Hemmakatten
Vore roligt att få se lite bilder, både av kök och annat. :) Husritningarna såg ju jättespännande ut. Du kankse har några bilder av tomten att lägga ut också?
 
Ja, kolla på övrigt...foton från vargbacken. :)
 
Priser enligt önskemål.

Kökssnickerier 135 000 (Öjeruds snickeri)
Vitvaror 55 000 (Richardssons i karlstad)
Stenskivor 14 000 (Bror Törner Stenfirma AB)
Diskbänk 10 000 (Västbo Plåt)
_________________________
Summa 214 000
 
Tackar och grattis till smart drag...
Du får säga till när Du har foton på köket. ;)
 
MatildaSofia skrev:
;)Beslagen var läskigt snygga, kommer drömma om dem i natt! Jag har faktiskt letat lite idag om det finns liknande, av ren nyfikenhet men hittar inte ens i närheten o det känns bara bra. Jag kollar om han kan maila mig nåt foto på dem.
Har varit i kontakt med Falerum och ska bestämma besökstid med dem lite längre fram...men de där beslagen lät spännande. Något du kan maila över så man kan dregla i förtid?
 
Hemmakatten
De priser ni fått, ni som beställt på snickeri, innefattar de montering på plats?
 
Hemmakatten skrev:
De priser ni fått, ni som beställt på snickeri, innefattar de montering på plats?
Nix, och där väljer jag hellre min favvo-snickare, men som sagt lägg på ca 8000 pistoler för monteringen i den mån man ska leja bor det :)
 
StarGate skrev:
Har varit i kontakt med Falerum och ska bestämma besökstid med dem lite längre fram...men de där beslagen lät spännande. Något du kan maila över så man kan dregla i förtid?

:D Kul..visst är han en hyvens grabb den där Göran...?!
Nej, jag har faktiskt inte frågat om beslagen.
Men de sitter på första köket till vänster i utställningsrummet.. Mmm..mitt kök, bara mitt.... ::) ::)
Hoppas Du gillar beslagen o hoppas de finns gott om dem.. Vad ska Ni ha för kök? Till när?

 
MatildaSofia skrev:
:D Kul..visst är han en hyvens grabb den där Göran...?!
Nej, jag har faktiskt inte frågat om beslagen.
Men de sitter på första köket till vänster i utställningsrummet.. Mmm..mitt kök, bara mitt.... ::) ::)
Hoppas Du gillar beslagen o hoppas de finns gott om dem.. Vad ska Ni ha för kök? Till när?
Ska kika på detta när vi kommer dit. Räknar med att bygga nytt hus inom ett år. Vill ha kök i gammaldags bondstil. Frugan vill ha köksö, därför blir det nog så.
 
svhe skrev:
Priser enligt önskemål.

Kökssnickerier  135 000  (Öjeruds snickeri)
Vitvaror                     55 000  (Richardssons i karlstad)
Stenskivor 14 000 (Bror Törner Stenfirma AB)
Diskbänk                   10 000  (Västbo Plåt)
_________________________
Summa                      214 000
Återigen...så dyrt ska det inte behöva vara med sten, jag vet det.
Man borde gå ihop o hämta hem sten från Italien. Vem hänger på min affärsidé? ;)
 
StarGate skrev:
Ska kika på detta när vi kommer dit. Räknar med att bygga nytt hus inom ett år. Vill ha kök i gammaldags bondstil. Frugan vill ha köksö, därför blir det nog så.
Ni kommer bli sålda då...Falerums är helt rätt ställe.
Fast brorsan som ska ha ett mer modernt kök i ek kommer med största sannolikhet också välja Falerums.
Då får vi hålla kontakten. :)
 
MatildaSofia skrev:
Ni kommer bli sålda då...Falerums är helt rätt ställe.
Fast brorsan som ska ha ett mer modernt kök i ek kommer med största sannolikhet också välja Falerums.
Då får vi hålla kontakten. :)
Har du fått något begrepp om deras generella prisbild? När jag pratade med dem (oerhört serviceminded var de förresten - inga problem att boka tider även när fabriken var stängd) kunde (ville?) de inte uppge något.
 
Ja.. ett kök hos Kvänum, på 260.000 tog de 160-170.000 för. Nåt sånt..Tror det står längre upp i tråden.
Beror väl på. Men, alla deras detaljer finesser..och hela känslan var värt mer än Kvänums.
Jag skulle betala mer för ett Falerums, men är inte jätteledsen för att slippa. Bäst o mest prisvärt. :)
 
MatildaSofia skrev:
Ja.. ett kök hos Kvänum, på 260.000 tog de 160-170.000 för. Nåt sånt..Tror det står längre upp i tråden.
Beror väl på. Men, alla deras detaljer finesser..och hela känslan var värt mer än Kvänums.
Jag skulle betala mer för ett Falerums, men är inte jätteledsen för att slippa. Bäst o mest prisvärt. :)
Förvisso är vi inte gjorda av pengar, men begreppet bäst och mest prisvärt låter ju helrätt. Får boka ett besök där efter semestern, verkar det som...
 
Ja gör det, priset kan man påverka en hel del själv lät det som.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.