att sätta in ett lite större akvarium, vikten kommer hamna på drygt 2 ton över en yta på ca 2.4 kvm. Klarar golvet detta?
Hälsningar
Daniel
Hehe, det märks att man har tummen mitt på ryggen, jag funderade på om man skulle borra ett hål och kolla när det var så enkelt som att lyfta på en tröskel
Du verkar ha helt rätt, betong -> plastfilm -> parkett.
Tack!
Du verkar ha helt rätt, betong -> plastfilm -> parkett.
Tack!
byggare henke skrev:
Liknande trådar
-
Kommunen förorsakade rörbrott under vår tomt. Vad finns det för regler kring ersättning när de måste fälla träd och gräva?
Juridik -
Hur tar jag reda på om det finns urberg under källargolvet?
Byggmaterial & Byggteknik -
Vad finns under golvet?
Golv -
Vad finns under gropen i golvet?
Vatten & Avlopp -
Oklart vad som finns under golvet...
Golv