MathiasFr skrev:
Verkar fungera på Festool också
Testat?

Det står i annonsen att det inte gäller Festool.....:)
 
M
Jag har testat koden 448 på Midi dammsugare och andra försöket tror jag var en RO125. Plånboken tillåter dock inte att slutföra beställningar av denna kaliber.
 
btw, har sett att tex RO90 nu är billigare i Tyskland än UK pga EUR fallet. Kanske gäller för fler Festool prylar
 
Benjamin,

Vilken handlare skulle du rekommendera i Tyskland när det kommer till Festool?
 
Tänkte köpa mig en bosch gts 10 och en gmf 1400 från Uk.
Kikade på Axminster där priserna va bra men dom skulle ha 172£ i frakt?!?
Känns det rimligt? Vad med nåt TNT fraktbolag.

Kollade även Lawson his. dom verkar bra att ha o göra med men det va något dyrare på sågen samt utan bänk. Men bänk det kan en ju snickra sig själv.

Är det några mer kostanader från uk man bör tänka på? ingen extra moms eller tull?

Vet inte om jag riktigt kan motivera maskinerna hemma för min del men det är ju så mycket roligare att ha bra grejjer.. Har snart kollat alla bordssågar och den känns som GTS är ett bra köp, även om makitan 2704an hade bords utskjut bakåt också.

Eller duger en Grön bosch. eller en herkules såg från bauhaus?
Tycker inte riktigt anhållet mm håller nån vidare klass.
Vill gärna ge mig in lite i möbelsnickeriets värld när grov görat är klart.
 
Bossekaka skrev:
Tänkte köpa mig en bosch gts 10 och en gmf 1400 från Uk.
Kikade på Axminster där priserna va bra men dom skulle ha 172£ i frakt?!?
Känns det rimligt? Vad med nåt TNT fraktbolag.

Kollade även Lawson his. dom verkar bra att ha o göra med men det va något dyrare på sågen samt utan bänk. Men bänk det kan en ju snickra sig själv.

Är det några mer kostanader från uk man bör tänka på? ingen extra moms eller tull?

Vet inte om jag riktigt kan motivera maskinerna hemma för min del men det är ju så mycket roligare att ha bra grejjer.. Har snart kollat alla bordssågar och den känns som GTS är ett bra köp, även om makitan 2704an hade bords utskjut bakåt också.

Eller duger en Grön bosch. eller en herkules såg från bauhaus?
Tycker inte riktigt anhållet mm håller nån vidare klass.
Vill gärna ge mig in lite i möbelsnickeriets värld när grov görat är klart.
Axminster har inte gjort sig positivt kända när det kommer till fraktkostnader av lite tyngre saker.

Testa ebay.... om frakten inte står eller dom bara visar upp 110V sågen ... fråga... nästan alla fixar 230V plus frakt för kanske 70-80£

Just nu måste man åxå fråga om det är nya eller gamla modellen av GTS10:an dom säljer.
 
Ok då blir det lawson skulle bli 64 £ i frakt från dom.

Vad är skillnaden på nya och gamla modellen?
frågade säljaren på lawson om det för ja hade för mig ja läst det här någonstans, och enligt honom fanns det inga uppdateringar på kommande jämfört med va dom hade i lager.
Dom kanske haft nya modellen ett tag då.
Iaf fick dom nya sågar till deras lager i slutet av juni. så det borde ju vara nya då.
 
Fick hem min GTS 10 för drygt en vecka sedan från axminster, tyvärr har jag inte hunnit starta upp den ännu men ja, det ska vara den nya versionen.
Priset på axminster är så pass lågt att den dyra frakten till trots i slutändan blir billigast. Tror det landade på 6 200:- totalt.

TnT som puttade över prylen till sverige gjorde sitt jobb men när poståkeriet i sverige tog över havererade det direkt. "någon" behövde förmodligen min maskin eftersom TnT hade fått beskedet att jag skulle mottagit paketet och skrivit under fraktsedeln. När jag bad att få se bevis på detta och Tnt börjat röra runt i poståkeriets gryta tog det 1 tim så hade jag pallen på uppfarten hemma.
Så all heder till TnT och en lååång suck till poståkeriet som ännu en gång uppfyllt mina låga förväntningar på deras tjänster :cool:
 
peppe skrev:
Fick hem min GTS 10 för drygt en vecka sedan från axminster, tyvärr har jag inte hunnit starta upp den ännu men ja, det ska vara den nya versionen.
Priset på axminster är så pass lågt att den dyra frakten till trots i slutändan blir billigast. Tror det landade på 6 200:- totalt.

TnT som puttade över prylen till sverige gjorde sitt jobb men när poståkeriet i sverige tog över havererade det direkt. "någon" behövde förmodligen min maskin eftersom TnT hade fått beskedet att jag skulle mottagit paketet och skrivit under fraktsedeln. När jag bad att få se bevis på detta och Tnt börjat röra runt i poståkeriets gryta tog det 1 tim så hade jag pallen på uppfarten hemma.
Så all heder till TnT och en lååång suck till poståkeriet som ännu en gång uppfyllt mina låga förväntningar på deras tjänster :cool:
Tråkigt att det ska krångla så. Aldrig kul. Tur det gick bra tillslut.

Då blir det från lawson, Vart ju en 3je del av frakt kostnaden samt att jag samfraktar med några andra som skulle köpa lite så vi dela på frakten.
 
Nyss hemma efter 10 dagar i Skottland. När vi drack etermiddagste på ett litet B&B i Durness så låg det en Axminster-katalog under bordet. Trevlig läsning!
 
O.T. Men jag kunde inte låta bli. :D


Litet B&B i Durness, finns det stora? ;) Skön liten håla (är det mer än 30 hus?) som jag besökte när DFDS fortfarande trafikerade Göteborg - Newcastle och det var enkelt att ta hojen till England och Skottland. Eftersom de inte kört sina highland games än i år antar jag att det var golfbanan som lockade, alternativt den slingriga kustvägen? :)
 
Det jag egentligen ville ha sagt är att jag kommer att be om en katalog nästa gång jag beställer. Det är svårt att få överblick över alla prylar på hemsidan, med en katalog är det trevligt att bläddra och göra fynd.

Durness: Det som lockade var små B&B och pubar på landsbygden, mycket familjevänligt. Highland Park besöktes också. Klubborna var hemma, men det lockar att testa links-bana någon gång. Gott om hojar var det på vägarna!
 
Tänkte köpa lite gräsklippardelar privat fån England om det inte blir för dyrt med frakten?
Det blir en låda som är ungefär stor som en SJ pall (0,8 x 1,2 m) och lite högre än 2 pallar. Vikt 55-60 kilo.
Var kan man hitta lägsta fraktpriserna?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.