nybyggd skrev:
jag köper inte att det är enkom för dom kostnader du anger,det luktar ju även påslag så det luktar om det.
tror du verkligen inte att lb hus gärna tjänar en slant eller två extra,just bara för att det är stockholm ??
Det kan säkert vara så...är folk villiga att betala så är LB-hus säkert villiga att ta betalt ;=)....
 
Verkar som om priserna varierar lite i sverige. Pratade med LB för några veckor sen och clasic 140 NF skulle kosta 2250 000. Fick samma pris uppgifter från både Uppsala och Stockholms kontoret.
 
dozy skrev:
Verkar som om priserna varierar lite i sverige. Pratade med LB för några veckor sen och clasic 140 NF skulle kosta 2250 000. Fick samma pris uppgifter från både Uppsala och Stockholms kontoret.
Jag priserna varierar lite runt om i landet, beror främst på frakten. Sen har det nya priser från 1aug. vi får betala 1968 000 och det är "gamla" priset.
 
Jo, det är inte gratis att köra lastbil....Vi har precis levererat ett litet HD/F bjälklag. 5 plattor, sammanlagd vikt 12 ton, dvs ett litet lastbilslass. Detta lass skulle köras ca 20km. Kostnad 22 500. Då kan vi börja fundera på vad en 24 meters långtradare från Skåne till Stockholm kostar....
 
Någon som vet om det finns något Classic 140 att titta på ännu. Helst inte söder om Stockholm eftersom vi själva planerar att bygga i Jämtland. Är själva lite tveksamma till de fyra små fönstren i köket och det är svårt att föreställa sig hur de upplevs inifrån. Vore även intressant att veta vilka eventuella ändringar ni andra gjort. Har för övrigt tänkt välja FTX ventilation i kombination med fjärrvärme och det ska enligt säljaren inte vara något problem.
 
uppsala har vi kollat på ett
 
G-man skrev:
Nej, tyvärr inte. Vi ska bygga i Stångby norr om Lund. Låter bra att ni fick en bra känsla när ni var inne i huset! Har ni skickat in bygglov än? Vet du om det andra 140 i närheten kommer stå klart snart?
Vi ska oxå bygga i Stångby :) Men vi måste bygga 1½-plan på vår tomt så vi funderar på Classic 185 med oinredd ovanvåning...
 
jonengs skrev:
Någon som vet om det finns något Classic 140 att titta på ännu. Helst inte söder om Stockholm eftersom vi själva planerar att bygga i Jämtland. Är själva lite tveksamma till de fyra små fönstren i köket och det är svårt att föreställa sig hur de upplevs inifrån. Vore även intressant att veta vilka eventuella ändringar ni andra gjort. Har för övrigt tänkt välja FTX ventilation i kombination med fjärrvärme och det ska enligt säljaren inte vara något problem.
Om man nu inte vill ha de där 4 små fönstren (och det hade inte jag heller velat) så är det bara att byta....Fönsterbyten är billigt i classicserien.
 
jhenrikj skrev:
Om man nu inte vill ha de där 4 små fönstren (och det hade inte jag heller velat) så är det bara att byta....Fönsterbyten är billigt i classicserien.
Att byta just de fönstrena fick man göra gratis, men vi upplvede fönstrena helt annorlunda än vad vi trodde från början när vi bara såg ritningen. Vi kommer nog eventuellt endå byta dom, men inte bestämt oss helt än..
 
mizzk skrev:
uppsala har vi kollat på ett
Det finns alltså ett Classic 140 i Uppsala som man kan åka och kolla på?
Eller var det bara just då?
 
Redigerat:
AndreasLarsson skrev:
Det finns alltså ett Classic 140 i Uppsala som man kan åka och kolla på?
Eller var det bara just då?
Hur det är just nu kan jag inte svara på men huset i uppsala är det första classic 140 som byggts, kolla med uppsala säljarna..
 
De håller på att bygga ett villa expo i Alsike utanför Knivsta (mellan uppsala och arlanda) där det bl.a. byggs ett Classic 140. Öppnar 20:e november.
 
byggankan skrev:
De håller på att bygga ett villa expo i Alsike utanför Knivsta (mellan uppsala och arlanda) där det bl.a. byggs ett Classic 140. Öppnar 20:e november.
Åker ner och ska ta en titt på detta hus inom kort. Trodde att det aktuella huset var beställt av privatperson. Du menar alltså att hela området är ett Villa expo? Ja, ja, det ska i allafall bli spännande att se huset.
 
Som jag förstått det på skylten där husen byggs så är det så. Du kan kolla på alsikebolagets hemsida (inte för att den innehåller så mycket information den heller).
http://www.alsikebolaget.se/
 
Är det någon god själ som har bilder på Classic 140, invändigt och utvändigt? Vad har ni för synpunkter på detta hus?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.