Du kan få se både skiss o pris sen när jag väl fått det..
Om någon vecka. 8)
 
Nu har jag fått första köksritningsförslaget från Falerums...det dröjde!
Fast...det var inget pris på det ??? Dessutom hade de satt häll o spis i hörnet fast vi bad om annan lösning. Suck.

Annars såg det bra ut.. ;)
 
MatildaSofia skrev:
Nu har jag fått första köksritningsförslaget från Falerums...det dröjde!
Fast...det var inget pris på det ??? Dessutom hade de satt häll o spis i hörnet fast vi bad om annan lösning. Suck.

Annars såg det bra ut.. ;)
Ja, så är det jo bara att skicka ritningarna tillbaka och vänta en månad till ;)

Den som väntar på något gott ...

/J
 
MatildaSofia skrev:
Nu har jag fått första köksritningsförslaget från Falerums...det dröjde!
Fast...det var inget pris på det ??? Dessutom hade de satt häll o spis i hörnet fast vi bad om annan lösning. Suck.

Annars såg det bra ut.. ;)
Kanske inte var så bra ändå? Hur går det med bygget annars då? Det kanske inte gör något att köket drar ut på tiden?! :surprised:
 
Calle Anka skrev:
Kanske inte var så bra ändå? Hur går det med bygget annars då? Det kanske inte gör något att köket drar ut på tiden?! :surprised:
Får se när jag ändrat lite och fått priset, hoppas på Falerum. Bygget har startat igen efter semestern. Det är väl inte direkt panik med köket eftersom huset ska stå klart först i februari.
 
Hej allesammans!
Tänkte dela med mig lite av min erfarenhet av kök och snickare. Jag och min sambo är i full färd att sätta upp ett gammalt timmerhus från 1890-talet som vi flyttat från en annan stad.

Nu har vi kommit till planering av kök och fått tag på en snickare i Ånge som ligger i närheten av Sundsvall. Han ska bygga vårt kök åt oss enligt en ritning som vi gjort på ett byggvaruhus i Örnsköldsvik där vi bor. Vi har fått en offert och summan uppgår till 68 000:- exkl. vitvaror. Det tycker vi är ett kanonpris på ett L-kök med måtten 5,5 m * 4,35 m.

Förstår att de flesta av er inte bor i näreheten av Sundsvall men jag ville bara göra ett uppmärksam på att det går att få ett gediget kök utan att betala en förmögenhet.

Hoppas det går bra för er allihopa när det gäller planeringen av era kök/Maria
 
Hej, Nu är de sista ändringarna gjorda. Slutgiltiga skissen kommer nästa vecka..
Jag valde en granit som bänkskiva som heter Nero Africa, den är dock mer mörkgrå än svart och ska inte slipas blank utan bara polerad. Passar bra till färgen på köket som är 1502Y50R (byggimpert får upp en färg direkt när man säger ett nr!) ;)
/Matilda
 
Skall bli kul för oss som har varit med på denna resan "från början" att se hur det blir... Rintingar tack ;)
 
MatildaSofia skrev:
Hej, Nu är de sista ändringarna gjorda. Slutgiltiga skissen kommer nästa vecka..
Jag valde en granit som bänkskiva som heter Nero Africa, den är dock mer mörkgrå än svart och ska inte slipas blank utan bara polerad. Passar bra till färgen på köket som är 1502Y50R (byggimpert får upp en färg direkt när man säger ett nr!)  ;)
/Matilda
Äntligen!!...., ett livstecken från dig Matilda :), varför har du inte hört av dig, jag började tro att du redan 'färgat in betongen', monterat köket och kanske tom. flyttat in >:( ;) :-*

MVH//Christina.
 
:-/ Förlåt C och alla andra... :-/ I mitt nya tillfälliga boende (inte huset ) är inte ett lyckat internet ordnat. Nästa vecka kommer jag ha trådlöst. Då ska jag försöka ta igen allt. Under tiden har jag kommit en bit, på vilken tråd skriver man om blandat?... har bestämt det mesta, blev endel ändringar med bl.a golvet. I vilket fall så reser de huset vecka 46. Ser fram emot det... :)
 
Nu har jag skisserna! :)
Behöver höra Era åsikter. Säg till så mailar jag!

/Matilda
 
Hej :-?
Nu när huset är uppe..väggar och tak, och jag står i köket och kollar så känns det helt fel med det kök jag valt.
Känner för att skippa det köket helt och hållet. Har känt det hela förra veckan och ännu starkare denna helgen. Funderar på ett helt cleant kök. Vad sysslar jag med? Har velat ha detta kök i flera år.. men nu i sista minuten är jag innerligt trött på det och ser inget bra med det. Nu ska jag stressa in i köksdjungeln igen...o hitta något annat. :-/
Hjälp!
 
Hjälp!
Matilda, det ante mig att det var nåt lurt... ;)

Kanske kan vara en början att fundera på varför DU vill byta kök....., om det egentligen är det köket som är 'fel'.......... med tanke på allt jobb och all den mentala påfrestning som ett husbygge för med sig.... så är det kanske inte så konstigt att man känner regelrätt panik i sista sekunden......, du är knappast ensam om den känslan........ ;)

FAST..... du har, i det läge då Du valde det, bestämt Dig för ett kök som passar utmärkt med stilen på hela Ditt hus, så om inte själva huset i övrigt förändrat sig... så behöver kanske inte köket göra det heller, du vet det där med att "blanda äpplen och päron"....


MEN.... om DU är säker på att du vet varför och dessutom värderar anledningen så högt att du är villig att dra på Dig det merarbete det medför att, till viss del, börja från 'scratch' igen (fast riktigt från 'scratch' är det ju eg. inte om du inte ska göra om hela planeringen också, men du kanske måste byta leverantör), SÅ KÖR PÅ..........,  Det klarar Du med glans, OM det är VIKTIGT för DIG........ :-* :)

Kram/Christina.
 
:cool: Känns det inte rätt, satsa på ett nytt kök. ;) Du kommer bara att ångra dig annars. :-*
 
Tack! :)
Jag ska kolla runt lite. Problemet är att om jag kollar runt kan jag inte välja Falerums- alternativet sen.. De måste ha min beställning nu för att hinna leverera i tid.

Christina, felet med köket är att det känns så tungt i den öppna planlösningen.
Har jag rätt så säg..

Några inspirerande bilder på snygga kök att att ge mig?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.