P
www.preisroboter.de brukar jag använda mig av när jag söker verktyg och div prylar....


vill iaf ge en varningens finger för säljaren http://www.werkzeugoutlet24.de/

mycket bra priser, men jag tog och impulshandlade en http://www.werkzeugoutlet24.de/Bosch-Akkuschrauber-GSR-108-V-Li-Li-Ion-L-Boxx_p3104_x2.htm

efter en veckas väntade så kom paketet.. men inte med skruvdragare som jag beställt utan med GSR10,8v-Li-2 dragare i en Systainer, mailade 3 gånger att jag fått fel men inget svar... fick tillslut svar klockan 3 på natten att, han bad om ursäkt för missuppfattningen och att det var exakt samma skruvdragare,så nåt byte va de inte aktuellt med :@
 
pleqtiz skrev:
www.preisroboter.de brukar jag använda mig av när jag söker verktyg och div prylar....


vill iaf ge en varningens finger för säljaren [länk]
just därför skall man alltid kolla av betygen på butiken och denna var ju rena katastrofen:

http://www.idealo.de/preisvergleich/Shop/29349.html
 
pleqtiz skrev:
www.preisroboter.de brukar jag använda mig av när jag söker verktyg och div prylar....


vill iaf ge en varningens finger för säljaren [länk]

mycket bra priser, men jag tog och impulshandlade en [länk]

efter en veckas väntade så kom paketet.. men inte med skruvdragare som jag beställt utan med GSR10,8v-Li-2 dragare i en Systainer, mailade 3 gånger att jag fått fel men inget svar... fick tillslut svar klockan 3 på natten att, han bad om ursäkt för missuppfattningen och att det var exakt samma skruvdragare,så nåt byte va de inte aktuellt med :@
Ruttet.. :(
Va ju typ inget som stämde där...
Ja laddare och batterier kanske, men fel maskin i fel förvaring, trist.
 
P
pleqtiz skrev:
www.preisroboter.de brukar jag använda mig av när jag söker verktyg och div prylar....


vill iaf ge en varningens finger för säljaren [länk]

mycket bra priser, men jag tog och impulshandlade en [länk]

efter en veckas väntade så kom paketet.. men inte med skruvdragare som jag beställt utan med GSR10,8v-Li-2 dragare i en Systainer, mailade 3 gånger att jag fått fel men inget svar... fick tillslut svar klockan 3 på natten att, han bad om ursäkt för missuppfattningen och att det var exakt samma skruvdragare,så nåt byte va de inte aktuellt med :@
citerar mej själv,,, gav säljaren negativ omdöme och nu idag fick jag detta mail,






you bought Items in our shop and we got a negative rating. Can you change it please? I send you a left in ebay, so
that you change the rating. Tanks you for you answer.

Freundliche Grüße/Best regards/Meilleurs sentiments
Herr Khalifa Sow




Account Manager


Känns inte stabilt q(;^;)p
 
Jag tycker att du skall ändra på omdömet, men inte i den riktning säljaren önskar... om du nu kan ge ett ännu sämre omdöme.

Lustiga "blänkare" de har på sin hemsida. Man blir tex erbjuden att köpa en vinkellaser ca €14 över ordinarie pris... se bild.
 
  • WO annons.jpg
  • Gilla
Heureka och 1 till
  • Laddar…
skalman1 skrev:
Jag gjorde mitt första köp från tyskland för några veckor sedan, en Bosch L-boxx 2 via ebay.

Vad händer då? jo DHL har tappat bort paketet....

MEN säljaren var mycket trevlig och skickade en ny medans det utreds var den första tog vägen.

Nu väntar jag med spänning på att den ska komma... :)
Kan ju uppdatera med hur det gick, låda nr 2 fick jag efter 4 dagar. d^_^b

Har efter detta handlat 5 gånger från tyskland via eBay, problemfritt varje gång och till ruskigt bra priser. :wow:
Säljaren "84056gerschwitz" har jag handlat det mesta av och kan rekommenderas!
 
Vad betyder "I send you a left in ebay, so
that you change the rating"?
 
mattiasp skrev:
Vad betyder "I send you a left in ebay, so
that you change the rating"?
En rak vänster :D

Kan det inte bara vara en google translation.

Links=vänster=left
 
  • Gilla
Nybörjarnybyggare och 1 till
  • Laddar…
Ville bara nämna

www.guenstiger.de

en pris-sökningssajt för allt inom TV/Data/Hemel och köksredskap
Lyckades spara 30.000 kr när jag köpte mikro, diskmaskin, spishäll,
spis samt köksfläkt år 2006 när vi renoverade köket.

Så det kan vara lönsamt att köpa ny bärbar dator, hårddisken med en Terrabite
eller nå´t annat roligt.

Hobbit
 
mattiasp skrev:
Vad betyder "I send you a left in ebay, so
that you change the rating"?
Eng. left = tysk. links (vänster eller länk kanske?)
 
Beställde en Makita 2470FTx från http://www.werkzeugoutlet24.de
Kundkontakt är väl inte deras starka sida...men efter lite mailande så kom till slut ett paketID nummer från DHL. Så från att ha beställt på lördag så hade jag paketet på fredag.
Så här i efterhand kanske jag hade tur...man har ju googlat och hittat några med problem. Det taskiga var att efter min beställning hittade jag samma borrhammare på rea hos en lokal handlare. De hade sänkt den med 300kr, så jag hade nästan lika gärna kunnat köpa den där. Nu fick jag med en riktig väska till borrmaskinen och 6st SDS+ borrar från makita värda ca 200-300kr.. så jag tjänade på det ändå. Men jag skulle nog inte beställa därifrån igen, de svarar inte på mail men väl i telefon:)
 
Suck.

Fick just hem en centrotec låda från tyskland, trots bra packning så var ena hörnet på lådan knäckt, jag var tvungen att bryta rätt en kant vid locket för att ens kunna öppna lådan och varenda liten pryl i lådan hade lossnat.

Ibland blir det inte riktigt som man tänkt sig.
 
När vi ändå pratar Systainrar med innehåll så vill även jag tipsa om att de där svarta plastinläggen för de olika Festoolmaskinerna inte tål hur mycket som helst. Har själv fått hem en OF1010:a som flyttat sig en del i Systainern. Anledningen var att plastinlägget deformerats/spruckit lite och maskinen kasat iväg. Detta trots att själva Systainern var väl förpackad i kartong med packmaterial runt alla sidorna. Antar att man behöver en rätt stor ytterkartong om man vill vara säker på att detta inte händer.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.